jeuneke
door jeuneke May 14, 2014 om 20:04
Auto & vervoer

NS korting bij Q parks werkt niet

Ik parkeer regelmatig bij het station in Weert. Het is altijd een probleem geweest om de parkeerplaats op te rijden, mijn pinpas wordt meestal 1 x geweigerd en daarna geaccepteerd. Het uitrijden is hetzelfde probleem, mijn pinpas wordt eerst geweigerd en daarna geaccepteerd. Maar vooruit, daarmee valt te leven. Als je met de trein gaat, krijg je korting bij het parkeren. Eerst haal ik mijn treinkaart langs de laser en daarna wil ik pinnen. De kaart wordt geweigerd en als ik weer de treinkaart langs de laser haal, reageert hij niet. Betalen lukt wel, maar zonder korting. Ik heb al eens geklaagd bij Q parks, maar dan krijg ik te horen dat ik de enige ben die problemen heeft. (Dat is dus beslist niet waar, vrijwel iedereen die weg wil rijden moet zijn pinpas meerdere keren insteken) En het probleem is volgens QParks opgelost als ik eerst probeer te pinnen, en als de kaart dan weigert, de treinkaart voor de lezer houden en dan nog eens proberen te pinnen. Je raadt het al: in dat geval weigert de automaat niet en betaal ik dus het volle pond.
Heeft iemand ervaring met dit probleem en zo ja, wat kun je doen om toch met korting te parkeren?

2237 3 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 14, 2014 om 21:04
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Op de borden bij Qpark staat: bent u NS reiziger, dan krijgt u korting. Echter als je op een voordeelkaart van een blokker oid reist, per NS, ben je toch geen NS reiziger. Logica? Niet te vinden. Hogerop gezocht tot managers nivo Qpark,, maar het werkt alleen met de OV shitcard, dan krijg je wel korting en reis je met dezelfde NS trein en ben je wèl NS reiziger, maar ga je voor de hoofdprijs. Ik reis dus niet meer met de trein. Op deze manier jagen ze je kennelijk met liefde de auto in. Oké, ik tank dan wel net over de grens met een tankje van 10 liter extra, en dat scheelt weer 25 tot 30 eurocent per liter, dus voldoende voor een grote rit, maar dat terzijde.

jeuneke
door jeuneke - May 15, 2014 om 14:55
65 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 14 mei 2014, 21:04]Op de borden bij Qpark staat: bent u NS reiziger, dan krijgt u korting. Echter als je op een voordeelkaart van een blokker oid reist, per NS, ben je toch geen NS reiziger. Logica? Niet te vinden. Hogerop gezocht tot managers nivo Qpark,, maar het werkt alleen met de OV shitcard, dan krijg je wel korting en reis je met dezelfde NS trein en ben je wèl NS reiziger, maar ga je voor de hoofdprijs. Ik reis dus niet meer met de trein. Op deze manier jagen ze je kennelijk met liefde de auto in. Oké, ik tank dan wel net over de grens met een tankje van 10 liter extra, en dat scheelt weer 25 tot 30 eurocent per liter, dus voldoende voor een grote rit, maar dat terzijde.

Ik bheb wel een ov chipkaart en reis ermee, maar ik krijg dus ook geen korting!

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 15, 2014 om 17:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Kijk naar stations in de buurt, volgens mij kun je bijvoorbeeld bij Maarheeze gratis parkeren.