id
door idza Jul 15, 2005 om 14:07
Auto & vervoer

Krukas-lagers stuk na 1 jaar, kan dat?

Mijn man heeft een jaar geleden een nieuwe scooter viva-city sport gekocht. Al vanaf het begin waren er problemen met de kilometerteller en snelheidsmeter in het  digitale display, volgend de dealer was de aandrijver stuk. De kilometerteller en snelheidsmetermeter stonden stil. Volgens de daler niet erg/strafbaar, hij zou bellen als de spullen gearriveerd waren.Omdat de dealer steeds aangaf dat de spullen (ter vervanging) te laat of verkeerd geleverd waren moest mijn man op advies van de dealer steeds zelf gokken hoe hard hij reed enz enz.olie bijvullen deed hij standaard iedere 2de-3de dag tijdens het tanken. Mijn man wist niet dat de alarmlichtjes op het display het ook niet deden. Hij was hiervoor ook niet door de dealer gewaarschuwd. De scooter kreeg gewoon zijn onderhoudsbeurten volgens schema, en steeds was het juiste aandrijvertje er niet. Tot de motor opeens vastliep en bleek dat mijn man met te weinig olie had gereden.Op dit moment kwam hij erachter dat de alarmering het ook niet deed.Scooter terug naar de dealer: Geeft niks, valt onder garantie van Peugeot.


Niet dus, mijn man had zelf in de gaten moeten houden hoe het met de olie stond. Gevolg een conflict met de dealer die uiteindelijk spullen heeft vervangen, maar wel 2de hands, anders zou het wel 500 euro gekost hebben.


Mijn man kan niet zonderzijn scooter dus was blij dat hij hem terug had, inclusief nieuwe display, alleen de aandrijver was nog steeds niet de juiste.Wel maakte de scooter ineens een heel ander (hees) geluid, een akelig geluid, maar normaal volgens de dealer


Nu heeft mijn man zijn scooter weer voor onderhoud weggebracht omdat het display weer kuren vertoonde en de herrie steeds erger werd. "vast een oud motorblok"zei iemand bij de dealer toen hij aan kwam rijden. We hebben net de dealer gebeld hoe het er (twee dagen later ) voor staat. Tja, we proberen jullie al twee dagen te bereiken. Het lukt niet met het electrisch circuit en dekrukaslagers zijn stuk.


Op mijn vraag hoe dat kan bij een nieuwe scooter en dat het volgens mij aan hun lag omdat zij oude onderdelen in de scooter hadden geplaatst en dat de oirzaak echt bij hen ligt, werd het stil aan de andere kant..effe wachten.... Ze bellen ons terug.. zeiden ze


We zijn nu zo ontzettend boos omdat we iedere keer met een kluitje in het riet worden gestuurd.We hebben absoluut geen ervaring met en kennis van scooters, dus zijn afhankelijk van de eerlijkheid van de dealer. Ik heb het gevoel dat we belazerd worden waar we bij zijn. Wie kan ons helpen/ informatier geven. Ik heb de neiging om mijn rechtsbijstand in te schakelen, maar heeft dit zin?

1154 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mi
door mikro - Jul 18, 2005 om 06:51
68 Antwoorden / 5 Vragen
0

Dit lijkt mij zeker een goede reden om uw rechtsbijstand in te schakelen. U heeft die verzekering niet voor niets.


Het lijkt er inderdaad op dat de dealer u op z'n minst 'aan het lijntje' houdt. De scooter had vanaf het begin goed moeten werken en de problemen hadden gewoon moeten worden opgelost. Ook de gevolgschade (vastgelopen wegens te weinig olie) lijkt mij voor rekening van de dealer (cq de leverancier, maar dat moet de dealer zelf zien te regelen), aangezien de lampjes op het display het ook niet deden.


Gewoon voorleggen aan de rechtsbijstand en met hun overleggen hoe te handelen (formeel in gebreke stellen, termijn geven om het te regelen, etc).


 

id
door idza - Jul 18, 2005 om 18:41
7 Antwoorden / 8 Vragen
0

beste mikro,


bedankt voor je reactie. Ik heb nog nooit een broep op mijn bijstandsverzekering gedaan. Klopt, ik zal eerst formeel een brief opsturen met daarin de gelegenheid tot herstel van het probleem. Tot nu toe is het alleen mondeling gegaan.Ik kreeg zaterdag weer een telefoontje dat het te laat bijvullen van de olie toch echt de schuld van mijn man was of het display nu werkt of niet, de dealer vindt zichzelf erg coulant en wil vandaag en woensdag proberen om bij de peugot importeur iets terug te krijgen. Er werd mij letterlijk meegedeeld dat zij het zich niet kunnen permiteren dit soort problemen financieel op te vangen.Als het bij peugot niet lukt moeten wij volgens de dealer toch de arbeidsuren betalen (6 werkuren)om de krukaslagers te vervangen).Het materiaal valt volgens de dealer wel onder de garantie. Vreemd, want de eerste keer bij het vastlopen van de motor was dit niet het geval. Al met al allerlei tegenstrijdigheden.Ik wacht nog hun telefoontje af tot donderdag, schrijf het bedrijf dan aan en en schakel dan mijn verzekering is (of de belbus?/kat in de zak?)


groet, idza

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer