Kia rio geleverd zonder beloofde opties
Wij hebben 10-09-2012 een nieuwe kia rio gekocht, werden goed ontvangen in bij de autogarage, en hebben lang zitten praten, na lang nadenken en ook omdat de verkoper zei dat je de auto over een paar jaar beter kunt verkopen als we een comfortpack zouden nemen hebben we dat dus gedaan, nu hebben we gisteren een brief gekregen met de mededeling dat het VSM pakket er helemaal niet op zit, dus we hebben geen VSM (additional vehicle stability managment) , HAC (hill start assist) en de ESS (emergency stop signal).
Nu willen ze als compensatie ons 450,- euro Kia geld geven maar wij zijn het daar niet mee eens omdat de waarde van de auto natuurlijk minder is en we hebben de auto gekocht MET de opties daarom hebben we voor dat pakket gekozen op de auto anders hadden we net zo goed niks extras erop kunnen nemen.
Iemand enig idee wat we hier nu aan kunnen doen of iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt?
Afgezien van het feit dat je betaald hebt voor iets wat niet geleverd is .... dit afdoen met een 'tegemoetkoming' van € 450 in waardebonnen is natuurlijk van de gekke!
Vind dat de dealer(s) dit bedrag minstens in contanten dienen terug te betalen!!
Als ze niet leveren wat besteld is mag je de koop ontbinden.
U mag maar hoeft niet deze korting te accepteren.
Kijk eens bij Hyundai of daar een leuke auto zit, of ga praten met Uw dealer.
Misschien op zoek naar een Demo die deze dingen wel heeft.
Er zijn meerdere dealers en elders kopen is niet verboden.
Voor onderhoud kun je altijd nog plaatselijk terecht met behoud 7 jaren garantie.
u kunt de koop ontbinden.
ik zou dat ook doen want je krijgt er later zeker minder voor bij inruil.
kies een ander auto.
[quote=tot15karakters schreef op woensdag 24 okt 2012, 14:59]Als ze niet leveren wat besteld is mag je de koop ontbinden.
U mag maar hoeft niet deze korting te accepteren.
Kijk eens bij Hyundai of daar een leuke auto zit, of ga praten met Uw dealer.
Misschien op zoek naar een Demo die deze dingen wel heeft.
Er zijn meerdere dealers en elders kopen is niet verboden.
Voor onderhoud kun je altijd nog plaatselijk terecht met behoud 7 jaren garantie.
Hyundai en Kia zijn van hetzelfde bedrijf. Dus als je ze wilt "raken" kan je beter bij een ander merk gaan kijken.
[quote=zoekster schreef op woensdag 24 okt 2012, 14:47]Klik hier voor een forum vinden waarop de officiele mededeling van KIA en daaronder reacties te vinden zijn.
Sommige zijn tevreden met de 450 euro compensatie, anderen niet. Misschien een gezamenlijk overleg?
Het spijt me zeer, maar het is gewoon een kulverhaal. Een smoes die totaal nergens op slaat.
KIA behoort gewoon een terugroep actie te starten en de auto kosteloos om te ruilen voor een exemplaar MET VSM pakket.
Weigert KIA dat, dan hebben de kopers het recht om de koop ongedaan te maken.
Het smerige van dit alles, is dat niet alleen de kopers gedupeerd zijn, maar ook de verkopende partij. Die kan er ook totaal niets aan doen. KIA laat zich hier wel van de aller slechtste kant zien.
Natuurlijk mooi gesteld, de koop ontbinden of een terugroep actie, maar als de dealer niet wil meewerken of Kia niets terugroept (en dat verwacht ik niet) dan heb je een probleem. Dan moet je zelf via de juridische weg de koop zien te ontbinden en je geld zien terug te krijgen.
Klik hier voor informatie van de anwb. Als u lid bent kunt u daar gratis juridisch advies krijgen. Er zullen zich daar wel meer Kiakopers gemeld hebben, vermoed ik.
Als u een rechsbijstandverzekering hebt, dan is het nog beter.
Ben u geen lid van de anwb en ook geen rechtsbijstandverzekering, dan naar het juridisch loket, of bel 0900 8020
Misschien is het ook een goed item voor een uitzending van Kassa. Dan gebruik maken van de contactknop 'contact met Kassa' aanklikken.
[quote=zoekster schreef op donderdag 25 okt 2012, 07:43]Natuurlijk mooi gesteld, de koop ontbinden of een terugroep actie, maar als de dealer niet wil meewerken of Kia niets terugroept (en dat verwacht ik niet) dan heb je een probleem.
Een zeer duidelijk geval van non-conformiteit: het product is niet volgens de overeenkomst geleverd.
In dit geval kan de dealer daar zelf ook niets aan doen. Hij is net als de koper misleid door Kia.
[quote=zoekster schreef op donderdag 25 okt 2012, 07:43]dan heb je een probleem.
Niet groter of kleiner dan als een willekeurige product niet aan de overeenkomst beantwoord.
Dit betekent gewoon dat de rechter aan te pas moet komen.
[quote=zoekster schreef op donderdag 25 okt 2012, 07:43]
Dan moet je zelf via de juridische weg de koop zien te ontbinden en je geld zien terug te krijgen.
Correct.
Maar dan nog ben ik van mening dat Kia hier met een smoes zeer gemakkelijk wegkomt.
[quote=zoekster schreef op donderdag 25 okt 2012, 07:43]
Misschien is het ook een goed item voor een uitzending van Kassa.
Ik ben het daar persoonlijk mee eens.
Op die manier kunnen veel meer gedupeerden zich melden en hopelijk Kia dwingen de overeenkomst na te komen.
Als u ANWB lid bent kunt u zich wenden tot onze juridische afdeling. Dit kan per telefoon via : 088-2697788 of per mail via jurinfo@anwb.nl .
Voor beide opties geldt dat wij uw lidmaatschapsnummer nodig hebben en als u uw vraag per mail stelt ook graag uw telefoonnumer vermelden .
Vriendelijke groeten,
ANWB Webcare KD
een dealer is altijd bij de bovag aangesloten.
de regels bij de bovag zijn zeer duidelijk.
raadpleeg de geschillen comissie en doe uw voordeel er mee.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer