Meijer_D
door Meijer_D Oct 31, 2022 om 11:24
Auto & vervoer

Ingediende claim bij NS International voor vertraging nog niet uitbetaald

9 Juni dit jaar heb ik met een groep van vijf  personen vanaf mijn woonplaats Veendam een treinreis gemaakt naar Schaffhausen in Zwitserland. 


Op de heenreis op 9 juni hadden wij meer dan 90 minuten vertraging. Onze ICE vanaf Arnhem Centraal, waar wij opstapten, werd na Freiburg im Breisgau geschrapt vanwege de te hoog opgelopen vertraging. Onze reis eindigde daar dus. Wij misten daarop onze aansluiting vanaf Basel naar onze eindbestemming voor die dag: Erzingen (Kletgau), waar wij ons hotel hadden geboekt. Dit gebruikten we als uitvalsbasis voor ons uitstapje dat weekend. Na thuiskomst hebben wij een claim bij vertraging ingediend bij NS International waar wij onze reis hadden geboekt. Onze claim werd 16 juni gehonoreerd. Sindsdien is er een hele tijd voorbij gegaan zonder dat de vergoeding werd uitbetaald. Telkens waren er bij navraag over de status van onze claim excuses van NS International voor het niet uitbetalen. Voor onze groep gaat het om totaal € 174,75. “Het is druk”, “er is geen of weinig personeel” en: “het duurt nog een aantal weken langer.” Zo wachten we nu al meer dan vier maanden op ons geld. Er worden beloftes gedaan, maar nog steeds hebben wij geen geld ontvangen. Wij zijn goed van vertrouwen en hebben enig geduld opgebracht, maar dit slaat nergens op! De wettelijke termijn is gesteld op 6 weken voor toe- of afwijzing van een claim en ze geven aan vervolgens binnen drie weken uit te betalen. 


NS International moet en kan dit beter doen. Wat kunnen wij nog doen? Hartelijke groeten D. Meijer

2288 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

ju
door juliomariner - Oct 31, 2022 om 11:27
1330 Antwoorden / 2 Vragen
10

U zou in ieder geval een nieuw toetsenbord kunnnen kopen. Deze typt namelijk in een heel groot lettertype en ook nog vet.
Dit wordt op fora beschouwd als schreeuwen.

sira
door sira Oct 31, 2022 om 11:30
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Ik vond het fijn lezen (zonder leesbril) ;-))

Meijer_D
door Meijer_D Oct 31, 2022 om 11:38
Antwoorden / 1 Vragen

Excuses JulioMariner. Dat was niet mijn intentie. Ik heb het direct aangepast. Ik had dit geknipt en geplakt vanaf de app notitie op de iPhone. Was me niet bewust van grootte van het lettertype.

ju
door juliomariner Oct 31, 2022 om 11:47
1330 Antwoorden / 2 Vragen

geen probleem natuurlijk maar veel reaguurders reageren dan vaak niet.

sira
door sira - Oct 31, 2022 om 11:30
2361 Antwoorden / 24 Vragen
1

Stuur ze een brief en mail en geef aan dat u binnen 14 dagen het geld teruggeboekt wilt zien op uw rekening en indien dat niet gebeurt u de claim uit handen zult geven aan een deurwaarder.
Na 14 dagen nog geen geld, stuur dan de brief aangetekend.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 31, 2022 om 12:02
7210 Antwoorden / 3 Vragen
1

Er schijnen veel claims binnengekomen te zijn waardoor vertraging is opgetreden en daardoor de uitbetaling langer dan 4 maanden kan duren.

https://community.ns.nl/geld-terug-bij-vertraging-36/wat-was-er-aan-de-hand-en-wanneer-komt-de-afhandeling-76693

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 31, 2022 om 12:39
11534 Antwoorden / 15 Vragen
11
Meijer_D
door Meijer_D Oct 31, 2022 om 15:42
Antwoorden / 1 Vragen

Marita5, hartelijk dank voor het doorsturen van deze links. We gaan een klacht indienen omdat we ontevreden zijn over de afhandeling. Vandaag werd in een chat toegezegd door een medewerker van NSI dat wij deze maand uitbetaald krijgen. Ik hoop dat ze zich dit keer wel aan hun woord houden.
Fijne dag.

marita5
door marita5 Oct 31, 2022 om 15:45
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , hoop ook voor u dat ze zich deze keer wel aan hun woord houden , suc6 . Op Trustpilot zag ik dezelfde klachten staan . U ook een fijne dag gewenst . Ps : reactie op een mail duurt 12 weken , via Twitter reactie binnen 1 uur .

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer