Wi
door Willempie45 May 10, 2021 om 15:43
Auto & vervoer

Ik heb een vordering op Amslod van € 1000,- maar krijg mij geld en gelijk niet.

Ik kocht in oktober 2020 twee e-bikes met middenmotor. Deze voldeden niet in ons heuvelland omdat deze motor een sensor heeft die wordt aangesuurd door trapkracht. Die heb ik helaas niet omdat ik hart- en copd patiënt ben. Uit coulance werd geruild met twee fietsen met voorwielaandrijving. Deze voldeden wel maar waren samen € 1000,- goedkoper. Amslod stelde dat zij extra onkosten gemaakt hadden. Klacht ingediend bij klacht.nl en de reactie van Amslod was dat er geen kosten in rekening werden gegracht voor de ruil  Kreeg echter geen geld terug.Zonder ruggespraak werd door Amslod de overeenkomst ontbonden en werden de fietsen op gehaald. Ik had wel nog gesteld dat ik mijn aankoop bedrag van € 4735 terug wilde en een compensatie van € 1000,- voor de door mij eerder ingeleverde oude e-bikes, waar ik een korting van € 1400,- voor kreeg. Ik verloor dus alsnog € 400,- maar daar had ik vrede mee. De fietsen werden door Amslod opgehaald en ik moest samen met de ophaler het slotdocument ondertekenen. Hierop stond vermeld dat Amslod € 5735,- zou overmaken. Dit werd een week later echter slechts € 4735,- dus mijn aankoopbedrag. Als reactie hierop werd gesteld dat dit een typefoutje was en ik slechts € 4035,- betaald had. Dit riekt naar oplichting. De medewerker van die servicedesk zei zelfs dat hij een telefoongesprek met mij had terug geluisterd en dat ik akkoord was gegaan. Dat lijkt mij sterk omdat ik geen telefonisch contact heb gehad en hij vermoedelijkme-mailtjes kan terug horen......

4163 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 10, 2021 om 15:49
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als die persoon "het gesprek teruggeluisterd heeft" heeft het dus bestaan èn kan hij het u toesturen .............. Vraag er om, met nadruk.

AWYeah28
door AWYeah28 - May 10, 2021 om 16:00
355 Antwoorden / Vragen

Beste Willempie,

Je hebt een overeenkomst waar een bedrag op vermeld staat en een bankafschrift waar een lager bedrag op staat.
Stap daarmee naar rechtsbijstand/juridisch loket/gerechtsdeurwaarder en die helpen je verder de gang naar de rechter te maken na in gebreke stelling.

De kosten die je maakt zijn te verhalen op Amslod.

tijger1
door tijger1 - May 10, 2021 om 16:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt zeker geen kopie van dat "slotdocument"?

ne
door neodutchio - May 10, 2021 om 17:28
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Uw verhaal is vrij lastig te begrijpen.

U hebt 2 fietsen gekocht voor het bedrag van €5735,-
Deze 2 fietsen zijn omgeruild voor anderen twv van €4735, maar u kreeg het verschil niet terug.
Deze 2 laatste fietsen zijn opgehaald en u hebt het bedrag van €4735,- terug gekregen.

Klopt het verhaal zo? Waar die korting van €1400,- vandaan komt is mij niet duidelijk, evenals die €400,- verlies.

Als u een duidelijk overzicht maakt met de data en bedragen, dan komt onderaan de streep te staan wie nog wat te goed heeft. Geef daar een ultimatum aan waarna u verdere stappen kan ondernemen.

Op klacht.nl is geen klacht te vinden met het verhaal wat u hier beschreven hebt.
Edit, de klacht staat op klachtencompas. Wat heeft de jurist gezegd? Hopelijk bent u daar wat duidelijk naar geweest. U strooit met kortingen en compensaties, maar dat is van geen belang. Het gaat er om wat u betaald hebt voor de eerste 2 fietsen, wat u daarvoor terug gekregen heeft, wat u betaald hebt voor de 2 fietsen die daarna geleverd werden en wat u daarvoor terug hebt gekregen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 10, 2021 om 17:35
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Willempie,

Amslod is al diverse keren hier en in het televisieprogramma behandeld.

Kijk even in het menu.

Persoonlijk zou ik mij de moeite sparen en mijn verlies nemen.

Eventueel kunt u contact opnemen met de Belbus van Kassa.

panter22
door panter22 - May 10, 2021 om 18:10
6599 Antwoorden / Vragen

In de folder van Amslod staat dat je €700 korting krijgt als je een oude ebike inruilt. Je koopt 2 nieuwe ebikes en levert 2 oude ebikes  in.
Je betaalt €5735 bij voor die 2 ebikes, Dus de oorspronkelijke prijs was €5735 + €1400 = €7135.
Nu wil je ze inruilen voor 2 ebikes met voorwielaandrijving. Die zijn €1000 goedkoper. Dus je zou €1000 terug moeten krijgen.
Op een of andere manier gaat Amslod over tot ontbinding. Dus zij halen de ebikes op en jij hoort je €5735 en je oude ebikes terug te krijgen. Maar je krijgt naar €4735 terug, de prijs van de ebikes met voorwielaandrijving en je  voor eigen ebikes krijg je geen vergoeding meer? Moet je die dan gratis weggeven. Of is dat de compensatie die Amslot rekent omdat je al op de nieuwe gereden hebt? Er ontbreekt nog wat in je verhaal.
Wat staat er op het slotdocuments
Zo te lezen is er ergens een vergissing gemaakt met die terugbetaling en stond het wel goed op het slotdocument,

ro
door ronny530 - May 10, 2021 om 18:47
2794 Antwoorden / 41 Vragen

U heeft twee e-bikes aangeschaft maar die bevielen niet en toen heeft u de fietsen weer ingeruild en eigenlijk twee nieuwe fietsen aangeschaft die al met al per fiets 500 euro goedkoper waren. Wat u nu eigenlijk wil is het verschil tussen de eerste en de tweede aanschaf terug ontvangen terwijl u de gene bent die de fietsen ingeruild heeft. Feit is wel dat als u de fietsen inruilt de oorspronkelijke aanschafprijs komt te vervallen m.a.w. u heeft de fietsen met verlies ingeruild en voor het overgebleven bedrag twee nieuwe fietsen met een totaalprijs van € 4735 aangeschaft en dat is ook het bedrag waar u recht op heeft. Hoe het gekomen is dat Amslod eenzijdig de koop ontbonden heeft weet u alleen maar zal wel een reden hebben want de koop ontbinden is wel het laatste dat een verkoper zou willen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 10, 2021 om 18:52
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb bewust voor de Voorwiel motor gekozen na 3 proefrit op verschillende.

Ben geen Hart patient maar hoewel de meeste voor midden motor kiezen, ik niet!
Ruilen na 1 maand gebruik, dan moeten ze die  als Demo  inzetten en zo verkopen onder de normale prijs.

En waarom alle 2 gewisseld?  1 voor jou was voldoende, je partner  heeft er toch geen problemen mee?
Amslod is niet de beste leverancier, maar nu wel stukken beter dan jaren terug.

Omdat U  zelf een probleem had was 1x ruilen eigenlijk voldoende,  prima opgelost...
Alleen slordig met deze bedragen.

john devries
door john devries - May 26, 2021 om 15:22
219 Antwoorden / Vragen

Waarom je twee fietsen omruild is me een raadsel een fiets lijkt me voeldoende.De reden waarom je ze inruild is ook onzin,want in principe is een fiets met een middenmotor krachtiger en directer.Beide motoren worden aangestuurd door trapkracht en een sensor ,dus er is geen reden voor de verkoper van Amslod om deze fietsen af te raden in tegendeel de fietsen zijn geschikter .De omgeruilde fietsen zijn in principe tweedehands dus is het logisch dat je niet de nieuwprijs terug krijgt ,want ze zijn niet meer als nieuw te verkopen.Mijn inziens doet Amslod niets verkeerd met deze niet kosteloze coulance regeling