AM
door AMulder Nov 18, 2022 om 13:10
Auto & vervoer

Milieu euronorm EURO5 heeft maar EURO4

Afgelopen Juni heb ik een Vespa Sprint Zwart Zelioni & Level 10 Edition bij de firma Fast & Furious Scooters aangeschaft.

Nu blijkt dat deze scooter geen Milieu euronorm EURO5 heeft maar EURO4 heeft.

Op de orderbevestiging en de sticker in de buddy staat EURO5 aangeven, terwijl een kentekencheck EURO4 aangeeft.

Fast & Furious Scooters geeft aan dat de scooter geen nieuwe, maar een showmodel betrof.

Naar mijns inziens heeft nieuwstaat en/of showmodel er niets mee te maken en ben ik bij de aankoop verkeerd geïnformeerd.

Per e-mail heb ik de firma Fast & Furious Scooters meerdere malen hierover aangeschreven, maar zij blijven wijzen naar het feit dat de scooter een showmodel was.

Verder geven zij geen oplossing.

Omdat ik in de veronderstelling was dat dit een EURO 5 scooter was, heb ik vanaf het begin ook de verkeerde brandstof getankt.

Kan ik hier juridisch nu verder mee?

1578 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 18, 2022 om 13:15
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Correctie:  Mijn eerste antwoord was onjuist. In ieder geval  verwart udeze miliueunorm met branstoftypes zoals EURO5 en 10
 Als ik de reactie van de verkoper nog eens goed lees wordt daarin aangegeven dat u een showmodel heeft gekocht dat nog milieunor4 heeft.

Dat heeft met typoe brandstof niets te maken. Alleen maar dat uw scooter volgens norm niet de nu minst vervuilende motor heeft.
https://www.fastfuriousscooters.nl/blog/euro5-scooters-brommers

redfloor
door redfloor Nov 18, 2022 om 13:23
166 Antwoorden / 21 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 18, 2022 om 14:04
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Dank, ik had inderdaad iets verder en beter moeten zoeken/kijken. Ik heb gecorrigeerd.

gerbera
door gerbera - Nov 18, 2022 om 14:12
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Mede doordat de fabrikanten druk bezig zijn om de brommers en scooters klaar te maken voor Euro 5 ontstaan er wederom vertragingen. De levertijd kan dus langer worden dan dat normaal gesproken het geval is.

Mocht je nu een Euro 4 scooter kopen, dan kun je daar uiteraard gewoon op blijven rijden. Het is niet dat de Euro 4 verboden wordt. De verkoop van nieuw Euro 4 scooters wordt straks verboden, maar indien je er een in bezit hebt, mag je daar uiteraard gewoon op blijven rijden.

 Denk dat de handelaar om die reden graag van zijn Euro 4 types af wil. Echter de vraag is of u genoegen moet nemen met een showmodel, als u om een Euro5 type gevraagd heeft. Daarbij zou er, volgens mij, gerommeld zijn met de stickers als blijkt dat het een Euro4 type is welke voorzien is van Euro5 stickers. Informeer eens bij het juridisch loket. Dit is waarmee ze adverteren;  Deze Sprint is tevens uitgerust met een hagelnieuw EURO5-3V-injectiemotorblok.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 18, 2022 om 19:23
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte A.Mulder,

Wat van belang is in deze kwestie, is wat er op de aankoopbon staat.

Kunt u een foto van de aankoopbon maken en hier plaatsen ?; het makkelijkst is om de foto te uploaden bij een nieuw antwoord .
Natuurlijk even uw privé gegevens afdekken.

Bedenk wel goed ,dat juridische hulp duur kan uitpakken ,maar ik vind dat Fast & Furious scooters hun goede naam "te grabbel gooit"door zo met hun klanten om te gaan ,dus ik begrijp uw boosheid .

ne
door neodutchio Nov 18, 2022 om 19:35
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Fast & Furious scooters heeft geen goede naam.

ne
door neodutchio - Nov 18, 2022 om 19:35
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Als mensen eerst eens ervaringen van anderen gaan lezen, dan zullen bepaalde bedrijven snel uitsterven. Het aantal klachten over deze verkoper is niet bij te houden. Slechte kwaliteit, slechte bereikbaarheid en hoge kosten. Ik heb niet gekeken wat ze verkopen en hoe de prijzen zijn, maar het zal wel dermate goedkoop zijn dat er mensen blijven kopen.

Als u inderdaad een Euro 4 ontvangen hebt terwijl een Euro 5 op de factuur staat, dat is er simpelweg recht op ontbinding. Uitgaande van vele andere klachten zal pas via een jurist hier iets te halen zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 18, 2022 om 19:45
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Ik zie inderdaad veel klachten op internet over dit bedrijf.

Persoonlijk zou ik altijd een scooter kopen bij een bekende scooterwinkel (stenen winkel) en zeker niet online.

Fast & Furious scooters heeft wel een stenen winkel in Utrecht.

Klik op de volgende link :

https://nl.trustpilot.com/review/www.fastfuriousscooters.nl