Ingediende claim bij NS International voor vertraging nog niet uitbetaald
9 Juni dit jaar heb ik met een groep van vijf personen vanaf mijn woonplaats Veendam een treinreis gemaakt naar Schaffhausen in Zwitserland.
Op de heenreis op 9 juni hadden wij meer dan 90 minuten vertraging. Onze ICE vanaf Arnhem Centraal, waar wij opstapten, werd na Freiburg im Breisgau geschrapt vanwege de te hoog opgelopen vertraging. Onze reis eindigde daar dus. Wij misten daarop onze aansluiting vanaf Basel naar onze eindbestemming voor die dag: Erzingen (Kletgau), waar wij ons hotel hadden geboekt. Dit gebruikten we als uitvalsbasis voor ons uitstapje dat weekend. Na thuiskomst hebben wij een claim bij vertraging ingediend bij NS International waar wij onze reis hadden geboekt. Onze claim werd 16 juni gehonoreerd. Sindsdien is er een hele tijd voorbij gegaan zonder dat de vergoeding werd uitbetaald. Telkens waren er bij navraag over de status van onze claim excuses van NS International voor het niet uitbetalen. Voor onze groep gaat het om totaal € 174,75. “Het is druk”, “er is geen of weinig personeel” en: “het duurt nog een aantal weken langer.” Zo wachten we nu al meer dan vier maanden op ons geld. Er worden beloftes gedaan, maar nog steeds hebben wij geen geld ontvangen. Wij zijn goed van vertrouwen en hebben enig geduld opgebracht, maar dit slaat nergens op! De wettelijke termijn is gesteld op 6 weken voor toe- of afwijzing van een claim en ze geven aan vervolgens binnen drie weken uit te betalen.
NS International moet en kan dit beter doen. Wat kunnen wij nog doen? Hartelijke groeten D. Meijer
Topantwoord
U zou in ieder geval een nieuw toetsenbord kunnnen kopen. Deze typt namelijk in een heel groot lettertype en ook nog vet.
Dit wordt op fora beschouwd als schreeuwen.
Ik vond het fijn lezen (zonder leesbril) ;-))
Excuses JulioMariner. Dat was niet mijn intentie. Ik heb het direct aangepast. Ik had dit geknipt en geplakt vanaf de app notitie op de iPhone. Was me niet bewust van grootte van het lettertype.
geen probleem natuurlijk maar veel reaguurders reageren dan vaak niet.
Stuur ze een brief en mail en geef aan dat u binnen 14 dagen het geld teruggeboekt wilt zien op uw rekening en indien dat niet gebeurt u de claim uit handen zult geven aan een deurwaarder.
Na 14 dagen nog geen geld, stuur dan de brief aangetekend.
Er schijnen veel claims binnengekomen te zijn waardoor vertraging is opgetreden en daardoor de uitbetaling langer dan 4 maanden kan duren.
https://community.ns.nl/geld-terug-bij-vertraging-36/wat-was-er-aan-de-hand-en-wanneer-komt-de-afhandeling-76693
Topantwoord
Hallo Meijer_D
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.nsinternational.com/nl/klantenservice-nsinternational/klacht-indienen
https://support.nsinternational.com/app/answers/detail/a_id/12392/~/waar-kan-ik-terecht-met-een-klacht%3F
Marita5, hartelijk dank voor het doorsturen van deze links. We gaan een klacht indienen omdat we ontevreden zijn over de afhandeling. Vandaag werd in een chat toegezegd door een medewerker van NSI dat wij deze maand uitbetaald krijgen. Ik hoop dat ze zich dit keer wel aan hun woord houden.
Fijne dag.
Graag gedaan , hoop ook voor u dat ze zich deze keer wel aan hun woord houden , suc6 . Op Trustpilot zag ik dezelfde klachten staan . U ook een fijne dag gewenst . Ps : reactie op een mail duurt 12 weken , via Twitter reactie binnen 1 uur .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer