rinos
door rinos Mar 21, 2012 om 17:06
Auto & vervoer

In welke auto past een scootmobiel?

Geachte lezers, sinds een jaar heeft mijn vrouw een zg. Scootmobiel en is idd weer lekker mobiel. Zelf weer naar de stad enz. Enige nadeel is dat je niet naar een andere stad of stuk natuur kunt. Aanhangwagentje is niet echt optie. Zit je daar weer mee met parkeren en achterlaten. Nu hebben vrienden een iets kleinere scootmobiel ( helaas moeten wij van gemeente sittard het doen met de grotere) en deze past precies in hun renault senic. Nu zijn wij ook toe aan een andere auto en zijn aan het kijken naar een VW Sharan of naar een Renault Espace. Zijn er lezers die ook ervaring hebben met het inrijden van de scootmobiel in de personenwagen? Welk merk en hoe het bevalt? Trouwens, een pausmobiel is geen optie...
Dank alvast voor reaktie, Rein R

18435 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 21, 2012 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je meer moet kijken naar een VW Caddy. Taxibedrijven gebruiken die ook. Alternatieven zijn Peugeot Partner, Citroen Berlingo, of ee Renault Kangoo. Al deze merken en types hebben ook een verlengde uitvoering.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2012 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik ga er van uit dat het alleen om het meenenmen van de scootmobiel gaat.
De berijdster gaat bij de chauffeur voorin zitten.

Kijk eens naar een gebruikte bedrijfsbus.
Geen afgeragde maar één die goed behandeld is.
In uw omgeving, Sittard / Geleen, zijn diverse aanbieders.
Soms zijn de verrassend goedkoop en erg handelbaar.
En heel vaak kan er een heel mooie oprij bij geleverd worden.
Vervolgens rijdt u de scootmobiel "gewoon" de bus in, vastzetten aan de wanden en rijden maar.
Vooral dat laatste, het vastzetten nooit vergeten want bij een rem aktie krijgt u anders de scootmobiel in de nek, zeker in een personenauto.
De meeste bedrijfswagens hebben een heel of half schot tussen de laadruimte en de bestuurder. Die zijn dus veiliger.

Veel plezier. poltol

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb wel geen school mobiel maar een VW caddy is een stevige en goed auto
ook qua kosten kunnen 2 mensen in en achterin kan de scootmobiel.
Zelfde auto`s in dezelfde richting
-Citroen Berlingo (cirtoen berlinerbol)
-Seat inca
-Renault kangoo
En voor meer mensen kan je beter een busje aanschaffen aangepast.
dan is de VW Transporter een goede

Je kan altheid aan de dealer vragen voor aanpassingen en hoe wat waar.
En meet het anders op wie weet helpt het.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Poltol,

"De berijdster gaat bij de chauffeur voorin zitten."

De berijdster gaat inderdaad op een stoel (en in de gordel) zitten in de autostoel. Het is ook veiliger om de scootmobiel alleen in de auto/bus te rijden, d.w.z. zonder berijder, alle taxibedrijven die scootmobielen vervoeren doen dit uit eigen veiligheid. Stel je voor dat er een scootmobiel door welke oorzaak dan ook van de oprij of de lift valt mèt berijder.

Verder kan je (uit ervaring) het beste een busje met een openslaande achterdeur met een (veilige) opvouwbare/opklapbare oprijplaat/gleuven gebruiken. De grootte van je beurs bepaald veel over merk en type.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

En even los van welke auto: er zijn vele soorten scootmobielen. Ga vooral eerst meten of het ruim past. Meten is weten!

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, meten is weten!

Uit eigen ervaring, ik heb ook een scootmobiel gekregen vanwege mijn MS. Een behoorlijk beest, namelijk de Inca Sprint de tank onder de scoots en wij hebben prettiger ervaringen met een oude chevy van, deze heeft mijn man wat aangepast en dit bevalt heel goed.

Alleen een scoot weegt natuurlijk ook nog eens zoveel kg's en ook daar moet men rekening mee houden, oprijplaten..dus ja ik denk dat u wel moet denken aan een busje.

Gr,

Agaat

ve
door verwijderd - Mar 30, 2012 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op donderdag 29 mrt 2012, 21:01: En even los van welke auto: er zijn vele soorten scootmobielen. Ga vooral eerst meten of het ruim past. Meten is weten!

Kan jij nou helemaal niets in 1 keer beantwoorden?

ve
door verwijderd - Mar 30, 2012 om 08:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op donderdag 29 mrt 2012, 21:01: En even los van welke auto: er zijn vele soorten scootmobielen. Ga vooral eerst meten of het ruim past. Meten is weten!

Meten is een vak apart wat niet veel mensen goed kunnen. Gewoon de scootmobiel meenemen naar de dealer en passen.

By the way (voor TS): mijn vader heeft een Citroen NEMO gekocht en daar passen zijn beide scootmobiels prima in (hij heeft er 2 gekocht: een grote voor "normaal" gebruik en een kleinere om makkelijk mee te kunnen nemen).

ve
door verwijderd - Mar 30, 2012 om 08:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

rinos schreef op woensdag 21 mrt 2012, 17:06: ( helaas moeten wij van gemeente sittard het doen met de grotere) en deze past precies in hun renault senic. Nu zijn wij ook toe aan een andere auto en zijn aan het kijken naar een VW Sharan of naar een Renault Espace.

Het lijkt me dat als je een VW Sharan of Renault Espace kunt betalen, het ook geen probleem moet zijn om zelf een kleinere scootmobiel voor erbij te kopen.... Zo duur zijn die dingen niet in vergelijking met de kosten voor dat soort auto's.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2012 om 08:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb niet de indruk dat de antwoorden vragensteller ook maar iets interesseren.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2012 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik ben ergotherapeut bij een bedrijf dat aangepaste auto's maakt. Wij hebben een speciale lift voor de scootmobiel die o.a. in de VW Caddy, Renault Kangoo geplaats kan worden. http://www.freedommotors.eu/Rolstoelauto/Scootmobielliften.html

Daarnaast hebben wij ook een Fiat Doblo waar een scootmobiel in past, via een oprijplaat.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2012 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 08:10: Heb niet de indruk dat de antwoorden vragensteller ook maar iets interesseren.

@carola.83,

Dat is hier vrij normaal hoor.
Meestal hoor je niet hoe het nu opgelost is.
Terugmelden is zeker niet standaard.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Apr 2, 2012 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo antwoordenstuurders, het is helaas zo, dat ik niet snel heb gereageerd. Vorige week heb ik een paar keer proberen in te loggen met een verkeerde gebruikersnaam. Tja....dat gaat dus niet. Ik ben wel blj met de antwoorden en heb ze ook steeds gelezen. Er zaten idd suggesties bij waar ik zelf ook aan had gedacht. In ieder geval hartelijk dank. Gewoon doorgaan met meedenken! Rinos.