ki
door kinky.s Nov 17, 2012 om 17:34
Auto & vervoer

Korting op aow

Ik ben een aower van 68 jaar en heb iemand in huis met een WAJONGuitkering, nu krijg ik deze week ineens bericht dat per 1 januari ij €500 netto permaand op mijn aow gekort wordt! Laten ze in Den Haag een €500 per maand inleveren, dan is leiden in last!!!!!!!! Wat koopkracht? Ik kan zo maar amper rondkomen van €568 per maand, heb ik daar mijn leven lang premie voor betaald??????

2513 20 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 17, 2012 om 17:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=kinky.s schreef op zaterdag 17 nov 2012, 17:34]Ik ben een aower van 68 jaar en heb iemand in huis met een WAJONGuitkering, nu krijg ik deze week ineens bericht dat per 1 januari ij €500 netto permaand op mijn aow gekort wordt! Laten ze in Den Haag een €500 per maand inleveren, dan is leiden in last!!!!!!!! Wat koopkracht? Ik kan zo maar amper rondkomen van €568 per maand, heb ik daar mijn leven lang premie voor betaald??????

Je voert blijkbaar een gezamenlijke huishouding, dan heb je recht op 50% AOW:

Een gezamenlijke huishouding voeren houdt in: u en een andere meerderjarige persoon dragen ieder bij om één huishouden te kunnen voeren.
De reden waarom u samenwoont, doet er niet toe. Het kan om vriendschap of liefde gaan, maar ook om praktische of economische redenen. U heeft bijvoorbeeld een huisgenoot om kosten te besparen.

Meer info KLIK

holstein
door holstein - Nov 17, 2012 om 20:08
922 Antwoorden / 16 Vragen

Zo werkt dat tegenwoordig, zal net zoiets zijn als wanneer je bv in de bijstand zit en je hebt een kind met inkomen in huis, dan wordt je ook gekort en wordt er in principe verwacht dat die geld bijpast, Ik snap uw frustratie....

valerius-2
door valerius-2 - Nov 17, 2012 om 20:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dit is ontstaan doordat er heel veel misbruik werd gemaakt. z.g. scheiden en dan toch samen blijven. Alle regels onstaan zo door er misbruik van te maken. De goede moeten meestal onde kwade hiervoor boeten.

holstein
door holstein - Nov 17, 2012 om 21:36
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ja, zo is het maar net, erg jammer voor de goedwillende mensen, maar zo werkt het met wel meer dingen....

cr
door cruisader - Nov 18, 2012 om 02:25
20 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo beste forumm leden,

Even een reactie op forum lid Valerius.
Ja, daar heeft u gewoon gelijk in, het gebeurt echt vaker dan we denken, en er word vaak niet eens iets aan gedaan.
Ik ken dus ook een dergelijke situatie in onze straat, deze vrouw des huizes is al eens een keer verraden door haar eigen zuster denkt u nu echt dat er iets aan gedaan werd, mooi niet dus!

Hij zat in de WAO, woonde dus gewoon onder een dak, dag in dag uit, jaar in, jaar uit, gaat al meer dan 3 decenia zo.
Hij woont elders z.g.n. maar inde werkelijkheid is hij altijd op dat adres in onze straat.
Beide hebben hun partner verloren, dus in feite gaat het om nog meer fondsen en uitkeringen, waarmee zij frauderen, maar ondernemen ook geen aktie hier tegen!

Schijnbaar mag het blijkbaar!
Terwij wij van alles en nog wat te horen krijgen via de media, dat dit strafbaar is!

En dan komen we vanzelf terecht bij forum lid Holstijn.
Liegen en bedriegen mag schijnbaar, kijk maar eens naar Marx Knudde van de VVD, die doet het net zo, staat ook vaak glashard te liegen als een kleuter van 5 jaar!

met vriendelijke groet.
Inderdaad, heeft u hier ook weer helemaal gelijk!

ki
door kinky.s - Nov 18, 2012 om 06:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Alles goed en wel maar een weuweof weduwnaar, 65+, die nog een zoon of dochter in huis heeft die zelf een goede baan heeft, zo'n aower wordt niet gekort, en er wordt dan gezegd dat je niet met je eigen kind kan samenwonen, nou, die voeren ook een gezamelijke huishouding hoor, wat dacht je dat ieder z'n eigen potje kookt?????????????De nieuwe wet inkomensbesluit moet van tafel, dit is rechtsongelijkheid!!!

holstein
door holstein - Nov 18, 2012 om 08:39
922 Antwoorden / 16 Vragen

Doordat er misbruik van wordt gemaakt is het natuurlijk niet zo dat het bij iedereen zo werkt, want de publieke opinie is dan gauw, ze moeten ze allemaal korten en dit en dat.....
Ik ken iemand in de bijstand die het beslist niet ruim heeft en een zoon heeft met werk, die probeert paar centen te sparen, willen al onze kids, maar in principe werd gedwongen om op zichzelf te gaan wonen, omdat zijn ouders werden "gepakt" en zo heb je een situatie waar ze niet om hebben gevraagd.
Het is niet alleen maar oplichterij en uitkeringsfraude, het is ook wel een heel triest....

cr
door cruisader - Nov 18, 2012 om 12:38
20 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo beste forum leden,

Ja, ik ben het dus ook helemaal eens met uw standpunten.

Ik vind het dus erg laf en kort door de bocht om nu net deze groep mensen te treffen.

Anderzijds is het zo, dat degenen die stelselmatig frauderen, dat hier erg vaak helemaal niets aan gedaan word, en dat maakt mij echt helemaal boos.

Ik heb dus Marx Knudde van het Verbond Van Dwazen al een persoonlijke e-mail gestuurd, en wel eentje die flink op poten staat, waar de honden geen brood van lusten, dit kan u overigens gewoon doen via de site van de VVD, u kunt dit richten aan het partij bureau of de tweede kamer van de VVD

Ik heb er dus eens flink mijn gal gespuugd, en hoe ik over dat asociale beleid van de VVD en de Partij van de Asocialen denk.

Ja ik heb dus ook de site van de PvdA al opgezocht en hun ook eens flink de wind van voren gegeven, en edus echt geen blad voor mijn mond genomen.

Of zij dit zien als provocatie, dat is hun probleem.
Zij bestelen ons ook stelselmatig met allerlei belastingen, als je alle soorten belasting eens op een rijtje gaat zetten, dan begint het echt te duizelen en te draaien voor je ogen.

Het zijn echte witte boord criminelen, een ander woord heb ik er niet voor.

Zouden wij een kleinigheid in de winkel verdonkeremanen, dan krijg je direct een boete van 250,00 euro aan je broek, en een aantekening op het strafblad.

Niet dat ik dit al een keer gehad heb, maar ik stond dus aan de andere zijde van dit verhaal, als surveillant.
Ik heb dus direct gezegd, dit wil ik echt niet doen, en heb de andere zijde van mijn beroep opgepakt.
Niet dat ik dit gedrag goed keur, maar soms zie je het gewoon, sommige mensen hebben dus echt helemaal niets, dus wil ik niet een deel van dit rotte systeem zijn, om deze mensen een loer te draaien.
Sommigen kunnen dat wel, en sommigen kunnen dat niet begrijpen.

Ik dacht dus ook dat Opstelten de hufterigheid aan de kaak wilde stellen, en flink wilde bestraffen!

Echter constateer ik, dat hij en de rest van deze regering ook de grootste hufters zijn, die rond lopen, dus waarom beginnen ze dan niet eens bij zich zelf met het bestraffen, pak elkaar dan eens aan in de regering op hufterigheid!

Het frappante van het verhaal, zij blijven wel buiten schot, als zij met pensioen gaan, dan behouden zij wel de hoge salarissen de eerste jaren, en dat in deze tijd, dat iedere burger wel moet inleveren, en wel flink en fors!

Daarom begrijp ik de Nederlander dus echt niet meer, lopen steen en been te klagen, en ondernemen helemaal niets, zijn gewoon te laf om eens een flinke staking of de wegen helemaal pot dicht te zetten, dit om de regering eens flink te kakken te zetten, en eens te laten zien, dat we het echt helemaal zat zijn en ziek zijn van dit rotte systeem dat zijn steeds maar weer hanteren, om de bevolking weer eens flink uit te knijpen!

Ik zie dus ook steeds meer mensen dit zeggen, wanneer grijpen wij eens een keer in!
Wanneer roepen wij de regering eens een keer de halt toe, op dat gesteel van ons geld.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2012 om 12:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@cruisader: interessant hoor je verhaal, maar je zit hier in de rubriek 'vraag en beantwoord', niet in de rubriek 'discussie'.

cr
door cruisader - Nov 18, 2012 om 14:47
20 Antwoorden / 1 Vragen

Goh zeg Carola, het is me toch ook wat zeg!!

Ik denk eerder dat het een hele goed oplossing zou zijn, als de Nederlander eens meer achter elkaar zou staan, dan zouden er niet meer van deze idioterieën bestaan, dat de deze groepen eens gespaard zouden worden, en dat is dus net wat ik aangeef.

Dit is dus geen discussie, maar de realiteit, en een antwoord en een oplossing.
2 Vliegen in een klap, misschien iets beter lezen dan!

Ik zou u dus uit willen nodigen, om ook eens tegen het domme systeem in het geweer te komen.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2012 om 14:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

..... om ook eens tegen het domme systeem in het geweer te komen.....

Ga vooral je gang, maar ik doe niet mee.

cr
door cruisader - Nov 18, 2012 om 16:01
20 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk, dat bedoel ik dus, het echte Nederlandse menthaliteit dus!!

Wel willen mee profiteren, van degenen die er wel voor willen strijden.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2012 om 16:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=cruisader schreef op zondag 18 nov 2012, 16:01]

Wel willen mee profiteren, van degenen die er wel voor willen strijden.

O, vraag ik daar om dan? Van mij hoeft er helemaal NIEMAND te strijden. Ik ben het nl. volkomen eens met deze AOW korting.

cr
door cruisader - Nov 18, 2012 om 20:50
20 Antwoorden / 1 Vragen

[edit redactie - off topic]

ki
door kinky.s - Nov 19, 2012 om 06:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Lieve mensen, ik ben ook jaren lid geweest van de FNV en ik heb altijd gezegd, de CAO is alleen voor vakbondsleden, maar men wil daar niet aan dus lopen er heel wat frofiteurs rond in Nederland, uiteindelijk betalen wij premie dat ze voor ONS ALS LEDEN strijden maar veel mensen, heel veel, zeggen keihard tegen je ach we krijgen wel een goede CAO, endat terwijl ze nog nooit lid van een vakbond zijn geweest!

ui
door uiver - Nov 19, 2012 om 10:10
43 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kinky.s schreef op maandag 19 nov 2012, 06:04]Lieve mensen, ik ben ook jaren lid geweest van de FNV en ik heb altijd gezegd, de CAO is alleen voor vakbondsleden, maar men wil daar niet aan dus lopen er heel wat frofiteurs rond in Nederland, uiteindelijk betalen wij premie dat ze voor ONS ALS LEDEN strijden maar veel mensen, heel veel, zeggen keihard tegen je ach we krijgen wel een goede CAO, endat terwijl ze nog nooit lid van een vakbond zijn geweest!

Je kan het ook omdraaien. Als niet lid krijg je de voorwaarden en onderhandelingsresultaten van een stelletje malloten door de strot gedrukt waar je niet eens achter staat.

cr
door cruisader - Nov 19, 2012 om 12:18
20 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk, dit bedoel ik dus Carola, dit is toch te schofterig voor woorden wat ze net zoals bij de medemens als Kinky uitvreten.
Jij bent toch voor dit soort dingen, je moest je echt dood schamen Carola!
Ik zou het haast vergelijken met dingen die ik liever niet wil zeggen.
Ik ben erg blij dat ik jou soort niet ken in mijn omgeving, wat zou je het kwaad hebben!
Ik denk echter dat het meer grootspraak is van je, en als dit niet het geval is, dan ben je net zoals die vieze rioolratten van de VVD en de PvdA.

Ik kan me daar dus echt woest over maken.
En zo zijn er dus vele lotgenoten, net zoals bij Kinky.

Het zijn dus echte rioolratten daar in Den Haag, ze moesten zelf eens flink gekort worden, met hun gore leugens.

Dit noemen ze dus het sociale beleid van dit k** land!
Alle geld gaat dus naar de buitenlanders, komen hier voor asiel, mogen niet werken, krijgen eenn huis helemaal compleet ingericht, krijgen een auto voor de deur, en dat mogen de Nederlanders dus betalen, van onze zuur verdiende centen.
Dit vind jij dus het ideale systeem Carola!! Zo moet het dus van jou gebeuren, hier ben jij het helemaal mee eens. Je bent als je dit allemaal meent, een hele grote O!

Geef maar geen antwoord, want ik geloof je niet eeens wat je er tegen in te brengen hebt!

Dus aan de andere mensen, sta eens achter elkaar, steun elkaar, maak een grote vuist tegen dit asociale beleid.We hebben dus gezien, dat het wel helpt als er massaal geprotesteerd word, dat hebben we gezien met het nivileren van de zorgkosten, dat was ineens van de baan.
We hebben gezien wat het allemaal teweeg heeft gebracht, dus loont het echt de moeite om het te doen.

Ik heb dus al meer gezegd, dat die viespeuken van de regering en degenen die hier aanwezig zijn
helemaal niets in leveren, als zij met pensioen gaan, en dit tegen een aantal jaren, als zij dan al gaan verminderen met deze uitkering.
Zij verteren dus de pot, van onze eigen mensen die nu flink genaaid worden door de regering.

jo
door jorisw - Nov 19, 2012 om 12:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kinky.s schreef op zaterdag 17 nov 2012, 17:34] heb ik daar mijn leven lang premie voor betaald??????

Nee, je hebt je hele leven AOW premie betaald voor de mensen die tijdens jouw werkzame leven een AOW uitkering kregen. Nu betalen de huidige werkenden voor jouw AOW uitkering.

tdehond
door tdehond - Nov 19, 2012 om 12:33
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=kinky.s schreef op zaterdag 17 nov 2012, 17:34]Ik ben een aower van 68 jaar en heb iemand in huis met een WAJONGuitkering, nu krijg ik deze week ineens bericht dat per 1 januari ij €500 netto permaand op mijn aow gekort wordt! Laten ze in Den Haag een €500 per maand inleveren, dan is leiden in last!!!!!!!! Wat koopkracht? Ik kan zo maar amper rondkomen van €568 per maand, heb ik daar mijn leven lang premie voor betaald??????

De net zo min elegante oplossing is: uw inwonende medebewoner netto 500 euro per maand te laten mee betalen aan het voeren van het huishouden. ( in de hoop dat medebewoner nog geld over houdt voor kleding en zakgeld.

cr
door cruisader - Nov 19, 2012 om 13:38
20 Antwoorden / 1 Vragen

We kunnen het stellen hoe we het willen.

Zoals het gestelde, vind ik het gewoon ordinaire diefstal, je n, en eigenlijk doe je dit net zo bij de tweede persoon, dat is dus dubbele diefstal, neemt van de ene geld weg, dus diefstal te noemen.
In feite doe je dit bij de tweede van dit huishouden hetzelfde, dat is twee maal diefstal, en zo hebben we nog veel meer van dit soort huishoudens, die op deze wijze gewoon ordinair bestolen worden. Daar kom ik even verder op, op terug!

Maar stel dat je een inwonend kind hebt, moet je die dan pardoes de straat op gooien dan?
Dat kind van je kan ook een uitkering hebben, en een ziekte hebben, waardoor deze niet anders kan dan thuis inwonen.
Volgens de nieuwe wetten dienen we zelf voor de gehandicapten te zorgen, en voor de chronisch zieken die helemaal niet zelfstandig kunnen wonen.
Dat geeft dus ook een dergelijke situatie!

Daar tegen over staat dan wel weer datgene wat ik steeds blijf herhalen, die schoften van de regering die wanneer zij met pensioen gaan, hun voltallige verdiensten blijven houden, dit gaat dus wel over meer dan een ton per jaar, is dit dan netjes te noemen, en dit over de ruggen van de minder bedeelden! Is dit dan sociaal te noemen?
Ik noem dit pervers en ziek gedrag van zulke zware idioten die zich de sociale regering durven te noemen.
Gaan over onze ruggen met delegaties naar het buitenland, wij betalen vaak deze kosten, zij vullen er ook nog hun zakken er bij, en declareren maar raak, dat is pas erg sociaal.
Ik noem dit nogmaals gewoon erg ziek en schofterig!

Dan zal ik het nog niet eens hebben over de rest van het gezag, want daar zakt echt je broek helemaal van af!

Dit kan toch niet de bedoeling zijn beste mensen!

Het antwoord op mijn gegeven wat ik eerder al zei, waarop ik terug zou komen, zie dus mijn oplossing voor dat diefje spelen van de regering!

Het word hoge tijd, dat er weer eens een personage op de proppen komt, net zoals Robin Hood.

En, ik moet u echt bekennen, wij hebben er een in onze gemeente wonen.
En van mij mogen ze in elke gemeente hun intrek nemen, en dan in bepaalde gevallen mogen ze in tienvoud aanwezig zijn.
Als de regering mag stelen, dan kunnen we het ook op deze wijze terug pakken.
Dit is dus ook nivileren, zoals de regering het betaamt!

Hij haalt dus zijn recht bij de rijke stinkers, en geeft alles aan degenen die het echt niet breed hebben.
Oké dit mag niet, maar als ik dergelijke reacties zie staan net zoals Caroila ze geeft, dan ben ik het er wel helemaal mee eens, dat is pas nivileren op zijn Robin Hoods, het verdient geen schoonheidsprijs, maar het werkt wel.

Hij word dus wel eens betrapt, gaat dan de cel in voor bepaalde tijd, maar hij heeft het er voor over, dus boet hij voor zijn gedrag.
In feite betaalt hij de maatschappij op deze wijze er voor terug.

Maar anderszijds, die rijke stinkers, hoe komen zij aan dat geld, sommigen verdienen dat eerlijk, anderen verdienen het met flink deugnieten, en komen dus niet eerlijk aan dat geld.
Deze laatse groep, die moet je gewoon helemaal kaalplukken, zo zou justitie dit ook eens moeten doen. Dat geeft ook weer inhoud aan de schatkist.

Zal dit idee eens opperen bij de 2 partijen die nu aan de macht zijn!