acjzr1
door acjzr1 Feb 25, 2006 om 00:00
Auto & vervoer

Opnieuw waarom geen juiste verlichting?

Ik heb deze vraag al eerder gesteld,maar kreeg er geen duidelijk antwoord op.Dus nu nog een keer,waarom rijden er zo veel mensen rond met mistlicht of stadslicht aan de voorzijde van hun auto of vrachtwagen terwijl men weet dat het niet mag,geen nut heeft en ook nog eens zeer irritant is voor de medeweggebruikers,omdat men bij het gebruik van stadslicht ten onrechte denkt gezien te worden en bij het gebruik van meestal verkeerd afgesteld mistlicht voor de tegenliggers regelmatig verblindt.Deze vraag stellen aan  de "misdadigers" zelf leverde tot op heden alleen maar bedrijgingen op.

Wie iets fatsoenlijks te vertellen heeft mag reageren.

Groetjes Acjzr1

828 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 25, 2006 om 00:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Wie iets fatsoenlijks te vertellen heeft mag reageren."

Geachte heer Achjtrej1,

Voordat ik durf te antwoorden op uw "vraag" zou ik graag zekerheidshalve eerst willen informeren wat u precies fatsoenlijk vindt en wat niet.

Ik heb een tegenvraag : Waarom stellen zoveel mensen op deze site vragen die nergens toe leiden ?

ve
door verwijderd - Feb 25, 2006 om 01:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan wel antwoorden:

Veel mensen raken een schakelaar aan in hun auto en beseffen niet eens dat ze dan met groot licht of mistlicht aan rijden. Vaak te herkennen als je ze een sein geeft met jouw licht en ze hun handen ophalen omdat ze echt niet weten wat er fout is.

Dan zijn er de kereltjes die het blijkbaar stoer vinden (zou vrouwen aan moeten trekken ofzo ???) en mensen die niet weten dat mistlicht pas mag bij 50 meter en minder zicht.

Niet zo gek dus, maar u had ook kunnen vragen waarom mensen die verkeerd voorgesorteerd staan, plotseling van rijbaan wisselen zonder te kijken of richting aan te geven en je bijna in de flank rijden.

Slecht weggedrag komen we allemaal tegen. Rij alert en wees behoed op andermans fouten. Scheelt mij in de laatste 2 jaar al 8 bijna aanrijdingen!

ve
door verwijderd - Feb 25, 2006 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vraag is echt simpel te beantwoorden. Hoe lager het IQ hoe stoerder men het vindt om mistlampen voor te hebben.

Zo heb je tegenwoordig ook lampen die blauw licht geven alsof het Xenon
is. En dan denk ik (runo clio nieuwe model met xenon) Hallo, op een
nissan uit 1985 zat echt nog een xenon, en rot nou op met op mijn
bumper te hangen.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2006 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit hoort op de forum plaats thuis.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2006 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

User123,het laatste regeltje was voor de personen die mensen die vragen stellen meteen beginnen te beledigen zonder over het onderwerp iets zinnigs te zeggen...duidelijk toch?

ve
door verwijderd - Feb 25, 2006 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een vraag of een discussieonderwerp.Ik had het dus ook op een forum kunnen posten,maar dat leverde in het verleden alleen maar domme en onbeschofte reacties op.Vandaar dus nu als vraag en niet als topic op een forum.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2006 om 01:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@acjzr1:

Ik zie nu waar uw onenigheid met user123 vandaan komt. Vecht dat dan ook uit in uw eigen draadje. Overigens kan ik de irritatie tussen user123 en u (vanuit beide invalshoeken) me wel voorstellen.

En ja, uw vraag is niet echt een consumentenprobleem en niemand kan hier echt een antwoord op geven waar u iets aan zult hebben. Dommigheid is dan het antwoord dat nog ergens op slaat, maar wat heeft u daaraan? Dat had u toch ook wel zelf kunnen bedenken! U bent toch niet op zoek naar een psychologische evaluatie van 'dit soort' mensen door de experts????

U irritatie verpakken in de vorm van een vraag die geen behulpzaam antwoord zal opleveren, dient hier inderdaad niet geplaatst te worden.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2006 om 01:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een wedervraag, waar ik overigens geen antwoor op behoef

Waarom rijden zoveel mensen te sneller dan toegestaan, waarom halen mensen rechts in, waarom rijden zoveel mensen door rood, waarom roken mensen, waarom drinken mensen.........

Een strategie die we overigens wel eens toepassen is een reeks van waarom-vragen. Ieder antwoord op een waaromvraag beantwoorden met een nieuwe waarom, Binnen 10 vragen is er geen antwoord meer mogelijk.

Mijn kinderen zijn het waarom-tijdperk voorbij? U ook?

Mijn vrouw geeft overigens op uw vraag: üit stoerdoenerij

ve
door verwijderd - Mar 1, 2006 om 01:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stadslicht mag alleen in combinatie met mistlampen worden gevoerd en werkt in veel auto's ook als een parkeerstand (VW/Audi). Het gedrag van mensen is niet voorspelbaar. Kan zijn dommigheid of onwetendheid danwel een kapotte dimlamp.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2006 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar mist bijna iedereen het doel van mijn vraag.Het gaat niet over user123,want die kende ik voor het stellen van deze vraag niet eens.Wat ik wil weten is wat de motivatie is van de personen die bewust of onbewust verkeerde verlichting voeren.Vinden zij het stoer of mooi of weten ze gewoon niet wat wel of niet mag.Het zou de meeste onder ons nog wel eens kunnen verbazen hoe veel mensen totaal geen idee hebben wanneer mistlicht is toegestaan ook weten veel mensen nog steeds niet dat stadslicht niet is toegestaan. Als ik via deze weg een klein deel van deze mensen aan het denken kan zetten is het voor mij al genoeg.Toch blijft het vreemd dat er mensen zijn die denken dat je op mijn vraag niet zinnig kunt reageren,maar voor diegenen die gereageerd hebben of nog willen reageren,bedankt voor de moeite.Acjzr1

ve
door verwijderd - Mar 1, 2006 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

user123 wil wel eens scherp uit de hoek komen en kort door de bocht, maar zei hier niet veel anders dan alle andere reacties (en die waren er nu wel) In België wordt nog veel meer met mistlampen gereden, anders dan buiten de bebouwde kom en meer dan 5000 meter zicht, waarom? Ik heb het ze nog nooit gevraagd!

ve
door verwijderd - Mar 1, 2006 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

je denkt er anders over als je in frankrijk bekend bent.stadslicht rijden is daar normaal.op veel plaatsen word daar op die manier gewaarschuwd tegen snelheids controle als je dimlicht voert.