gw
door gwoutersen Jan 7, 2010 om 20:31
Auto & vervoer

Kwikfit - Laagste prijsgarantie

Daar ik kort geleden op de Kwikfit-site zag staan: Laagste Prijsgarantie, maakte ik op hun site direct een afspraak voor 2 nieuwe banden. Tot mijn verbazing zag ik na de afspraak dat de concurent een stuk goedkoper was. Na de concurentgegevens en de KwikFit rekening te hebben opgestuurd naar hun speciale customer-service afdeling met de mededeling dat ze het verschil op mijn rekening ............ terug kunnen storten, krijg ik gewoon geen reactie.
Mijn vraag: zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt? Zo ja, dan is dat toch de boel bedonderen of zie ik dat verkeerd. Graag wat reacties. Alvast bedankt

3203 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Voldoe je wel (exact) aan de Voorwaarden?:

---De Kwik-Fit Laagste Prijs Garantie geldt alleen voor exact hetzelfde product en inclusief montage, want dan kunnen we eerlijk vergelijken. Verder moet het product, zowel bij Kwik-Fit als bij de andere aanbieder, uit voorraad leverbaar zijn. De Kwik-Fit Laagste Prijs Garantie is alleen van toepassing voor particulieren.---

Je tekst hier...

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tekst bij link vergeten ;-) De link ->
`Je tekst hier...` is een link moest zijn Kwik Fit vVorwaarden

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag gwoutersen,

Dat je geen reaktie krijgt op je brief is eigenlijk vanzelfsprekend. Bij KF komen brieven die geld kosten gewoonlijk niet aan. Ik hoop wel dat je de originele rekening nog hebt, zodat je nog een 2de poging kunt wagen. In principe is het zo dat firma's die met "de laagste prijsgarantie" werken, hun voorwaarden zodanig formuleren, dat je never nooit het verschil krijgt uitbetaald. Bovendien is het ook zo, dat je dit soort firma's sowieso moet wantrouwen. Anders gezegd: je kunt er beter geen zaken mee doen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is een normale reaktie van kwik fit. het is niet voor niets dat het spul in de etalege staat. de service is bedroevend slecht. zij hopen dat u moe word en dan stopt met wat hun zeuren noemen. wij hebben er ook al een nare ervaring gehad met de apk. bij hun afgekeurd. toen bij rdw een afspraak gemaakt en dat was snel al de volgende dag. u raadt het al gewoon goed gekeurd. wel een ac punt voor de banden en een stuurkogel.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel dank voor de reacties. @stacey Het zelfde merk en maat banden is precies het zelfde incl. balanceren en nieuwe ventiels.
@read Ik was er achteraf al bang voor. Zij vertrouwen erop dat je er gewoon intrapt. Ik heb de originele rekening en de prijsopgaaf met adres en telefoonnummer van de concurent naar ze opgestuurd, maar 0 reactie. Als ik het bedrag toch nog eens ontvangen mag laat ik het hier weer weten. Zulke rotstreken moeten ze niet uithalen. Na de belazering van de bonus en stropdassen cultuur mag dit toch ook geen gemeengoed gaan worden. Ik blijf ze met mijn brieven tot aan een fatsoenlijke reactie bestoken

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ grindweg Ja ik begrijp nog steeds niet dat ik er weer ingestonken ben bij KwikFit. Jaren terug ging ik met m'n Starletje naar de KF voor APK. Moest m'n 4 jarige auto'tje een complete nieuwe uitlaat hebben, 2 nieuwe voorschokbrekers en de koplampen opnieuw afstellen. ( Die echt goed afgesteld waren) Ik nam geen nieuwe schokbrekers maar wel de rest. Na 850 gulden betaald te hebben en 2 dagen wachten omdat de uitlaat niet op voorraad was maar er wel met de snijbrander was afgehaald, kon ik hem weer ophalen. Ik nam mij voor nooit meer naar de kwikfit te gaan. Nu 16 jaar later heb ik dezelfde schokbrekers nog steeds onder m'n Starlet en elk jaar wordt ie 100% goed gekeurd door de Toyota dealer. En weer trapte ik er in en moet ik nu voortaan echt in een enorme boog om Kwikfit heen rijden.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ja, in de "kleine lettertjes" op de site van Kwikfits laagsteprijsgarantie staat: Deze garantie geld niet voor aangekochte artikelen van de webshop winkel. Er wordt dus op hun site gewezen op de laagsteprijsgarantie, maar voor hun eigen site is dat dan weer niet van toepassing. Met andere woorden: Je wordt door KwikFit willens en wetens bedonderd. Hopende dat VARA'S KASSA ook aan zulke laffe praktijken meer aandacht gaat besteden.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is nog maar de vraag of u door KF willens en wetens wordt bedonderd.
Zoals door enkelen al geschreven had u er beter aan gedaan om vooraf de voorwaarden goed te lezen. Dus, om nu de schuld bij een ander neer te leggen is niet geheel correct.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ raadgever OKe dan zullen we voortaan bij elke webshopaankoop eerst heel goed moeten kijken of er ergens nog wat kleine lettertjes staan die het aantrekkelijk geprijsde daar weer als onaantrekkelijk ervaren moet worden.

Ondanks alle slechte KwikFit ervaringen op het forum, valt ze dus eigenlijk niets te verwijten.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch geen webshopaankoop.
Je hebt de banden er toch onder laten zetten.
Niet heel slim om de originele rekening op te sturen.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Sonjaatje, het is inderdaad geen webshopaankoop maar een bestelling via de Website van KF. Na die bestelling kun je afspraak maken met een bedrijf van KF om die banden te plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Hans