Il
door Ilse W Feb 8, 2022 om 10:02
Auto & vervoer

Klacht Ford Stern

L.S.

Ik ben ontevreden over de geleverde diensten, communicatie en omgang met de klant. Vandaar dat ik op deze wijze een klacht wil melden.
Een schets van de afgelopen maand:
6 januari 2022: Ik breng de auto bij Ford Stern Hoofddorp voor een grote beurt. Daarbij meld ik dat ik een vreemd geluid hoor bij de motor. 's Middags word ik gebeld dat de auto klaar is. Ik vraag wat het vreemde geluid was. Ze hebben geen idee, maar gaan nog even checken. Als ik de auto op kom halen wordt mij op het hart bedrukt dat er niets aan de hand is en ik veilig met de auto kan rijden. Ik ga er dan ook vanuit dat mijn auto (ook nog in oktober gekeurd) veilig is en dat er niets aan mankeert.

9 januari: De radio doet het plots niet meer, evenals de parrot.

24 januari: Als ik naar mijn werk wil gaan doet mijn auto het niet (accu leeg). 's Middags komt de wegenwacht. Hij laad de accu op en ontdekt dat de radio aanstaat. Die probeert continu contact te maken met mijn telefoon en heeft op die manier mijn accu leeg getrokken.

25 januari: Even gecheckt, maar mijn auto rijdt.

26 januari: 's Ochtends is mijn accu weer leeg en moet ik een taxi bellen om op tijd op mijn werk te zijn. 's Avonds wordt mijn auto door de wegenwacht weggesleept en naar de werkplaats gebracht. Via de wegenwacht heb ik een week een leenauto.

Ik hoor de hele week niets van Ford.

31 januari: gebeld met Ford, maar de receptioniste kan niemand bereiken en vraagt mij de volgende dag nog eens te proberen.

1 februari: Contact gehad met iemand van de werkplaats. Hij zegt dat het probleem met de accu is opgelost, maar dat ze een probleem hebben ontdekt bij de versnellingsbak. Ze hoorden een vreemd geluid. Ik vertel dat ik dat bij de grote beurt al gemeld heb, maar dat daar toen niets mee is gedaan. Deze meneer vertelt dat ze eerst de versnellingsbak moeten bekijken voor ze mij kunnen vertellen wat er precies aan de hand is en wat dan de kosten zijn. Ik leg uit dat ik echt een auto nodig heb voor mijn werk. Hij belooft uiterlijk woensdag contact met mij op te nemen.

2 februari: Ik ben niet gebeld.

3 februari: In de ochtend zelf maar gebeld. Ik krijg dezelfde meneer aan de telefoon. Hij beweert mij niets beloofd te hebben. Hij blijft hameren op dat hij niet weet wat er aan de hand is en dus verder geen informatie kan geven. Ik zeg dat ik dat begrijp, maar dat ik nu ook geen leenauto meer heb en ik een auto nodig heb om naar mijn werk te gaan. Ik zeg ook dat ik vind dat de fout bij Ford ligt, aangezien ik vind dat ik er vanuit mag gaan dat wanneer ik mijn auto bij hun in onderhoud heb en nog geen maand geleden een grote beurt heb laten doen, waarbij ik bovendien vermeld heb dat ik een vreemd geluid hoor, de auto het dan ook goed doet. Inmiddels staat de auto dan al een week bij de werkplaats en is er nog geen zicht op enige informatie. Er wordt mij verteld dat ze misschien maandag kunnen gaan kijken. Dat is weer een halve week verder. Ik geef aan dat ik dat geen service vind. De meneer belooft mij contact op te nemen met zijn leidinggevende en mij zo snel mogelijk terug te bellen.

4 februari: Ik heb nog niets gehoord en bel nog maar een keer. Ik krijg dezelfde meneer weer aan de telefoon die wederom beweert mij niets beloofd te hebben. Ik krijg nauwelijks de kans om mijn zinnen af te maken, omdat deze meneer mij constant onderbreekt. Ik geef nogmaals aan een auto nodig te hebben en ik geef aan dat ik vind dat zij mij op enige manier daarin moeten faciliteren. Hij vertelt dat ze geen leenauto's hebben. Dat maakt mij niet uit, ik neem genoegen met elke rijdende auto die mij geleverd wordt. Hij belooft weer contact op te nemen met zijn leidinggevende en mij in de loop van de middag terug te bellen. Dat gebeurt niet.

8 februari: Ik heb nog steeds niets gehoord. Mijn auto staat inmiddels bijna twee weken bij Ford en ik weet nog steeds niet wat er precies mee aan de hand is. Ik zit nog steeds zonder auto.

U zult begrijpen dat dit geen beste service is. Ik verwacht dat als ik mijn auto bij Ford in onderhoud geef, dat mijn auto het dan doet en dat ik er veilig mee kan rijden. Ik  verwacht ook dat als mijn auto naar de werkplaats gebracht wordt ik op de hoogte gehouden wordt en dat mijn auto zo snel mogelijk wordt gerepareerd. Verder verwacht ik dat beloftes nagekomen worden en niet ontkend. En dan heb ik het nog niet eens over een stukje respect naar de klant toe.

7168 12 Rapporteer

panter22
door panter22 - Feb 8, 2022 om 11:07
6599 Antwoorden / Vragen

Het is een duidelijk verhaal, maar je zit op een forum. Heb je dit verhaal al aan de directie geschreven?
Kijk eens in de algemene voorwaarden mbt tot reparatie mn. artikel 11 onder punt 7
https://www.stern.nl/voorwaarden/algemene-voorwaarden

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 8, 2022 om 11:09
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ilse,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Heeft u de auto nieuw gekocht bij deze dealer?

Om welk model Ford gaat het?

Me
door Meindo Feb 9, 2022 om 19:48
64 Antwoorden / Vragen

Geboren Amsterdammer: info genoeg lijkt mij.

getty
door getty - Feb 8, 2022 om 11:23
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is uw mail aan de garage?
Wat is uw vraag aan ons?

ne
door neodutchio - Feb 8, 2022 om 12:09
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Het ratelende geluid heeft niets met de radio en de accu te maken. Dat de auto een beurt heeft gehad wil niet zeggen dat er nadien niets kan mankeren.

Een monteur is geen tovenaar. Er is een probleem waar ze de oorzaak niet van kunnen vinden. Maar dat uw auto daar ook in onderhoud is wil niet zeggen dat u recht hebt op vervangend vervoer. Dat is een service die een garage kan aanbieden, maar dat is geen verplichting.

Allemaal zeer vervelend, maar ik lees niet echt iets wat de garage fout doet.

ju
door juliomariner Feb 8, 2022 om 20:57
1330 Antwoorden / 2 Vragen

behalve dan de beroerde communicatie

Ro
door Robert47602 Feb 9, 2022 om 18:57
1 Antwoorden / Vragen

Nou meneer Nedoduchio,
Mevrouw Ilse heeft wel degelijk een punt, kennelijk heeft u goede betrekkingen met die inferieure Ford Stern garage te Hoofddorp, door zo bot te reageren naar een damen !!!
Robert47602

Donuts
door Donuts Feb 9, 2022 om 20:19
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is een damen?

ne
door neodutchio Feb 9, 2022 om 20:51
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Klopt helemaal Robert47602, ik werk zelfs voor Stern. En niet te vergeten ook voor PostNL, dropshippers, nutsbedrijven en vele verkopers.
Geen idee wat er bot is aan mijn reactie, maar ik weet wel dat aanzetten tot geweld strafbaar is.
Een auto kan altijd kapot gaan, ook al word de auto goed onderhouden. En na een beurt kan gewoon een radio problemen geven. Net zo goed dat een band lek kan raken, een slot kapot gaat of wat dan ook. Tijdig onderhoud en APK geeft 0,0 zekerheid.
TS geeft nergens aan dat er een afspraak voor de auto gemaakt is. Als die daar word neergezet ben je dus afhankelijk van de tijd die ze hebben. Gaan dreigen heeft dan totaal geen nut.

Gr
door Grunn1 - Feb 8, 2022 om 12:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hoe oud is de auto?

Als zij met de onderhoudsbeurt niks gehoord hebben van een vreemd geluid kunnen ze ook niks repareren.

Dat er een storing in de radio zit en dat daardoor de accu leeggetrokken wordt kan gebeuren en heeft niks met een onderhoudsbeurt te maken en kan ten alle tijden optreden. Dat daarna de accu weer leeg is heeft ook niks met de onderhoudsbeurt te maken.

Een leenauto krijg je al lang niet meer bij veel dealers, een auto huren bieden ze vaak wel aan of een gratis leenfiets.
Een gratis auto zou nog kunnen als een auto tijdens garantie stuk gaat en het daarna langer als een dag duurt maar ook dat is geen zekerheid.

Voor de rest is het niet te zeggen waarom ze niet terugbellen en wat er is afgesproken besef wel dat je een auto brengt zonder afspraak en dat er wel tijd moet zijn om hem te repareren. Als ze al een week helemaal vol zitten met afspraken kom je pas daarna aan de beurt wat logish is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 8, 2022 om 14:35
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel u daar niet naar vraagt heeft u hoe dan ook de mogeklijkheid om https://www.bovag.nl/hulp-bij-klachten indien de garage, zoals ik aanneem bij Bovag is aangesloten.

Of dat nader resultaat zal hebben dan uitsluitend excuses en nadere uitleg waarom een en ander langer duurt dan dat u mag verwachten (dat kan ik met u eens zijn) kan de reden zijn dat men de oorzaak nog niet heeft gevonden en bovendien kan de garahouder/dealer in kwestie 'geteisterd'worden door uitval van gespecialiseerde monteurs door ziekte. Er zijn meer garagisten die daar hinder van hebben zoals ook de mijne (ook een grote dealer).

Kan men u geen leenauto leveren?  (En dan 'cést le ton qui fait la musique)

klm086
door klm086 - Feb 9, 2022 om 11:00
14 Antwoorden / 1 Vragen

De auto meteen weghalen daar niets zeggen en contact een dealer die wel de kennis heeft ,en stuur deze brief naar de importeur FORD NL

Gr
door Grunn1 Feb 9, 2022 om 12:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

De dealer doet in deze weinig verkeerd.
Onderhoud is juist uitgevoerd
Elektrische storing in radio heeft niks met onderhoud te maken
Leen auto is bij geen enkele dealer een plicht
Er is geen afspraak gemaakt voor de laatste reparatie en dus moet er wel tijd en personeel beschikbaar zijn

Ro
door Robert47602 - Feb 9, 2022 om 18:48
1 Antwoorden / Vragen

Beste Ilse W.
Zojuist het drama gelezen van jouw inferieure associale garage bij Ford Stern te Hoofddorp. Ze hadden bij mij allang in de boom kunnen vliegen en tevens juridisch flink aangepakt, maar dit dien je te doen middels een Aangetekende brief, al die telefoontjes hebben geen zin, want zij zullen toch wel alles ontkennen.

Heb je niet een sterke man, in de familie c.q. vriend, die even die manager over de toonbank haalt ???
Is het een officiële Ford Bovag Garage, dan kun je altijd verhaal halen en een officiële klacht alsnog indienen bij Ford Nederland.c.q. Bovag zelf.
Zoek maar op Google.
Je wordt aan alle kanten belazerd door die inferieure garage Ford Stern te Hoofddorp, die jouw al zolang in behandeling heeft en van alles verzint, wat er maar te verzinnen valt. Heb je niet in de gaten, dat je gewoon van A t/m Z gewoon belazerd wordt, door die waardeloze vent, die jou continu interumpeert tijdens een telef. gesprek en zich ook niet aan afspraken houdt..???

Ik zou in ieder geval hun rekeningen nimmer nooit betalen of althans maar voor een gedeelte betalen, voordat alles piekopbello in orde is.
Ook kun je via je mogelijke Rechtsbijstandsverzekering een verhaal doen op die inferieuren associale garage en alle door extra gemaakte kosten van taxivervoer tot leen auto aan toe, verhale bij die gasten.
Deze houding geeft geen pas om zo met een klant om te gaan.
Bij mij hadden ze dat hoeven te flikken....
Veel succes gewenst met die Ford perikelen.
Met vriendelijke groet,
Robert923.

ne
door neodutchio Feb 9, 2022 om 20:57
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Uw reactie heb ik gerapporteerd. Aanzetten tot geweld is niet iets dat hoort op een forum.
Verder bent u behoorlijk negatief over een situatie waar u geen weet van heeft. In ieder geval niet meer dan andere forumleden weten. Zonder enige onderbouwing gebruikt u woorden als belazeren, a-sociaal, inferieur en verzinnen waardoor u uzelf op glad ijs begeeft. Laster, danwel smaad, kan een dure hobby zijn.

En inhoudelijk op uw reactie, waarom meent u dat TS recht heeft op vervangend vervoer of op taxikosten? Nergens is iets te lezen dat het probleem onder garantie valt. En leenauto's zijn er vaak niet meer. Het enige juiste dat u neerzet is dat je pas moet betalen als alles opgelost is. Maar dat is in elke situatie toepasbaar.

Donuts
door Donuts Feb 9, 2022 om 21:16
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Neodutchio +10!

1paul
door 1paul - Feb 10, 2022 om 09:12
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp even iets niet, anwb heeft uw auto weggebracht, was dat op uw verzoek?  en als dat op uw verzoek was heeft u toen kontakt met de garage gehad?

ik zie dit nergens terug of ik moet erover heen gelezen hebben, als u geen kontakt heeft gehad met de garage op dat tijsstip dan heeft u ook geen opdracht gegeven tot reparatie namelijk en ja, dan doen ze ook niets!

ronpunt
door ronpunt - Feb 10, 2022 om 11:32
6 Antwoorden / 0 Vragen

Dus geen auto kopen bij Stern en al helemaal geen onderhoud!

Sj
door Sjaak1954 - Feb 10, 2022 om 13:16
2 Antwoorden / Vragen

Heb ook wat aan de hand gehad met ford garage voor een grote beurt, afspraak gemaakt netjes gewacht in de wachtruimte, de monteur riep mij na twee en een half uur dat het nog een uur zal duren voor hij klaar was, maar er waren geen bijzonderheden,oké,ik zal alvast factuur maken?? zei hij, oké €570.00 was de schade zei hij,ik vraag of dat niet een beetje veel was voor een grote beurt ,nee zegt hij, is een grote beurt van 6 jaar word alles nagekeken,en die melding had ik gehad bij mijn gemaakte afspraak zei hij,u begrijpt wel dat ik nooit meer naar een ford garage ga laat staan een ford koop,naderhand nog wel telefonich contact gehad maar er veranderde niets,dit jaar nog geen oproep gehad voor een kleine beurt wel een beetje flauw van ford garage in Roosendaal