bu
door buell.33 Oct 3, 2017 om 21:17
Auto & vervoer

Motor ingeruild deze motor met half jaar garantie nu bougie eruit getrild wie

ik heb motor [harley]ingeruild op buell,heb 3750 erbij gekregen,+half jaar garantie bij us style leende.Nu 1.5 tot 2maanden later later trilt bochie eruit .Ik ga er mee terug nu zegt john dat ik er te lang mee doorgereden heb .Ik heb zelf niks aan motor gedaan dus bochie zou gecontroleerd zijn met afleverbeurt [experts zeggen dat ik er zowieso niks aan kan doen ]motor staat nog daar,john wilde in een gesprek er samen uitkomen maar gaf meteen aan niet voor de schade op te draaien hierbij vond ik het gesprek onnodig ,want ik weiger om voor de kosten op te draaien waar is anders garantie voor ik snap dat garantie niet geld voor draaiende onderdelen .maar dit onstaan door bouchie.

]

3487 6 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2017 om 21:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat is nu de schade?

bu
door buell.33 - Oct 3, 2017 om 21:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

wat de schade precies is weet ik niet zei tel wel bedrag rond 2000 euro.Ik weet alleen dat er zowieso nieuwe draad voor de bouchie getapt worden mhv helicoil .Veel arbeid maar beschuldigd mij van achterstallig onderhoud om er onderuit te komen heb motor 1 halve maand olie meerdere keren gecontroleerd heb je na afleverbeurd en 3500km al achterstallig onderhoud??

hutch
door hutch Oct 4, 2017 om 08:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

€2000,-- ? Is een nieuwe / andere cilinderkop niet goedkoper?

tdmduc
door tdmduc Oct 4, 2017 om 11:38
704 Antwoorden / 2 Vragen

Wat voor een Buell welk bouwjaar?

Achterstallig onderhoud door de vorige eigenaar misschien?

aurora1
door aurora1 - Oct 3, 2017 om 23:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou dan eerst maar eens uitzoeken wat voor schade er precies is.
U schrijft het allemaal niet echt duidelijk hier.

sw
door swat1500 - Oct 3, 2017 om 23:56
3790 Antwoorden / 0 Vragen

Als de bougie (ik neem aan dat u dat onderdeel bedoeld) los is getrild zou u dat moeten merken aan een slecht lopende motor, er komt immers geen goede verbranding tot stand, Als u daarmee bewust door blijft rijden neemt u een risico.
Anderzijds het gebrek openbaart zich binnen 6 maanden na aankoop. Dat bekent dat de verkoper moet aantonen dat het gebrek u te verwijten valt.
Is US Style  lid van de Bovag, dan daar contact mee opnemen en anders een bezoekje aan de Rechtswinkel.

Me
door Mevrouw Opdendijk - Oct 4, 2017 om 10:27
9 Antwoorden / Vragen

heete dit bedrijf vroeger niet Joppe motoren (had de belachelijke bijnaam laat je Foppe door Joppe)

tdmduc
door tdmduc Oct 4, 2017 om 11:32
704 Antwoorden / 2 Vragen

Joppen Motoren bestaat nog gewoon hoor.

https://www.joppen.nl/

Me
door Mevrouw Opdendijk Oct 5, 2017 om 10:17
9 Antwoorden / Vragen

nou dan zal het niet het zelfde bedrijf zijn.

me
door mein33 - Oct 4, 2017 om 11:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een bougie die goed is vastgezet met een momentsleutel zal niet lostrillen.
De bougie moet al los gezeten hebben en is er uitgeblazen door de compressiedruk, het schroefdraad kan dit bij een loszittende bougie nl. niet aan.
Het probleem is nu dat u zult moeten kunnen bewijzen dat de bougie al los zat toen de motor aan u werdt afgeleverd en dat zal zo goed als onmogelijk zijn.
Een dergelijke schade valt overigens niet onder de reguliere garantieregeling aangezien de schade, zeer waarschijnlijk, door een ondeskundige/nalatige montage is ontstaan.
Persoonlijk zou ik mijn motor daar weghalen en bij een andere zaak laten herstellen aangezien ik in dit bedrijf geen vertrouwen meer zou kunnen hebben en ik zou me niet nogmaals willen laten bedu........ !

ik
door ikzelf1942 Oct 8, 2017 om 20:06
81 Antwoorden / 15 Vragen

Motor heeft een afleveringsbeurt gehad zegt TS. dus is het gewoon GARANTIE.
 En Mein33 heb je ooit meegemaakt dat de bougie gecontroleerd moet worden binnen 1.5 á 2 maanden. !!
Zit al meer dan vijtig jaar in het autovak en heb nog nooit bij een kleine beurt ( dus waar geen bougies vernieuwd worden)
 de controle uitgevoerd of die bougies nog vast zaten.
Maar bij een afleveringsbeurt moet wel degelijk de bougie gecontroleerd worden op slijtage !!!
 en wie heeft de montage gedaan? (Mein33 weerzo'n onzin antwoord. )

me
door mein33 Oct 9, 2017 om 10:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ikzelf,

"Gewoon" garantie, bewijs dan maar dat de bougie reeds los zat tijdens de aflevering en dat daardoor de aangegeven schade is ontstaan.
Overigens, uw denigrerende toon zou wel iets minder mogen, dit is nl. nergens voor nodig, ook niet als u het met een antwoord niet eens bent.

Aangezien topic starter zich in stilte hult, kunnen wij dat maar beter ook doen lijkt mij zo, althans zo denk ik zelf erover.