Ha
door Hans_88 Jun 13, 2017 om 23:23
Auto & vervoer

Klacht kwikfit Terneuzen

ik heb mn auto een peugot 107 laten keuren bij kwik fit terneuzen
voor de apk werden mn remmen niet afgekeurd zei de manager van kwikfit terneuzen maar hij zei dat het wel echt nodig was de remschijven te laten vernieuwen. en maakte me bang dat t gevaarlijk zou zijn als ik het niet deed.
nou ja dan laat je je remschijven vernieuwen natuurlijk, maar toch vertrouwde ik het niet helemaal dus ik zei ik neem de oude remschijven mee als dat ok is. dat was ok. wat blijkt bij navraag dat ik met die remschijven nog makkelijk 80 000 km had kunnen rijden volgens een expert die de remschijven had opgemeten, slijtage was minimaal, ongeveer 1 mm waren de remschijven afgesleten. en ze mogen 2 mm afgeslijten alvorens ze vervangen dienen te worden.
de auto is 6 jaar oud en heeft 85 000 km gereden dus dit was totaal onnodig achteraf,. kosten remschijven 206 euro.

6404 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2017 om 23:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leuk dat u dat ons meededeelt. Bewaar die remschijven en als de nieuwe dan na jaren versleten zijn, kunt u deze laten installeren.

Ge
door Genee - Jun 14, 2017 om 00:13
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom niet naar een peugot garage, daar kost een apk keuring €19,95.

tenormin
door tenormin Jun 14, 2017 om 00:48
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, maar die remschijven zijn ook daar duurder, hoor. ◇

Ge
door Genee Jun 14, 2017 om 08:14
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin
 De remschijven waren nog goed, had hem €206 gescheeld.

jo
door jorisw Jun 14, 2017 om 08:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En daarnaast is het maar de vraag of de remschijven bij een merkdealer zoveel duurder zouden zijn. De meeste dealers hebben hun prijzen ondertussen aangepast om te kunnen concurreren met de prutsers.

Ha
door Hans_88 Jun 14, 2017 om 11:23
Antwoorden / 1 Vragen

volgende keer dus naar de peugot garage dat mag duidelijk zijn, heb de klantenservice van kwik fit aan de lijn gehad, ze hebben de klacht opgenomen en gaan er mee aan de slag zeiden ze , ben benieuwd...

Topantwoord

ha
door halex - Jun 14, 2017 om 09:24
1374 Antwoorden / 4 Vragen

En hoe reageerde Kwikfit Terneuzen op uw klacht?

Ha
door Hans_88 Jun 14, 2017 om 11:42
Antwoorden / 1 Vragen

heb de klantenservice gebeld en ze gingen er mee aan de slag , ben benieuwd ,

edrick3
door edrick3 - Jun 14, 2017 om 10:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het laten vervangen van die remschijven was dus je eigen keus.
voor de apk werden mn remmen niet afgekeurd zei de manager
Hetgeen dus betekent dat je er veilig mee kon rijden, want anders waren ze natuurlijk wél afgekeurd.

Ha
door Hans_88 Jun 14, 2017 om 11:43
Antwoorden / 1 Vragen

de manager deed me anders geloven, hij zei dat t gevaarlijk was om zo door te rijden, wat dus niet het geval was

edrick3
door edrick3 Jun 14, 2017 om 11:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je bent dan dus verkeerd voorgelicht, maar had op de apk-eisen kunnen/moeten afgaan.

Topantwoord

pino123
door pino123 - Jun 14, 2017 om 10:50
2763 Antwoorden / 14 Vragen

160.000 km met een paar remschuiven? Zeer onwaarschijnlijk. Meestal gaan remschijven zo rond de 60.000 km mee

Indien de auto nu 85.000 heeft gereden en de schijven nog 80.000 mee kunnen gaan kom ik op 165.000 km, zodoende zeer onwaarschijnlijk:

http://www.automaker.nl/remschijven-en-remblokken-zelf-controleren-op-slijtage/

Ha
door Hans_88 Jun 14, 2017 om 11:40
Antwoorden / 1 Vragen

t is een lichte auto he pino, schijven waren zo ie zo nog niet in de gevaren zone zoals de manager me deed geloven

pino123
door pino123 Jun 14, 2017 om 12:55
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dat begrijp ik, maar om er nog 80.000km mee te rijden, lijkt mij nogmaals onwaarschijnlijk.

ne
door neodutchio - Jun 14, 2017 om 10:58
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Al sinds 2010 komen hier klachten binnen over Kwikfit. Wat voor nut heeft uw waarschuwing aangezien u dus ook niet eerst gegoogeld heeft naar de werkwijze van dit bedrijf?

edrick3
door edrick3 - Jun 14, 2017 om 11:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ter info:

APK keuringseisen voor remmen

Remmen vormen een essentieel deel van de veiligheid van uw auto. De APK keuringseisen vorm remmen zijn daarom uitgebreid. In het kort moeten alle remmen goed werken en moeten de wielen op dezelfde as, met gelijke mate remmen.

APK keuringseisen voor remmen:

    • De remmen dienen allemaal goed te werken. Wanneer uw voorremmen niet werken merkt u dit direct, uw achterremmen testen kan moeilijker zijn. Leer hoe u uw achterremmen test

  • Dikte van remschijven. Per model kan dit verschillen, bijvoorbeeld tussen een geventileerde remschijf en een reguliere remschijf mag verschil zitten. Bij sommige remschijven staat de minimumdikte erop vermeld. In andere gevallen meet u de dikte met bijvoorbeeld schuifmaat of liniaal en informeer wat de minimale dikte voor de remmen van uw auto is.

  • Roest is gedeeltelijk toegestaan in de APK keuringseisen. De remschijf mag niet meer dan 50% roest hebben op het deel waar het remblok aandrukt. Meer dan 50% zult u ook merken tijdens het

    apk keuringseisen remmen

    remmen. U zult dan voelen dat de auto bij het remmen naar links of naar rechts trekt. Bij de APK keuring is dit niet toegestaan.

  • Bijna versleten remblokken of remschoenen zijn toegestaan in de APK keuring, hier wordt op het APK keuringsrapport aantekening van gemaakt. Volgens de APK keuringseisen mag ijzer op ijzer remmen niet, dan dient dit onderdeel vervangen te worden.

  • Remslangen dienen in goede staat te verkeren. Tijdens de APK keuring wordt gekeken naar de remslangen. Deze mogen geen scheuren of andere uitdrogingsverschijnselen hebben. Remleidingen lopen vanaf de remklauw, achter het wiel, naar de auto. Bij sommige auto’s zit ook bij de achterbrug een slang.(Bron)

Jo
door JoKw - Jun 14, 2017 om 15:00
11 Antwoorden / 1 Vragen

Niet erg professioneel van KF en riekt naar bedrog! Ze hadden u over de sltijge moeten informeren met aan geven van de gemeten dikte en minimaal toegestane dikte! Dan had u een goede keuze kunnen maken!

APK kijkt naar de werkelijke remvertraging op een remmenbank en zegt NIETS over de slijtage van de remblokken of schijven! Ijzer op ijzer geeft onder de maat vertraging (afkeur)! Maar op de laatste mm remvoering kan het APK in orde zijn. Adviespunt is dan wel aan te raden,  > ASAP remvoering vervangen!! <

aurora1
door aurora1 - Jun 14, 2017 om 18:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoewel de remmen apk goedgekeurd waren heeft u toch de schijven laten vervangen. Had dus niet gehoeven,en ja, dan moet u daarvoor betalen.
Het komt wel vaker voor dat men bij een apk attendeert op dergelijke zaken of dat men zelfs iets erover op het apk papier zet.
U heeft nu in ieder geval een setje reserve.