bupozaanstad
door bupozaanstad Oct 17, 2008 om 11:42
Auto & vervoer

Offerte / proforma nota

Ik heb bij een merken dealer, Volvo, een offerte / proforma nota laten maken voor het vervangen van de distributieriem, op de nota staan de te gebruiken onderdelen en werk uren gespecificeerd. De totale kosten komen op 650 euro en een paar centen. Bij mijn eigen Volvo dealer zou deze riem wissel echter 200 euro duurder zijn en mijn dealer heeft geconstateerd dat er op de offerte zeker 3 uur te weinig in rekening zijn gebracht en ze hebben mij geadviseerd de reparatie te laten doen bij de andere Volvodealer en het bedrijf te houden aan de 650 euro, ook als achteraf blijkt dat ze meer tijd nodig hadden. Mijn vraag is een offerte / proforma nota in dit geval bindend voor de daarop vermelde prijs.

5491 1 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 17, 2008 om 11:46
16880 Antwoorden / 202 Vragen

Het antwoord is ja. Men heeft zaken uit te voeren volgens de gedane offerte. Overeenkomst is overeenkomst. En mogelijk is uw dealer wel te duur.

Het kan uiteraard ook zo zijn, dat men u dit aanbied om u ook als klant binnen te krijgen en dat mag.