mo
door monique-epe May 19, 2014 om 12:11
Auto & vervoer

Invalidekaart verlopen, heeft bezwaar nut?

Onlangs parkeerde Ik mijn auto op Schiphol op een invalide parkeerplaats. Ik haalde mijn zoon van het vliegtuig. Een half uur later kwam ik terug. Zat er een bekeuring achter de ruit van 370 euro! Na controle bleek mijn invalideparkeerkaart een week verlopen. Ik heb ondertussen een nieuwe. Heeft bezwaar aantekenen nut?

6868 30 Rapporteer

door 14peter - May 19, 2014 om 12:24
567 Antwoorden / 2 Vragen

In principe niet. In het RVV wordt immers gesproken over een geldige kaart. Maar niet geschoten is altijd mis en u kunt er enkel beter van worden. Word het bezwaar afgewezen schroom dan ook niet in beroep te gaan bij de rechter. U heeft immers niks te verliezen!

Cookies
door Cookies - May 19, 2014 om 12:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=monique-epe schreef op maandag 19 mei 2014, 12:11]Heeft bezwaar aantekenen nut?

Nee.

mahadma
door mahadma - May 19, 2014 om 12:47
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Met bezwaar aantekenen maak je een kansje. Feit is en blijft, dat u geen geldige kaart had, maar als u kunt aantonen d.m.v. een copie van de nieuwe kaart, kunt u een barmhartige ambtenaar treffen. Maar zet op de kalender, in uw agenda of in uw telefoon bijtijds dat u uw kaart weer laat verlengen zodat deze situatie zich niet meer voordoet. Krijgt u de kaart overigens automitisch verlengd of moet u het zelf in de gaten houden. Als het een automatische verlenging is kunt u dat argument wellicht aanvoeren.

mo
door monique-epe - May 19, 2014 om 13:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt zover. Is hier iemand die ervaring heeft met het schrijven van een bezwaarschrift?

mahadma
door mahadma - May 19, 2014 om 13:26
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Gelukkig niet, maar schrijf wat je overkomen is in je eigen woorden en doe er de kopien bij.

r.kemperman
door r.kemperman - May 19, 2014 om 13:34
423 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Monique
Gewoon in bezwaar gaan.
Let goed op de regels op de achterkant van de beschikking van het CJIB!
Stuur ook een kopie van de oude en nieuwe kaart mee.
Je hoeft nog niet te betalen.

De Officier neemt een beslissing:
Positief > je hoeft niets te betalen
Negatief> je krijgt een nieuwe beschikking van het CJIB

Met deze nieuwe beschikking ga je in beroep bij het Kantongerecht
Let weer goed op de achterkant en weer de kopieën mee.
Nu moet je wel betalen!

Na een aantal maanden mag je je woord doen bij de Kantonrechter en als je een schappelijke rechter treft, dan wordt misschien de bekeuring verlaagd of helemaal kwijtgescholden.
Niet geschoten is altijd mis

tenormin
door tenormin - May 19, 2014 om 13:51
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=monique-epe schreef op maandag 19 mei 2014, 13:21]Bedankt zover. Is hier iemand die ervaring heeft met het schrijven van een bezwaarschrift?

voorbeeldbrief. Dus in je eigen bewoordingen de brief aanpassen wat wel/niet van toepassing is. Succes.

valerius-2
door valerius-2 - May 19, 2014 om 14:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Niet geschoten altijd mis, dus in bezwaar gaan.

Cookies
door Cookies - May 19, 2014 om 14:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou het volkomen onterecht vinden als de terechte bekeuring wordt kwijt gescholden. Verlopen = verlopen.

tenormin
door tenormin - May 19, 2014 om 15:38
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Soms zijn ze wel eens soepel, heel zelden, maar toch. Ging vrijdag op weg naar Gemeentehuis, werd aangehouden, rijbewijs gevraagd. Was niet meer geldig, 1 dag over tijd, maar was juist op weg om het nieuwe op te halen (kon op de dag zelf niet ophalen). Geen boete, wel erg aardig van de 2 agenten. Nu weet ik natuurlijk niet of een dag of een week verschil zal maken, maar proberen kan altijd.

ge
door gewalo man - May 19, 2014 om 16:02
36 Antwoorden / 1 Vragen

Mij is precies het zelfde overkomen (ook op schiphol), mijn kaart bleek al langer verlopen. Na bezwaar maken praktisch het hele bedrag terug gehad. Voorheen kreeg ik bericht van de gemeente dat mijn kaart was verlopen. Volgens de gemeente deden ze daar niet meer aan.
Voortaan dus zelf opletten.
Groeten gewaloman.

Cookies
door Cookies - May 19, 2014 om 16:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Al vaker gemerkt dat gehandicapten en ouderen positief gediscrimineerd worden door o.a. politie. De betrokkenen zelf schreeuwen het hardst als ze al maar denken dat ze gediscrimineerd worden, maar o wee als ze er voordeel aan hebben. Dan is het wel weer oké.

Ik ben een groot voorstander van gelijke monniken, gelijke kappen.

crewmember
door crewmember - May 19, 2014 om 16:39
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 19 mei 2014, 16:11]Al vaker gemerkt dat gehandicapten en ouderen positief gediscrimineerd worden door o.a. politie. De betrokkenen zelf schreeuwen het hardst als ze al maar denken dat ze gediscrimineerd worden, maar o wee als ze er voordeel aan hebben. Dan is het wel weer oké.

Ik ben een groot voorstander van gelijke monniken, gelijke kappen.

Offtopic:
Maar de monniken zijn niet gelijk. Ze zijn gehandicapt of oud.
Zolang niemand er slechter van wordt mag het van mij allemaal wel wat minder bureaucratisch en volgens het boekje en wat meer persoonlijk.

boppe1943
door boppe1943 - May 19, 2014 om 16:42
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Bezwaar aantekenen KAN nut hebben Lees bijgaand artikel. Klik hier

Cookies
door Cookies - May 19, 2014 om 16:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Maar de monniken zijn niet gelijk. Ze zijn gehandicapt of oud........

Ja, en? Dan zijn ze zielig? Ze willen toch niet zielig gevonden worden? Het mag van mij ook minder bureaucratisch, maar dan wel voor iedereen, en niet alleen voor bepaalde groepen.

I rest my case.

tenormin
door tenormin - May 19, 2014 om 17:00
16850 Antwoorden / 108 Vragen

@boppe1943, wat ik daar lees, ik heb nooit een mededeling ontvangen dat paspoort zou verlopen. Ja, heel vroeger, maar al jaren niet meer. Ook met rijbewijs werd je vroeger op de hoogte gesteld; is in ieder geval in mijn Gemeente, niet meer van toepassing. Misschien nog in Den Helder?

tijger1
door tijger1 - May 19, 2014 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als het weer "persoonlijk" gemaakt wordt, voelen sommigen zich weer benadeelt.

Ik weet niet hoelang een invaliden parkeerkaart geldig is, maar als hij dus op Schiphol al een week verlopen was, zal er wel meer keren onjuist geparkeerd zijn. Zo'n verlenging en ook van een rijbewijs, kan je toch tijdig regelen?

zoekster
door zoekster - May 19, 2014 om 17:29
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk niet dat u gelijk zult krijgen dmv een bezwaarschrift, maar niet geschoten is altijd mis, dus waarom niet? Het is een hoop geld en als ik u was had ik het ook geprobeerd. Of ik mezelf nou zielig zou vinden of stralend door het leven ging ;-)

U heeft begrepen dat u op de paarsrode voorbeeldbrief van @tenormin moet klikken?

tenormin
door tenormin - May 19, 2014 om 18:04
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 19 mei 2014, 17:39]Als u zich aanmeldt voor "Mijn overheid" klik hier , krijg u over heel veel zaken, dus ook een paspoort en een rijbewijs tijdig een herinnering.

Nou, heb sinds afgelopen vrijdag dus nieuw rijbewijs en ID kaart, dus tegen die tijd zie ik wel weer.

pi
door pieterwolters - May 19, 2014 om 20:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 19 mei 2014, 15:38]Soms zijn ze wel eens soepel, heel zelden, maar toch.

We wonen dus in een bananenrepubliek als dat gebeurt.

mo
door monique-epe - May 19, 2014 om 20:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Mag ik iedereen met een positieve bijdrage hartelijk bedanken. En mensen die denken dat ik graag zielig gevonden wil worden even hartelijk uitlachen. Ik ga morgen mijn bezwaarschrift schrijven en zal jullie op de hoogte houden van het resultaat.

ge
door gewalo man - May 19, 2014 om 20:24
36 Antwoorden / 1 Vragen

Mij is precies het zelfde overkomen, mijn kaart bleek al langer verlopen. Na bezwaar maken praktisch het hele bedrag terug gehad. Voorheen kreeg ik bericht van de gemeente dat mijn kaart was verlopen. Volgens de gemeente deden ze daar niet meer aan.
Voortaan dus zelf opletten.
Groeten gewaloman.

tijger1
door tijger1 - May 19, 2014 om 20:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 19 mei 2014, 17:00]@boppe1943, wat ik daar lees, ik heb nooit een mededeling ontvangen dat paspoort zou verlopen. Ja, heel vroeger, maar al jaren niet meer. Ook met rijbewijs werd je vroeger op de hoogte gesteld; is in ieder geval in mijn Gemeente, niet meer van toepassing. Misschien nog in Den Helder?

Als u zich aanmeldt voor "Mijn overheid" klik hier , krijg u over heel veel zaken, dus ook een paspoort en een rijbewijs tijdig een herinnering.

tenormin
door tenormin - May 19, 2014 om 20:48
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 19 mei 2014, 20:19]

Doelt u nu op bananenrepubliek of dat ik geen bekeuring kreeg? Wat trouwens een niet op zichzelf staand gegeven is. Politieagenten zijn niet, zoals altijd be(ge)schreven schrijvende robots: ze hebben waarlijk menselijke trekjes. Als ze aanspreekbaar dus zichtbaar zijn met de overtreder. En alle smoezen hebben ze al gehoord.

boppe1943
door boppe1943 - May 20, 2014 om 11:26
1129 Antwoorden / 98 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 19 mei 2014, 17:00]@boppe1943, wat ik daar lees, ik heb nooit een mededeling ontvangen dat paspoort zou verlopen. Ja, heel vroeger, maar al jaren niet meer. Ook met rijbewijs werd je vroeger op de hoogte gesteld; is in ieder geval in mijn Gemeente, niet meer van toepassing. Misschien nog in Den Helder?

@tenormin dat is ook niet de essentie van het krantenartikel. Het gaat erom dat iemand in een soortgelijk geval met succes bezwaar heeft gemaakt. Zie verder het topantwoord.

mo
door monique-epe - May 21, 2014 om 14:28
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een bezwaarschrift geschreven, wacht nog even op hulp om het na te lezen.

Wat de essentie van mijn verhaal is, is dat ik niet 5 jaar invalide ben, maar levenslang. Dat ik niet bewust een overtreding heb begaan, maar per ongeluk. Ik heb mijn kaart niet verlengd. Is dit 5x erger dan op een normale parkeerplek staan zonder een kaartje te kopen? Is dit 2x zo erg als een winkeldiefstal?
Uit het bedrag dat ik moet betalen lijkt dat zo te zijn. Daar weiger ik het mee eens te zijn.

Afijn, ik snap dat er mensen zijn die me een zeikerd vinden, ik hoop dat er bij het CVOM mensen werken die menselijk zijn.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

mo
door monique-epe - Jul 6, 2014 om 22:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

En ik heb nieuws! Mijn bezwaar heeft nut gehad. De opgelegde sanctie id nu geen 370 euro plus 7 administratie kosten meer.... Maar 30 euro plus 7 administratie kosten. Echt heel erg blij met deze beslissing. Iedereen bedankt voor de reacties en hulp.

mahadma
door mahadma - Jul 6, 2014 om 22:05
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Mooi, dank voor het melden.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 6, 2014 om 22:08
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Gefeliciteerd. Goed dat u bezwaar heeft gemaakt. Fijn dat u even het resultaat heeft laten weten.

zoekster
door zoekster - Jul 6, 2014 om 23:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hartstikke mooi! Zo zie je maar weer, het is je gegund hoor!

(laat de zuurpruimen maar in het azijn ronddobberen ;-))