fb
door fbaggerman Nov 27, 2011 om 15:23
Auto & vervoer

Lidmaatschap anwb

Per 1 -12 aanstaande veranderen de regels m.b.t. het stilzwijgend verlengen van contracten.
Geldt dat ook voor het lidmaatschap van de anwb ?
Het wordt steeds stilzwijgend verlengd voor een jaar tenzij je voor 15 november opzegt.
Ik probeer het partnerlidmaatschap van mijn echtgenote per 1 jan. 2012 op te zeggen omdat wij onze tweede auto aan verkopen en het partnerlidmaatschap dus overbodig wordt.
Op de sie eeft de anwb aan dat dat na 15 november niet meer kan.
Op basis van het tv-programma van gister (26-11) heb ik de indruk dat die info van de anwb niet (meer) juist is.
Wat is uw mening ?
Met vriendelijke groet,

F.Baggerman

910 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2011 om 15:36
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, onder de wet van Dam komt de ANWB niet in aanmerking en zult u dus uw jaar moeten uitzitten. Dus in uw agenda in september al noteren dat u dan ANWB moet opzeggen, helaas. Ook voor tijdschriften geld er een iets andere regeling: per 3 maanden kan dit worden opgezegd; dus ook niet per maand (dit als weetje). Er zijn best nog veel uitzonderingen waar wij als consument goed moeten lezen wat er wel of niet onder valt.

sp
door spoekie999 - Nov 28, 2011 om 11:06
9 Antwoorden / 19 Vragen

Ook ik wilde mijn lidmaatschap van de ANWB opzeggen en dat moet ik dan volgens hun site via telefoonnummer 0882692222 doen. Als je dat nummer belt word je of van de lijn gegooid omdat het schijnbaar erg druk is of je staat uren in de wacht. Ik begrijp niet dat het opzeggen niet via internet kan. En waarom moet ik het opzeggen vóór 15 november en waarom mag dat niet één maand van te voren en waarom geld de wet van Dam ook niet voor dit soort instanties? Mijn auto is vorige week niet door de APK keuring gekomen. Toch hang ik nu weer één jaar vast aan de ANWB die zijn eigen regeltjes heeft.

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2011 om 11:24
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=spoekie999 schreef op maandag 28 nov 2011, 11:06]Ook ik wilde mijn lidmaatschap van de ANWB opzeggen en dat moet ik dan volgens hun site via telefoonnummer 0882692222 doen. Als je dat nummer belt word je of van de lijn gegooid omdat het schijnbaar erg druk is of je staat uren in de wacht. Ik begrijp niet dat het opzeggen niet via internet kan. En waarom moet ik het opzeggen vóór 15 november en waarom mag dat niet één maand van te voren en waarom geld de wet van Dam ook niet voor dit soort instanties? Mijn auto is vorige week niet door de APK keuring gekomen. Toch hang ik nu weer één jaar vast aan de ANWB die zijn eigen regeltjes heeft.

Tja, dat komt (waarschijnlijk) omdat de ANWB een monopolie positie heeft. Hoe dan ook, je zit er weer aan vast, dus wat ik al eerder schreef: noteer in je agenda en schrijf een opzegging van je lidmaatschap. Is beter dan een telefoontje plegen, hebt het zwart op wit. Vraag bevestiging in die brief. En vooral, tegen die tijd dus niet vergeten.

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 28, 2011 om 11:29
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 28 nov 2011, 11:24][quote=spoekie999 schreef op maandag 28 nov 2011, 11:06]....

Tja, dat komt (waarschijnlijk) omdat de ANWB een monopolie positie heeft. Hoe dan ook, je zit er weer aan vast, dus wat ik al eerder schreef: noteer in je agenda en schrijf een opzegging van je lidmaatschap. Is beter dan een telefoontje plegen, hebt het zwart op wit. Vraag bevestiging in die brief. En vooral, tegen die tijd dus niet vergeten.
Hoezo monopolie-positie? Zijn voldoende alternatieven, zoals Route Mobiel, BOVAG, Mondial Assistance, etc, etc.

Ik snap alleen nooit waarom je per se moet wachten tot het laatste moment om op te zeggen? Waarom niet nu alvast opzeggen per 1 januari 2013? Dan hoef je niets in je agenda te zetten.....

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2011 om 11:36
16849 Antwoorden / 108 Vragen

naitsoezn, ben jij wel eens lid geweest van (o.a.) Route Mobiel? Ik wel; heel kort. Heb je een startprobleem komen ze niet met een service wagen maar een trekker waar je auto op weggesleept wordt. BOVAG, Mondial Assitstance, staan die binnen (pak hem beet) een uur voor je eigen huisdeur? Nooit meegemaakt; geef mij ANWB maar; ik blijf het een fantastische service vinden die ze geven (uiteraard zijn er mensen ontevreden over) maar je kunt het niet iedereen naar de zin maken. En dat je niet per maand kan opzeggen, tja, dat is niet mijn schuld.

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 28, 2011 om 11:51
842 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin: ik heb het niet over per maand opzeggen, maar nu alvast opzeggen per 1 januari 2013 (ipv pas in september / oktober; waarom wachten?). Verder zei je dat ANWB een monopolie-positie heeft, terwijl je nu aangeeft dat de alternatieven jou niet bevallen. Dat zijn twee dingen die in tegenspraak zijn: een monopolist heeft per definitie geen concurrenten....

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2011 om 11:59
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op maandag 28 nov 2011, 11:51]@tenormin: ik heb het niet over per maand opzeggen, maar nu alvast opzeggen per 1 januari 2013 (ipv pas in september / oktober; waarom wachten?). Verder zei je dat ANWB een monopolie-positie heeft, terwijl je nu aangeeft dat de alternatieven jou niet bevallen. Dat zijn twee dingen die in tegenspraak zijn: een monopolist heeft per definitie geen concurrenten....

dat is helemaal waar dat ik mezelf tegenspreek: komt waarschijnlijk dat ik de "anderen" niet als concurrenten zie, maar je hebt helemaal gelijk, hoor.