ts
door tsuitc Dec 29, 2011 om 16:51
Auto & vervoer

NS = No Service

Beste deskundigen,

Ik heb een NS dalvoordeelkaart besteld en betaald op 6 december, geldigheidsingangsdatum 30 december. Vandaag is 29 december. Ik heb nog geen kaart ontvangen.
Ik heb vandaag gebeld, wegens storing kunnen ze me niet helpen. Ik moet morgen weer 10 cent per minuut bellen!

In principe mag ik vanaf vanavond na 12 uur met korting reizen maar zonder kaart kan dat niet. Ik betaal dus voor de service die ik niet krijg. Kan dat zo maar? Wat kan ik doen?

Alvast bedankt.

1613 26 Rapporteer

getty
door getty - Dec 29, 2011 om 16:55
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou morgen nog even afwachten,misschien krijgt u de kaart wel.
Als u hem morgen niet ontvangt, dan toch maar bellen en klagen. Mijn ervaring hiermee met de ns, toen ik mijn jaarkaart een paar dagen te laat ontving, is dat ze dit goed hebben opgelost, ik heb toen enkele gratis dagkaarten ontvangen.
Dus gun ze de kans om het op te lossen.

mahadma
door mahadma - Dec 29, 2011 om 21:29
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Off Topic: No Service vind ik totaal niet opgaan voor de NS (en Nee, ik werk er niet). In verschillende gevallen dit jaar waren er probleempjes die meer dan correct zijn opgelost. Geen sevice vind ik een overdreven stelling in deze.

On Topic:
Vanwege de drukte in december met o.a. post.nl zal er zeker enige vertraging kunnen ontstaan.

ts
door tsuitc - Dec 29, 2011 om 22:22
27 Antwoorden / 12 Vragen

@mahadma:

"No Service" overdreven. Akkoord.

Maar op 6 december betaald en op 29 december nog niets hebben ontvangen: dat is wel 3 weken wachten!

NS = Niet Snel

ti
door timfelix - Dec 29, 2011 om 22:33
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=tsuitc schreef op donderdag 29 dec 2011, 22:22]@mahadma:

"No Service" overdreven. Akkoord.

Maar op 6 december betaald en op 29 december nog niets hebben ontvangen: dat is wel 3 weken wachten!

NS = Niet Snel

Dus de schuld ligt gelijk bij de NS? Al eens gedacht aan de TNT? Ik denk eerder dat het daar misgegaan is dan bij de NS, aangezien het bij de NS dagelijks wel misgaat. En het is ook wel een beetje je eigen schuld dat je niet eerder hebt gemeld dat je de kaart niet hebt ontvangen, nu is er voor de NS natuurlijk geen ruimte meer om die kaart bij je te krijgen.

peedee
door peedee - Dec 29, 2011 om 22:45
96 Antwoorden / 10 Vragen

Ik kreeg vandaag nog kerstkaarten, met een poststempel van 22 december. Is ook niet de schuld van de afzender.

ts
door tsuitc - Dec 29, 2011 om 23:07
27 Antwoorden / 12 Vragen

Beste timfelix

Ik heb niet voor niets 30 december als ingangsdatum gekozen. Ik kon niet eerder melden dat ik de kaart niet heb ontvangen.

Het gaat niet om wie schuldig is. Mijn vragen waren: ik betaal dus voor de service die ik niet krijg. Kan dat zo maar? Wat kan ik doen?

Mijn opmerkingen over de NS zijn misschien cynisch. Het antwoord van Getty vind ik het beste antwoord.

ts
door tsuitc - Dec 29, 2011 om 23:23
27 Antwoorden / 12 Vragen

Beste Peedee,

Vandaag pas kerstkaarten van 22 december ontvangen is niet leuk, maar het kost je, denk ik, geen geen geld.

Ik kan morgen niet met 40% korting reizen terwijl ik betaald heb, vind ik ook niet leuk.

ti
door timfelix - Dec 29, 2011 om 23:46
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=tsuitc schreef op donderdag 29 dec 2011, 23:07]Beste timfelix

Ik heb niet voor niets 30 december als ingangsdatum gekozen. Ik kon niet eerder melden dat ik de kaart niet heb ontvangen.

Het gaat niet om wie schuldig is. Mijn vragen waren: ik betaal dus voor de service die ik niet krijg. Kan dat zo maar? Wat kan ik doen?

Mijn opmerkingen over de NS zijn misschien cynisch. Het antwoord van Getty vind ik het beste antwoord.

Ja, dat kan dus "zomaar". Dit is omdat je geen handeling hebt ondernomen om zeker te stellen dat je van de dienst gebruik kan maken, dat is niet de schuld van de NS.

Dit geldt overigens alleen als de kaart daadwerkelijk verzonden is, waar ik wel van uit ga.

ts
door tsuitc - Dec 29, 2011 om 23:58
27 Antwoorden / 12 Vragen

Beste timfelix,

Dus als ik een afspraak met de loodgieter heb (en vooruit heb betaald) en hij zegt dat hij overmorgen zal komen, moet ik hem morgen bellen om "zeker te stellen dat je van de dienst gebruik kan maken"?

ti
door timfelix - Dec 30, 2011 om 00:14
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=tsuitc schreef op donderdag 29 dec 2011, 23:58]Beste timfelix,

Dus als ik een afspraak met de loodgieter heb (en vooruit heb betaald) en hij zegt dat hij overmorgen zal komen, moet ik hem morgen bellen om "zeker te stellen dat je van de dienst gebruik kan maken"?

Nee, werkt iets anders een brief kan jou namelijk niet bellen dat hij niet komt. NS heeft geen plicht naar jou toe om te controleren of de kaart is aangekomen, zou een drukke boel worden.

ts
door tsuitc - Dec 30, 2011 om 11:20
27 Antwoorden / 12 Vragen

Beste timfelix,

Jouw standpunt is helemaal duidelijk. Dankjewel.

ti
door timfelix - Dec 30, 2011 om 12:04
270 Antwoorden / 13 Vragen

Graag gedaan, overigens is het geen standpunt, maar een feit.

ts
door tsuitc - Dec 30, 2011 om 18:02
27 Antwoorden / 12 Vragen

Van kastje naar de muur en terug!

Vandaag NS gebeld. NS zei niets aan te doen, want OV-chipkaart levert niet. Je moet OV-chipkaart bellen.
OV-chipkaart gebeld, die zei: niets aan te doen, geen gegevens van NS gekregen. Je moet NS bellen.
NS weer gebeld: die zei niets aan te doen, want OV-chipkaart loopt achter met levering.

Als compensatie krijg ik binnen 5 dagen een tijdelijke kortingskaart. Nu maar hopen dat die inderdaad binnenkomt. In die tussen tijd kan ik nog steeds niet met korting reizen!

mahadma
door mahadma - Dec 30, 2011 om 18:44
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Als ik de kop NS = no service bekijk en de uiteindelijke dader van het gebeuren, OV chip, lijkt het mij verstandig om vóórdat je kop maakt nadenkt of (in dit geval) de NS wel zo no service is ................

ts
door tsuitc - Dec 30, 2011 om 19:00
27 Antwoorden / 12 Vragen

Beste mahadma,

Er is geen "dader". Het is helemaal niet duidelijk wie het werk niet goed heeft gedaan: NS of OV-chipkaart?

mahadma
door mahadma - Dec 30, 2011 om 19:03
11571 Antwoorden / 51 Vragen

quote: "NS weer gebeld: die zei niets aan te doen, want OV-chipkaart loopt achter met levering".

quote: "Het is helemaal niet duidelijk wie het werk niet goed heeft gedaan: NS of OV-chipkaart?"

Dit zijn je eigen quotes, wie is nu de veroorzaker?

ts
door tsuitc - Dec 30, 2011 om 19:08
27 Antwoorden / 12 Vragen

Beste mahadma,

Weet je zeker dat OV-chipkaart een achterstand van levering heeft? Want OV-chipkaart wees me terug naar NS omdat zij geen gegevens van de NS heeft ontvangen.

haagee
door haagee - Jan 3, 2012 om 16:29
80 Antwoorden / 0 Vragen

We zijn nu een paar dagen in 2012, heeft u de kaart al?
Zo ja dan is er voor niets gepiept want er was een ingangsdatum 31-12.

Zo nee dan is de NS inderdaad nalatig, maar zoals anderen als schreven is de NS zeer voorkomend met oplossingen.
Ben benieuwd naar uw reactie

ts
door tsuitc - Jan 3, 2012 om 17:03
27 Antwoorden / 12 Vragen

Beste haagee,

Ingangsdatum was 30 december 2011.

Nee, nog steeds geen dalvoordeelkaart ontvangen, maar als compensatie heb ik vandaag een voordeelurenabonnement van één maand gekregen.

Voorlopig heeft Getty het beste antwoord gegeven en je hebt gelijk met "NS is zeer voorkomend met oplossingen".

Dankjewel Getty en haagee

ts
door tsuitc - Jan 10, 2012 om 16:48
27 Antwoorden / 12 Vragen

Nog steeds geen dalvoordeelkaart ontvangen. NS gemaild, wordt doorverwezen naar OV-Chipkaart.

OV-Chipkaart vandaag mailt terug: Dank u wel voor uw reactie van 8-1-2012. Uit uw e-mail begrijpen wij dat u tot op heden geen OV-chipkaart heeft ontvangen. Dit vinden wij vervelend voor u.
Helaas kunnen wij uw aanvraag niet terugvinden in ons systeem. Om u beter van dienst te zijn vernemen wij graag van u wanneer NS de aanvraag voor de OV-chipkaart heeft doorgestuurd naar ons.

Dus weer een mail naar NS, ik kan natuurlijk niet weten wanneer NS de aanvraag heeft doorgestuurd naar OV-chipkaart.

Beste deskundigen, ik wordt dus voor de tweede keer doorverwezen en terugverwezen (Een keer telefonisch en een keer per mail). Wat kan ik nog doen? Mag ik mijn geld terug eisen?

ti
door timfelix - Jan 10, 2012 om 17:23
270 Antwoorden / 13 Vragen

Je mag je geld terugeisen naar rato, je hebt immers niets ontvangen en er wel voor betaald. Dit is tenminste het geval wanneer je een abonnement hebt ontvangen (ervan uitgaande dat je dit nog wilt).

Als je de koop wilt ontbinden zou dit ook kunnen, maar moet je eerst een bedrijf in gebreke stellen.

ev
door evav - Jan 13, 2012 om 16:00
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tsuitc schreef op donderdag 29 dec 2011, 22:22]@mahadma:

"No Service" overdreven. Akkoord.

Maar op 6 december betaald en op 29 december nog niets hebben ontvangen: dat is wel 3 weken wachten!

NS = Niet Snel

Wuhahahaha, zeker niet snel.

ev
door evav - Jan 13, 2012 om 16:01
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tsuitc schreef op donderdag 29 dec 2011, 16:51]Beste deskundigen,

Ik heb een NS dalvoordeelkaart besteld en betaald op 6 december, geldigheidsingangsdatum 30 december. Vandaag is 29 december. Ik heb nog geen kaart ontvangen.
Ik heb vandaag gebeld, wegens storing kunnen ze me niet helpen. Ik moet morgen weer 10 cent per minuut bellen!

In principe mag ik vanaf vanavond na 12 uur met korting reizen maar zonder kaart kan dat niet. Ik betaal dus voor de service die ik niet krijg. Kan dat zo maar? Wat kan ik doen?

Alvast bedankt.

Is er geen bewijs van inschrijving waardoor je al wel met korting kan reizen?? Dat de originele kaart nog niet aanwezig is, maar wel een bewijs waarmee de korting wel mee verkregen kan worden?

ts
door tsuitc - Jan 13, 2012 om 21:11
27 Antwoorden / 12 Vragen

Beste evav,

Ik heb inderdaad een voordeelurenabonnement van één maand gekregen. Dat is wel aardig van de NS.

Het is niet leuk dat de NS mij verwijst naar OV-chipkaart en die verwijst mij weer terug naar de NS. Wie is verantwoordelijk? De NS? Die heeft immers geld van mij ontvangen.

Ik ben benieuwd wanneer ik uiteindelijk mijn kaart krijg.

ts
door tsuitc - Jan 24, 2012 om 22:01
27 Antwoorden / 12 Vragen

Weer 10 dagen verder. Nog steeds geen kaart. De NS is nog steeds aan het uitzoeken. Zucht!

ts
door tsuitc - Jan 26, 2012 om 21:03
27 Antwoorden / 12 Vragen

De kaart is vandaag binnen!

Ik dank jullie allemaal voor de adviezen.