ri
door richard35 Mar 31, 2019 om 17:20
Auto & vervoer

Lawaai uit automatische versnellingsbak auto

Mijn auto met automatische versnellingsbak maakt sinds kort een heel lawaaierig geluid tijdens het rijden. Een geluid vergelijkbaar met een auto met schakelbak wat veel te hoge toeren maakt. Ook stoot de auto als deze automatisch doorschakelt. Als ik de auto dan parkeer en later weer mee rij is het lawaai weer weg. Het kan zomaar tijdens een rit gebeuren. Weet iemand wat de oorzaak is van het lawaai?

5109 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2019 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is dat die auto van 34 jaar oud?

ri
door richard35 Mar 31, 2019 om 19:15
204 Antwoorden / 37 Vragen

Nee die rijdt nog prima maar gebruik ik vooral voor zomers of bij meetings. Deze is voor dagelijks gebruik

costnix
door costnix - Mar 31, 2019 om 17:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Al op de site van Problemcar gekeken? https://www.problemcar.nl/nl/index.html
E
n anders op het forum van het merk van uw auto.

marita5
door marita5 - Mar 31, 2019 om 18:20
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Richard35 ,

Lawaai of geluid uit de automaat tijdens het rijden:
– Onjuiste olie soort.
– Te weinig olie in de versnellingsbak.
– Filter dichtgeslibd met slijpsel.
– Tanden van de tandwielen ernstig versleten of beschadigd.
– Versleten of beschadigde lagers.
– Versleten of beschadigd differentieel.
– Aandrijfriem-duwband (CVT-transmissies).

https://www.autotransmission.nl/storing-diagnose-automatische-transmissie-ede/

panter22
door panter22 - Mar 31, 2019 om 18:23
6599 Antwoorden / Vragen

Vraag bij de Opelclub:
http://www.opelclub.nl/

ri
door richard35 Mar 31, 2019 om 19:16
204 Antwoorden / 37 Vragen

Zal morgen eens bij de garage navragen.

me
door mein33 - Mar 31, 2019 om 19:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er zitten heel veel onderdelen in de automaat die defect of beschadigd kunnen zijn. Maar het is niet mogelijk om zomaar even aan te geven wat er nou echt aan de hand is.
Blijf vooral "niet" doorrijden met de auto, de schade zal alleen maar toenemen en u zult dan nog meer kosten voor herstel krijgen dan u lief is.
Ga naar een revisiebedrijf dat gespecialiseerd is in automatische versnellingsbakken en zij kunnen u haarfijn vertellen wat er loos is en of uw bak nog te redden valt.
Ga vooral niet zelf aan de slag als u van toeten nog blazen weet en laat de broer van Beun aan uw auto zitten.

jo
door jorisw - Mar 31, 2019 om 20:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Geen lekkage?

aurora1
door aurora1 - Mar 31, 2019 om 20:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat zegt uw garage hierover?
Of heeft u met die Oldtimer uit het buitenland een kat in de zak gekocht?

ri
door richard35 Mar 31, 2019 om 20:40
204 Antwoorden / 37 Vragen

Zoals ik al zei gaat het niet om die oldtimers. Morgen maar eens navragen bij de garage. Kan nooit kwaad om eerst advies te vragen ????

aurora1
door aurora1 Mar 31, 2019 om 22:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat gaat toch niet om advies? Dat is dan allerhande raden en met de natte vinger. Gewoon een raadseltje.
Ik zou er in ieder geval niet verder mee rijden tot het opgelost is. Als zaken los zitten kan het zomaar gaan blokkeren of vast gaan zitten en dat moet u niet willen en zeker niet op de snelweg en op drukke wegen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 31, 2019 om 21:51
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Ga naar een garage! Van afstand kunnen wij dat niet zien/weten. Hoogstens raden.

tenormin
door tenormin Mar 31, 2019 om 22:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@heremietkreeft, wil best raden, als er iets tegenover staat. Zoals de Staatsloterij en PC loterij. ;-) Gaat het voor mij ook niet worden: doe nergens aan mee.