go
door gompy22 Jan 15, 2014 om 23:46
Auto & vervoer

Matte koplampen

Het glas van 1 koplamp van mijn auto is helemaal mat en dof geworden, Ik denk dat het bij de APK een afkeuring betreft
Is er een mogelijkheid om deze weer enigzins helder te krijgen?

5070 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 15, 2014 om 23:54
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Kijk eens op een sloperij. Daar kost het minder om te vervangen als via de garage.

aurora1
door aurora1 - Jan 16, 2014 om 00:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een dergelijke vraag is hier al vaker voorbijgekomen. Even bovenaan in het zoekvakje intikken doffe koplampen. Lees dan de vele tips.

laaglander
door laaglander - Jan 16, 2014 om 00:08
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo gompy22,

ik heb wel eens gelezen dat tandpasta heel erg goed zou werken

sl
door slobberbone - Jan 16, 2014 om 09:20
508 Antwoorden / 2 Vragen

Even wetsanden daarna polijsten met juiste pasta wel eerst kijken of het om glas of plastic gaat :)

haagee
door haagee - Jan 17, 2014 om 12:12
80 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zojuist de verweerde koplampen van mijn audi laten polijsten ze zijn nu weer als nieuw. De oorzaak zit in de coating die op de kunststof koplamp is gedaan door de fabriek. Na jaren gaat deze verkleuren en dof worden. Niet zelf doen. Er zijn diverse adressen ook via marktplaats die voor € 25 per koplamp het weer als nieuw maken. Vooral niet zelf doen met poets of tandpasta f alle goedbedoelde maar verkeerde adviezen.

grindweg
door grindweg - Jan 18, 2014 om 18:50
2308 Antwoorden / 28 Vragen

je kunt bij brezan leuke sets krijgen met een nieuwe bescherm laag.
met een poets schijf ben je zo klaar
met de hand kan ook maar dan moeten de spierballen uit de mottenballen

beveiliger
door beveiliger - Feb 7, 2014 om 15:47
8 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Gompy,

Je bent vergeten om je automerk te benoemen. Omdat deze klacht bij een aantal merken schijnbaar voorkomt, kan het ook zijn dat ondanks dat je garantie (bij een ouder exemplaar) inmiddels verlopen is, er toch vanuit de fabriek een coulance regeling bestaat waar je gebruik van kunt maken.
Dezelfde klacht bij mijn Nissan Almera - inmiddels 7 jaar oud - resulteerde bij een bezoek aan de Nissan garage het volledig onder garantie vervangen van de koplampunits voor nieuwe exemplaren.
Buiten het feit om, dat matte koplampglazen er niet uit zien, beperkt het ook de lichtopbrengst van de verlichting. Proberen, en wie weet?