ni
door nicoh1969 Mar 6, 2018 om 20:04
Auto & vervoer

Mileustikker voor duitsland

Ik heb in december 2017. een diesel uit 2003. met in 2014 ingebouwde roetfilter gekocht.uit duitsland.
deze heeft een groen vignet euro 4 voor duitsland.
nu zegt de online check dat met mijn nederlandse kenteken, een geel vignet krijgt.
de rdw zegt dat ik de apk krijg van duitsland.
deze is inclusief goedkeuring tot 07-2019
help want ik zit nog al eens in duitsland

2334 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2018 om 20:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Help, waarmee? En een APK geldig tot juli 2019?

ni
door nicoh1969 - Mar 6, 2018 om 20:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik weet dus niet waar ik terecht kan voor de mileustikker. omdat puur op kenteken .mijn auto ineens door de rdw als zonder ingebouwde filter word gezien. en heb alle inbouw papieren etc. maar op het duitse kenteken. wel factuur op chassis nummer erbij. en ja apk tot juli 2019 . dit omdat ze dus wel de 2 jaarlijkse duitse keuring overnemen.

jur19
door jur19 - Mar 6, 2018 om 20:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt het hieronder nakijken maar het lijkt een gele te worden. Maar gezien je geldige apk tot 2019 zou je die groene terecht hebben. Lees het even na.

https://www.tuv.nl/nl/keuringen/keuring-voertuigen/milieusticker-duitsland/milieusticker-kenteken-check/

De gele milieusticker

De gele milieusticker wordt afgegeven aan:

  • Voertuigen die voldoen aan uitlaatgasnorm Euro-3;
  • Voertuigen die voorafgaand aan het inbouwen van een retrofit roetfilter (goedgekeurd door KBA) voldeden aan uitlaatgasnorm Euro-2.
Over het algemeen ontvangen voertuigen met een datum eerste toelating (Bouwjaar) van na 31 december 2000 en vóór 1 januari 2006 een gele milieusticker.

ne
door neodutchio - Mar 6, 2018 om 23:22
5164 Antwoorden / 12 Vragen

U moet dus bij de RDW zijn aangezien er een fout gemaakt is bij de import. Er zit een roetfilter in terwijl ze dat niet meegenomen hebben. Dus daar laten aanpassen.

Maar als u al een groen vignet heeft, waarom zou er dan nog eentje willen aanschaffen?

brainless
door brainless Mar 7, 2018 om 11:01
324 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat je op kenteken wordt bekeurd/beoordeeld.
Als TS haar (Duitse) auto op Nederlands kenteken laat zetten, is deze volgens de computer niet meer groen.
Dus krijg je automatisch een boete thuis (bij het betreden van de Milieuzone).

ma
door malhy2 Mar 9, 2018 om 16:37
309 Antwoorden / 13 Vragen

Op de groene stikker staat nu nog het duitse kenteken met stift ingevuld als het goed is.
Er wordt inderdaad op kenteken bekeurd dus TS moet een nieuwe stikker aanvragen.
Misschien heeft het zin dit bij een garage in de grensstreek ( aan de duitse kant dan wel te verstaan ) te doen dat kan namelijk ook.

Ed

aurora1
door aurora1 - Mar 7, 2018 om 11:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Huh?
Wat is uw vraag?

ma
door malhy2 Mar 9, 2018 om 16:37
309 Antwoorden / 13 Vragen

Tob antwoord