di
door dickenelly Jan 14, 2011 om 18:31
Auto & vervoer

Kaarten op TomTom

Op mijn Tom Tom staan 2 kaarten. 1 van de Benelux en 1 van west/midden Europa. Als ik een adres in Italië intik kan ik niet meteen de gehele route zien. Ik moet bij de grens van Duitsland van kaart wisselen en zo de verdere route bekijken. Als ik meteen de kaart van west/midden Europa selecteer zie ik de route tot de Duitse grens niet. Dit vind ik erg vreemd. De kaarten zijn dus niet samen te voegen terwijl ze wel op 1 systeem staan. Weet iemand hier een oplossing voor ?

6436 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mijn kunt u schakelen tussen benelux of west/midden europa.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik progameer dus alle landen apart dus zo gauw ik de grens over ben pak de volgenderoute de terug weg anders om.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Foutje italie is zuid europa van daar dat u dat niet ziet
.U zal dan een nieuwe kaart moeten kopen !!

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op vrijdag 14 jan 2011, 18:59: Ik progameer dus alle landen apart dus zo gauw ik de grens over ben pak de volgenderoute de terug weg anders om.

Dat vind ik erg lastig. Er staan 2 kaarten op 1 systeem, dan moeten die toch samen te voegen zijn

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, dat is nog maar de vraag!
Als ik in Nederland een Belgische bestemming in toet dan doet mijn Tom-Tom ook moeilijk.
Zoek ik eerst het land (die vlag) en dan de bestemming dan leidt hij mij vlekkeloos de weg.
(dat moest ik eerst ook ontdekken !)

De Vrije Vogel

die overigens wil opmerken dat tom-tom géén vogeltrekroutes weergeeft!

ve
door verwijderd - Jan 15, 2011 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

welke type tomtom heeft u? U kunt op de site van tomtom de komplete en zeer uitgebreide handleiding downloaden/printen. Tevens kunt u kaartcorrecties van andere tomtom-gebruikers gratis downloaden. Voor recente en/of nieuwe komplete
kaarten moet u betalen. Bekijk even de site van tomtom.
m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2011 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Weet niet van welke jaar u Tom tom is, en hoe oud de kaarten zijn, maar bij mijn tom tom 3 jaar oud , staan de Benelux landen ook gewoon op de kaart van west Europa.
Dus misschien is de beste oplossing, om de Tom tom even aan te sluiten via u pc en dan gaat u naar site van Tom tom en registreert u zich daar bij, mijn Tom tom,en dan kan het goed zijn als u de kaart van benelux verwijderd, u probleem is opgelost, lukt dit niet, neen dan eerst contact op met Tom tom op werkdagen tussen 09.00 tm 18.30 tel;020-8501007 te Amsterdam.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2011 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees het al weer: 'Dom Dom' of is het 'Stom Stom'.

Welke type Tom Tom heeft u?

ve
door verwijderd - Jan 15, 2011 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolfenjong schreef op zaterdag 15 jan 2011, 11:43: Hallo

Weet niet van welke jaar u Tom tom is, en hoe oud de kaarten zijn, maar bij mijn tom tom 3 jaar oud , staan de Benelux landen ook gewoon op de kaart van west Europa.
Dus misschien is de beste oplossing, om de Tom tom even aan te sluiten via u pc en dan gaat u naar site van Tom tom en registreert u zich daar bij, mijn Tom tom,en dan kan het goed zijn als u de kaart van benelux verwijderd, u probleem is opgelost, lukt dit niet, neen dan eerst contact op met Tom tom op werkdagen tussen 09.00 tm 18.30 tel;020-8501007 te Amsterdam.

Succes er mee.
Mijn Tom Tom is 1 jaar oud en zit ingebouwd in de auto. Ik heb 1/2 jaar geleden dus de kaart gekocht waar ook Italië op staat. Benelux zat er standaard bij toen ik de auto kocht. Heb ook contact gehad met tom tom, maar zij beweren dus dat de 2 kaarten afzonderlijk werken. op 1 systeem komt mij dat dus erg vreemd over. Zijn die 2 kaarten niet te combineren?

ve
door verwijderd - Jan 15, 2011 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

de laatste keer dat ik het controleerde lag Nederland nog steeds in west europa, dus in principe heb je 2x Nederland, 1x de benelux-kaarten en 1x west europa. selecteer je toevallig niet de eerste keer in de benelux nederland en voor het vervolg in west europa?

Laaglander

ve
door verwijderd - Jan 15, 2011 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Volg de raad van "Laaglander" op als dit werkt, zo niet, als u de kaart van West Europa zelf heeft, zou ik alles wissen, en dan alleen de kaart van West Europa terug zetten, daar ik er ook van uit ga dat daar de Benelux ook al opstaat.
Maar zie ook eerst gebruikaanwijzing in deze.

Nogmaals succes er mee.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2011 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolfenjong schreef op zaterdag 15 jan 2011, 13:29: Hallo

Volg de raad van "Laaglander" op als dit werkt, zo niet, als u de kaart van West Europa zelf heeft, zou ik alles wissen, en dan alleen de kaart van West Europa terug zetten, daar ik er ook van uit ga dat daar de Benelux ook al opstaat.
Maar zie ook eerst gebruikaanwijzing in deze.

Nogmaals succes er mee.
Ik heb een kaartje van benelux en een kaartje midden europa( duitsland en italie staan er in ieder geval op) Sorry ik zei eerst west europa:(

ve
door verwijderd - Jan 17, 2011 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

dickenelly schreef op vrijdag 14 jan 2011, 18:31: Op mijn Tom Tom staan 2 kaarten. 1 van de Benelux en 1 van west/midden Europa.

Welke kaart heb je nu, west europa of alleen midden europa. Als je west europa hebt kan je deze zowel in NL als de rest van europa gebruiken.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2011 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

dickenelly schreef op zaterdag 15 jan 2011, 18:08: Ik heb een kaartje van benelux en een kaartje midden europa( duitsland en italie staan er in ieder geval op) Sorry ik zei eerst west europa:(

Kijk, dan houdt het op. Je kunt kaarten namelijk niet samenvoegen. U had beter de kaart van West-Europa kunnen kopen, daar zit Nederland namelijk ook in, daarmee kunt u naadloos navigeren. Omdat u nu twee kaarten heeft moet u overschakelen, dat is helaas niet te verhelpen.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2011 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

börgemeister schreef op zaterdag 15 jan 2011, 11:44: Ik lees het al weer: 'Dom Dom' of is het 'Stom Stom'.

Welke type Tom Tom heeft u?

Tom Tom heeft diverse typen.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2011 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

fa schreef op vrijdag 14 jan 2011, 19:01: Foutje italie is zuid europa van daar dat u dat niet ziet
.U zal dan een nieuwe kaart moeten kopen !!

Dit is pas een foutje. Italië is wel degelijk West Europa.Er bestaat West- en Oost Europa. Oost Europa zijn de Oostbloklanden en de Balkanlanden.
Als je Midden/West Europa als kaart hebt moet je zo van het ene land naar het andere land kunnen rijden, zonder te schakelen van land naar land. In het land van bestemming het adres invoeren en de TomTom brengt je er zo naar toe. Het land kan je kiezen met de vlaggetjes en dan de normale procedure volgen.

Succes.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2011 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

rst77 schreef op maandag 17 jan 2011, 13:40:
dickenelly schreef op zaterdag 15 jan 2011, 18:08: Ik heb een kaartje van benelux en een kaartje midden europa( duitsland en italie staan er in ieder geval op) Sorry ik zei eerst west europa:(

Kijk, dan houdt het op. Je kunt kaarten namelijk niet samenvoegen. U had beter de kaart van West-Europa kunnen kopen, daar zit Nederland namelijk ook in, daarmee kunt u naadloos navigeren. Omdat u nu twee kaarten heeft moet u overschakelen, dat is helaas niet te verhelpen.

Helemaal correct.
Helaas is het zo dat wanneer er sprake is van 2 verschillende kaarten "geschakeld" moet worden tussen die 2 kaarten.

Er bestaat bij TomTom ook een kaart van heel Europa, maar die is aan de grote kant. al naar gelang het intern geheugen kan deze wel of niet gebruikt worden.
Zoals rst77 als schrijft is de kaart van west-Europa de meest gangbare. Deze past ook op nagenoeg alle systemen.
Ja, het is een investering, maar dan bent u wel meteen van het overschakelen af!

Gizsmo147

ve
door verwijderd - Jan 19, 2011 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

DickenNelly,

Ik heb een TomTom 510 met 2 kaarten Benelux & West Europa.
Als eerste kies je de west Europa kaart. Dan toets je de bestemming in.
De volledige route van je huisadres naar je bestemming moet nu berekend worden en verschijnt op het scherm.
Zo gaat het bij mij en ik heb geen kaartwissel nodig onderweg.

Tom