da
door daisy-jan Jul 18, 2012 om 16:27
Auto & vervoer

Mag dat

Hallo, mijn zoon is net aan het werk per 1 juli bij een nieuwe werkgever. Deze wil nu salaris betalen, maar wil dat niet op een andre rekening doen. Mijn zoon wil namelijk dat het op mijn rekening (zijn moeder) of die van zijn broertje wordt gestort. De werkgever zegt dat dat niet kan. Vind ik zelf heel gek.Hebben zij gelijk en kan dat niet of willen ze dat niet en wat kan ik eraan doen, dat ze toch op een andere het salaris van mijn zoon storten? Hoor graag van u. Vr.gr. Daisy

10170 19 Rapporteer

linoge
door linoge - Jul 18, 2012 om 16:32
70 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom kan het geld niet op zijn rekening gestort worden?

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2012 om 16:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo daisy-jan,

Snap het probleem niet.
Zoon heeft blijkbaar een eigen rekeningnummer opgegeven.
Kan dan het bedrag toch overboeken naar rekening moeder/broertje?
Of een ander rekeningnummer opgeven bij baas.

Met vr.gr.

tdehond
door tdehond - Jul 18, 2012 om 16:40
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het lijkt mij de normale gang van zaken dat de werkgever het salaris wil storten op een rekening wat op naam staat van de werknemer.

zwemmer
door zwemmer - Jul 18, 2012 om 16:41
2638 Antwoorden / 35 Vragen

In het geval van een andere rekening zal ook de naam van de rekeninghouder opgegeven moeten worden. Misschien ziet de werkgever dat niet zitten. Vraag het eens.

diumenge
door diumenge - Jul 18, 2012 om 16:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het lijkt mij ook een normale gang van zaken dat de werkgever het salaris stort op willekeurig welke rekening je opgeeft. De werkgever heeft toch niet te bepalen op welke rekening het geld binnenkomt?

diumenge
door diumenge - Jul 18, 2012 om 16:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote]In principe moet u als werkgever het loon aan de werknemer persoonlijk betalen. Op deze regel is een aantal uitzonderingen. Eén daarvan is een schriftelijke machtiging van de werknemer. Als de werknemer iemand schriftelijk machtigt om het loon voor hem in ontvangst te nemen, kunt u het loon op een andere rekening laten storten. De werknemer kan zich zelfs beroepen op dit recht als hij gebaat is bij de betaling aan de ander, bijvoorbeeld omdat een schuld wordt afgelost. Is een schriftelijke machtiging afwezig en betaalt u toch uit aan een ander persoon, dan kan de werknemer alsnog betaling aan hemzelf eisen.bron

De reden zal dus zijn dat de werkgever bang is dat de betaling nog een keer wordt opgeëist Als uw zoon u machtigt om het salaris te ontvangen, dan moet dat kunnen.

vladja
door vladja - Jul 18, 2012 om 16:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De werkgever wil dat in zijn administratie staat dat het salaris aan de werknemer is uitbetaald. Als die het salaris niet op zijn rekening wil laten staan, dan moet de werknemer het maar gelijk doorstorten op een andere rekening. Dat is verder zijn verantwoordelijkheid.

De werkgever is namelijk het salaris verschuldigd aan de werknemer, niet aan zijn moeder of welke andere persoon dan ook.

Vladja

boy
door boy - Jul 18, 2012 om 17:37
92 Antwoorden / 44 Vragen

Als het mijn loon zou zijn, zou ik het ook op mijn rekening willen hebben.
Of speelt er iets anders, waardoor hij zijn loon niet op zijn eigen rekening wil hebben?

Boy

naitsoezn
door naitsoezn - Jul 18, 2012 om 18:13
842 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom wil zoon niet dat het salaris op zijn rekening gestort wordt? Misschien is zoon erg jong en heeft nog geen eigen rekening? In dat geval is het gewoon zaak om even te zoeken welke bank goedkope rekeningen geeft aan minderjarigen... Kan zoon daarna zelf het geld overmaken aan moeder of broer.

tenormin
door tenormin - Jul 18, 2012 om 18:50
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=boy schreef op woensdag 18 jul 2012, 17:37]Als het mijn loon zou zijn, zou ik het ook op mijn rekening willen hebben.
Of speelt er iets anders, waardoor hij zijn loon niet op zijn eigen rekening wil hebben?

Boy

Zou zo maar kunnen dat daisy-jan iets uit de vraag weglaat.

diumenge
door diumenge - Jul 18, 2012 om 18:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En de complottheorieën beginnen weer. Totaal niet relevant waarom de zoon dit wil, de vraag is of de werkgever dit verzoek mag weigeren.

mahadma
door mahadma - Jul 18, 2012 om 20:28
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Via een machtiging kan je (als praktijk voorbeeld) je salaris/uitkering laten storten op de rekening van je schuldsanerings instantie, die dan het vrij te laten bedrag overmaakt aan diegene die het geld dient te ontvangen. Dus om een antwoord te geven, als moeder en zoon een brief ondertekenen in het bijzijn van de werkgever zou dit gewoon moeten kunnen.

kl
door klaasie - Jul 18, 2012 om 23:47
7 Antwoorden / 0 Vragen

Raar, maar zo te zien wat te verbergen. Ik wil namelijk mijn salaris gewoon op mijn eigen rekening ontvangen en niet van mijn mams!

diumenge
door diumenge - Jul 18, 2012 om 23:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=klaasie schreef op woensdag 18 jul 2012, 23:47]Raar, maar zo te zien wat te verbergen. Ik wil namelijk mijn salaris gewoon op mijn eigen rekening ontvangen en niet van mijn mams!En? Wat heeft wat jij wil te maken met wat de zoon van TS wil?

mahadma
door mahadma - Jul 19, 2012 om 00:24
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@klaasie,

er zijn vele redenen voor de zoon denkbaar om op deze manier zijn salaris te krijgen. Hij heeft er zeker een goede reden voor, dus so what? De reden is voor ons allemaal hier totaal niet belangrijk, een goed antwoord wel.

emcede
door emcede - Jul 19, 2012 om 00:24
960 Antwoorden / 4 Vragen

Daisy-Jan, misschien is het een idee om deze vraag in de juiste categorie en met een logische titel te stellen. 'Mag dat' in de categorie Auto levert waarschijnlijk niet de meest logische reacties op...

vagcom
door vagcom - Jul 19, 2012 om 00:40
51 Antwoorden / 0 Vragen

Het juiste antwoord gaf Vladja..... zo zit de vork in de steel.

Redacteur
door Redacteur - Jul 19, 2012 om 15:51
1056 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic wordt op verzoek van de vraagsteller gesloten.

Vanuit de redactie de vraag aan andere gebruikers om in het vervolg on-topic op vragen te reageren. Waarom de vragensteller het salaris op een andere rekening wil is niet relevant voor het beantwoorden van de vraag of het mogelijk is.

diumenge
door diumenge - Jul 20, 2012 om 21:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

redacteur?