g.
door g.h.maes Jan 26, 2011 om 09:15
Auto & vervoer

Levensduur buitenband fiets

Hoeveel km kan men ongeveer rijden op een goede buitenband. Ik heb een buitenband van Vredestein of Schwalbe in gedachte.

41743 18 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 26, 2011 om 09:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Denk dat dat ook afhankelijk zal zijn van je gebruik/terrein voor een groot deel.
Maar misschien kun je iets met deze info: Consumentenbond test

fa
door fa - Jan 26, 2011 om 09:45
107 Antwoorden / 53 Vragen

Kwaliteits band Tussen de 3550 en 4000 km.

bond007
door bond007 - Jan 26, 2011 om 10:13
25 Antwoorden / 20 Vragen

Hangt 'n beetje van het gebruik af, en zeker niet in de laatste plaats hoe en waar je je fiets 'parkeert' (overdekt of in de (volle) zon )

Ook regelmatig de bandenspannining op orde houden is belangrijk, evenals de 'uitlijning' van de dymamo-positie (verkeerd = extra slijtage op de buitenzijde)

Bij 'normaal' gebruik (woon/werk 10 km/dag, zoals ik ) maak ik er zelf een goede gewoonte van om jaarlijks voor- en achterband (preventief) te vernieuwen, en dan niet voor 'een koopje' op de markt. Met daarbij ook nog 'ns de binnenband 'ververst'

Dus het antwoordt van fa ( 3550 - 4000) komt goed overeen met de praktijk.

m.vr.gr. Bond007

aragon
door aragon - Jan 26, 2011 om 12:27
106 Antwoorden / 0 Vragen

Vredestein is geen slechte band, maar tijdens het rijden erg gehorig.
De ene band geeft meer rijgeluid dan de andere, een factor die het overwegen waard is.

Persoonlijk ben ik een Michelin fan, aangezien deze banden een goede wegligging en weinig rijgeluid geven, en van zeer goede kwaliteit zijn.

traporgel
door traporgel - Jan 26, 2011 om 12:37
191 Antwoorden / 4 Vragen

Praten we hier over een fietsband of een autoband? Uit de antwoorden is inmiddels duidelijk dat de ene reaguurder het over fietsbanden heeft, de ander ineens over autobanden.

stacey
door stacey - Jan 26, 2011 om 12:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=traporgel schreef op woensdag 26 jan 2011, 12:37]Praten we hier over een fietsband of een autoband? Uit de antwoorden is inmiddels duidelijk dat de ene reaguurder het over fietsbanden heeft, de ander ineens over autobanden.

Als het goed is praten we hier over Fietsbanden,
daar vroeg de vraagsteller in ieder geval naar gezien de titel van de vraag ;-)

aragon
door aragon - Jan 26, 2011 om 12:59
106 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, ik had het niet goed gelezen.
Dacht dat het autobanden waren.

audb
door audb - Jan 26, 2011 om 13:19
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De dikte van het profiel en het gebruikte materiaal maakt hoe goed de band is

Dus niet het merk maakt hier weinig uit en de banden van de Hema zijn soms net zo goed als die hele dure die uit de zelfde fabriek komt.

edwardus
door edwardus - Jan 26, 2011 om 13:19
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Vredestein hoef ik niet meer, die zijn in 1 jaar tot op de draad versleten (ca. 4000km per jaar) en (achter)banden verwisselen kan niet tot een van mijn hobby's gerekend worden.
De anti-lek banden van Hema en Halfords zijn goed en ook Schwalbe heeft een goede naam.

mebo
door mebo - Jan 26, 2011 om 13:40
153 Antwoorden / 40 Vragen

Rij op een Sparta Ion Gls en dit is een vrij zware fiets.
Ik rij met deze fiets op de SCHWALBE MARATHON XR en heb het vorige set van deze banden in november vorig jaar vervangen na een gebruik van ± 6300 KM.
Ze waren nog niet volledig versleten maar ik kies voor zekerheid.
Uniek met deze band is dat ik geen lekke band heb gehad in al die km's.

Succes, MEBO

ta
door tar - Jan 26, 2011 om 16:34
522 Antwoorden / 9 Vragen

Geachte Maes,

Ik heb precies dezelfde ervaring als Edwardus.

De Schwalbe band houdt het (veel) langer vol dan de Vredestein; met name de Schwalbe Marathon Plus band vind ik een aanrader omdat ik tot nu toe nog nooit een lekke band heb gekregen: Ben nu bezig met de 8ste band.

Succes!

hu
door hunk - Jan 26, 2011 om 16:50
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf gebruik al jaren de buitenbanden die bij ACTION te koop zijn.
Zijn erg goed en ook nog eens niet duur, laatst gekocht voor € 4,95.

ha
door hansyvonne - Jan 26, 2011 om 16:51
36 Antwoorden / 8 Vragen

mijn fiets is van 1978 en vanaf die tijd heb ik nog nooit een band hoeven vernieuwen. ga gewoon naar de fietsenhandelaar en koop een goede nieuwe buitenband. breek je hersens er niet over en ga lekker rustig slapen!
het gezever over dit soort futiliteiten maakt dat de mensen zich steeds onzekerder voelen en de één na de ander weet het nog beter en mooier voor te stellen dan de nader. koop een band , ga fietsen en geniet! laat dat geouwehoer en onzekerheid over aan de zielepieten!!

toolboy
door toolboy - Jan 26, 2011 om 17:00
965 Antwoorden / 40 Vragen

Het gaat hier tog over fiets banden????

Deze gaan jaren en vele kilometers mee.
Een goede buitenband voor een fiets kost ongeveer 20 euro.

Kan jaren lang mee.

Maar euhh wat ik zo tussen de regels lees gaan we nu ook fiets banden met otoo banden vergelijken.

Nhee.

T

edwardus
door edwardus - Jan 26, 2011 om 17:24
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nog even voor de begripsvorming: de banden van Halfords en Hema doe ik ca. 3 a 4 jaar mee, dat is dus zo'n 12.000 a 16.000km, t.o. 4.000km met Vredestein, een aardig verschil zou ik zeggen. Ik heb het hier dus wel over woon-werk verkeer dag in dag uit en niet wat recreatieve kilometers zo af en toe.

Een band uit 1978 gaat moeilijk worden, niet alleen zijn die niet meer verkrijgbaar, maar zonder twijfel ook nogal verdroogd. Opmerking over "fietsenhandelaar" kun je vergeten, want ik kocht Vredestein juist bij de fietsenhandelaar, dat zegt naar mijn mening niet zo bijster veel.

gu
door guz - Jan 26, 2011 om 23:26
4 Antwoorden / 4 Vragen

Schwalbe Maraton Plus, erg goed en slijtvast, kijk maar eens op GOOGLE naar gebruik revieuws.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 27, 2011 om 00:07
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Maes,

Onze dochter werkte 9 jaar bij Vredestein. Had chemisch verstand van rubber. De banden waren toen niet duur. De slijtvastheid en de ultraviolet bestendigheid (licht rubber zijkanten krijgen scheurtjes ondanks talkpoeder) was niet zo bizonder, maar ja, de prijs hé. De Vredestein fietsbanden worden al jaren in India gemaakt.

Nu ze er niet meer werkt ga ik voor Schwalbe. Geheel zwart met reflectie.

Hardware ERror MAN.

ro
door robertstein - Mar 14, 2012 om 20:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

bij Action kan je een goede buitenband kopen voor 5 euro. Bij een fietsenspeciaalzaak vragen ze al snel 29,95. Ik geloof niet dat het kwaliteitsverschil zo enorm is dat dit het prijsverschil rechtvaardigd. Die band van 5 euro is prima kwaliteit en daar kan je er dus 6 voor kopen. Met zo;n buitenband doe je makkelijk 3 a 4 jaar, uiteraard afhankelijk hoeveel je fiets.