de
door deegie Oct 8, 2008 om 21:36
Auto & vervoer

Opel vectra

Onlangs een mooie opel vectra van 2005 met 48Dkm gekocht bij een bekende garage in midden-nederland maar daar is wel iets mee loos!

1 als je de koppeling snel laat opkomen dan klinkt er een harde knal/klap en de koppeling pakt meteen! volgens de garage is dit normaal bij een vectra??? koppeling hebben zij vervangen door een revisiekoppeling in minder dan 2 uur??? probleem is er nog steeds.

2 als je gas geeft trekt de auto naar links en als je het gas los laat gaat ie weer naar rechts! en hoe harder je rijd hoe erger het wordt. inmiddels 3 keer uitgelijnd(stuur staat nu inmiddels ook scheef) maar niet verholpen??? het valt wel mee volgens de garage??? en het stuur mag scheef staan???

3 als je over drempels of een hobbeligge weg rijd dan knakt en kraakt het aan de voorkant! is normaal volgens de garage???

4 remt regelmatig eerst link en dan weer rechts! door de bovag-garage zijn de remklauwen ingespoten met iets vettigs??? zit dus nu op de schijf en is ingebrand! probleem is er nog steeds.

Op verzoek van de Bovag de auto laten keuren bij de ANWB en deze konden mij melden dat er iets mis is met de koppeling/aandrijfas en dat de remmen rondom enigzins vast zaten en nog wat andere kleine dingetjes. Dit alles bij de bovag-opel dealer gemeld maar helaas geen oplossingen na diversen "reparaties"

Heb inmiddels in diversen andere vectra's gereden en daar zitten deze mankementen allemaal niet in.

Verders is de auto verkocht met NAP maar volgens de ANWB is deze niet geldig omdat er een breuk zit in de kmstand. Deze NAP is overigens gestart vanaf 48Dkm dus geen voorhistorie. En NAP certificaat heb ik nog steeds niet ontvangen???

NB:Mijn ingeruilde auto heeft ineens ook NAP bij de advertentie staan bij deze dealer???

kortom een hoop gezeur waar ik niet uit kom met de dealer denk ik.

Wie o wie kan mij verder helpen om dit alles op te lossen of aan te pakken.

Alvast bedankt.

693 3 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Oct 8, 2008 om 23:13
2308 Antwoorden / 28 Vragen

als de dealer u terwille is kunt u daar online de pas inzien en laat u niets wijs mwkwn dat het niet kan en als er een trendbreuk in zit dan kunt u een verklaring eisen.   enigzins vast bestaat niet vast of los wel.   en neem weer contact met de bovag.  en heeft de auto extreem brede banden en velgen? en anders stappen via de rechter.

de
door deegie - Oct 8, 2008 om 23:17
6 Antwoorden / 2 Vragen

nee de auto heeft de orginele velgen en nieuwe 195 brede banden.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 9, 2008 om 01:48
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag deegie,

Was het onderhoudsboekje er niet bij?

Als het er wel bij is, kijk daar dan ook in of er een gat zit in de km stand t.o.v. de tijd. Is het boekje er niet bij, wantrouw de km stand ten zeerste. Als de auto in de lease gelopen heeft kan de auto in die 3 jaar gemakkelijk één en zelfs wel twee ton méér gelopen hebben. Gezien de klachten kan dat ook, maar ook een flinke schadeauto zijn.

-Is de vorige eigenaar bekend?

-Heb je vóór de koop geen flinke proefrit gemaakt met een  deskundige en daarbij de auto flink aan de tand gevoeld?

-Heb je een checklist voor het kopen van een gebruikte auto?

Hardware ERror MAN.