je
door jessicaorl Oct 21, 2005 om 23:00
Auto & vervoer

Lancia of Suzuki

Ik ben van plan een leuke tweedehandse auot te kopen. Belangrijk voor mij, is dat hij superzuinig is. Maar hij moet er ook leuk uit zien en prettig rijden.

Op dit moment heb ik twee goede optie. Een Suzuki Alto uit 2002 en een Lancia Ypsilon uit eind 2001. De Lancia is wel wat duurder, maar ziet er dan ook wel wat degelijker uit.

Ik denki wel, dat die een stuk meer zal verbuirken (wat je hoort over Italiaanse auto's). En misschien roesten ze ook sneller.

Heeft iemand ervaring met de Lancia?

3026 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 21, 2005 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toevallig rijdt ik zelf sinds een jaar in een Lancia Ypsilon.

Daarvoor een benzineverslinder gereden. Daar wilde ik wel van af.

Ik ben heel tevreden met de Lancia. Heel comfortabel en netjes uitgevoerd. En heeft alle luxe, die je nodig hebt. En zelfs nog wat leuke extra's.

Enfin, wat het benzineverbruik betreft. Op de grote weg verbruikt die van mij 1 liter op 20 km. In de stad is hij uiteraard een stuk minder zuinig (maar dat geldt voor alle auto's. Toch haalt hij dan ook nog zo'n 1 op 14. Dat is dus helemaal niet slecht.

Een Suzuki Alto zal nog wat zuiniger zijn, maar je hebt dan ook wel een wat mindere auto naar mijn idee. Een vriendin van me rijdt in zo'n Alto, maar de kwaliteit van die auto doet toch wel duidelijk onder voor een Lancia.

En het roestprobleem van de Italianen. Lijkt me verleden tijd.

Ik zou voor de Lancia gaan.

Groet, Miguel.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ieder natuurlijk zijn eigen mening,maar persoonlijk zou ik voor de suzuki gaan,misschien minder luxe enzo,maar vele malen betrouwbaarder dan een lancia.

Luxe op een auto is leuk,maar je hebt er in feite niks aan,zeker niet bij een kleine auto,naar mijn mening weg gesmeten geld,betrouwbaarheid heb je veel meer aan.

Succes.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2005 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

als we het over italiaanse auto's hebben komen al gauw de grotere merken (ferrari, lamborghini) er bij kijken en dan verbruiken in een keer alle italiaanse auto's veel maar dit is verleden tijd als het om diesels gaat hebben de italianen de modernste, zuinigste motoren ter wereld en over roesten dat is bij elk automerk als de procedure corosie bescherming in de fabriek goed gedaan word verleden tijd helaas gebeurt dit niet altijd goed maar zelfs bij een goed automerk als mercedes benz komt dit nog voor dus maakt u zich daar geen druk over en koop gewoonde auto waar u het beste gevoel bij hebt dan komt het altijd goed SUCCES!!

ve
door verwijderd - Nov 24, 2005 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die Miquel heeft het naar mijn mening helemaal goed! Een Ypsilon van 2001 is een jonge en moderne auto. Tegenwoordig roesten de Italianen al jaren niet meer!! En ik heb heel wat Italiaantjes versleten. Ik zit vandaag de dag gek te kijken als ik een Corsa van 98 zie met roest onder de ramen of een Ford Ka met roest onder de rubbers, terwijl een collega van me in een roestvrije Tipo van '94 rijdt. DE Ypsilon en de Fiat Punto hebben heel veel techniek met elkaar gemeen en mijn eigen Punto van '2001 was een ontzettend fijne en betrouwbare kar. Als je gevoel meespeelt en je wilt lol hebben aan het autorijden, kies dan niet voor een gemotoriseerd winkelwagentje, maar voor een minilimousine, want dat is de eigenzinnige Ypsilon van 2001 zeker. Stijl, klasse en pit. Wat wil je nog meer. Maar goed, wie weet rij je er al in rond.....

ve
door verwijderd - Dec 5, 2005 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

In alle betrouwbaarheidstesten van zowel ADAC als de ANWB komt de suzuki alto er uit als zuinigste en betrouwbaarste auto in zijn klasse, en dat al jaren. Dit is duidelijke een auto die je nooit in de steek laat. Tuurlijk, luzeverschillen zijn er, maar vergelijk wel appels met appels; kijk eens naar de uitvoering van beide auto's, til dit op een gelijkwaardig niveau en vergelijk dan de prijs nog eens. Weer de suzuki die wint. Lancia heeft natuurlijk wat meer uitstraling, de suzuki is een 13 in een dozijn auto, maar toch.

Ik zou het wel weten, voor mij altijd de suzuki

Havana

ve
door verwijderd - Dec 5, 2005 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig valt er over smaak niet te twisten. Slechte auto's worden er niet meer gemaakt, dus zal ook een Ypsilon van die leeftijd het helemaal niet zo slecht doen. Die Suzuki is wat mij betreft de meest primitieve auto die je maar kunt bedenken. Maar goed, voor sommige mensen is een auto echt alleen maar een vervoermiddel waaraan ze geen lol hoeven te beleven en dan is een Suzuki Alto een betrouwbare en veilige keus. Maar ik wist het wel..... ;-)

ve
door verwijderd - Jan 6, 2006 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

leuke uitdaging om iets te vertellen over je eigen voorkeur, maar daar blijft het dan ook bij. volg goede raad op als dit in overeenstemming is met je eigen gevoelens over een auto.wat mijn eigen ervaring betreft kan ik je vertellen dat ik in de 80er jaren een zeer slechte ervaring had met mijn alfa-sud, garage in en uit. na 7 maanden had ik er zo genoeg van dat ik een voorstel deed aan de dealer om mijn 'sud' in te ruilen voor een duurdere auto. het antwoord was dat ik er maar 40% van de prijs voor mijn 'sud' terug kreeg!!!! onderbouwing voor dit ongelooflijke staaltje prietpraat was: je hebt racepaarden en werkpaarden,en die van u valt in geen enkele categorie! goodbye dealer en nooit meer terug. toen op zicht een suzuki-sa (later swift) gekocht en deze bijna 9 jaar met ontzettend veel plezier van Emmen in Drente naar Den Helder gereden met wisselend 2 of 3 passagiers. 150.000 km. zou je dan nog lang nadenken wat je volgende auto wordt? een nieuwe "soek", zoals wij hem zijn gaan noemen. veel sterkte met de juiste keuze. oja,zie een auto als een gebruiks/vervoermiddel en niet als een luxe om je ego te strelen. groetjes, h@ns

ve
door verwijderd - Jan 6, 2006 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Hans,

Met dank voor je aanvulende verhaal, hoop ik dat Jessicaorl nog geen keuze heeft gemaakt in de afgelopen maanden ;-)

Brynnar

ve
door verwijderd - Jan 6, 2006 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alfa-Sud................. was dat niet die auto, die al in de folders stond te roesten.......

ve
door verwijderd - Jan 6, 2006 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk kijk, Brynmar heeft een humoristische andere kijk op "oud draadje"

Hij was leuk!

ve
door verwijderd - Jan 6, 2006 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die Alfa Sud werd in Sicilie gemaakt onder druk van de Italiaanse overheid om dit arme gedeelte van Italie te helpen. Plaatstaalinkoop werd gecontroleerd door de Maffia en was van een slechte kwaliteit. Zo slecht werden ze zelfs in Milaan niet gemaakt. Wel bedenkelijk dat u een ervaring van 30 jaar geleden gebruikt om uw hosana verhaal over Suzuki te ondersteunen. Doet niks af aan Suzuki, want die maken vrij goede auto's. Doet me alleen denken aan al die verjaardagen die ik in de loop der jaren heb meegemaakt en waar altijd wel een oom of een neef een negatief verhaal had over een Alfa Sud. U weet net zo goed, dat moderne Alfa's daar niks meer mee te maken hebben. Slechte auto's worden er nu eenmaal niet meer gemaakt. En dat u een auto als louter alleen als vervoermiddel beschouwt wil nog niet zeggen dat iedereen dat doet. Zeker rijders van Italiaanse auto's doen dat uit passie en niet op basis van ratio. Dat maakt het verschil! Maar ik respecteer uw mening over de manier waarop u auto rijdt.....

ve
door verwijderd - Jan 6, 2006 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Xandor, oud draadje, nieuw leven? Ik probeer het (na vele klachten) een positievere draai te geven. - Brynnar

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

beter laat dan geen reaktie, italianen hebben vaak electronicaproblemen .De japanners hebben dit alles veel beter onder controle.dus.....