as
door asset Feb 11, 2010 om 22:09
Auto & vervoer

Ov chipkaart

Ik heb een vraag over de OV chipkaart.
Ongeveer 2 jaar geleden heb ik bij het ophalen van mijn ov studentenkaart een foto ingeleverd voor de OV chipkaart. September 2009 kreeg ik een brief thuis dat ik de OV chipkaart kon aanvragen en dat ik nog een foto mee moest sturen. Dit heb ik toen gedaan. Nadat ik weken later nog geen bericht had ontvangen, heb ik telefonisch contact opgenomen. Nadat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd, bleek dat de OV chipkaart niet naar mijn adres gestuurd kon worden omdat ik in Duitsland woon. ( Dit kon niet door een fout van het OV chikaart bedrijf) Ik heb toen mijn adres moeten wijzigen in een Nederlands adres, ook moest ik weer een nieuwe aanvraag indienen. Binnen drie weken zou ik toen mijn OV chipkaart ontvangen. Helaas was het tegendeel waar. Ze konden mij niet terug vinden in het systeem en ik moest weer een nieuwe aanvraag indienen. Dit heb ik toen gedaan. Nadat ik toen na 3 weken nog geen kaart had ontvangen, heb ik weer contact opgenomen. Nadat ik eerst een half uur moest wachten totdat ik iemand aan de telefoon kreeg, konden ze mij vertellen dat ze niks konden doen en dat ik gewoon nog maar even moest afwachten. De week erop heb ik weer gebeld. Nu konden ze mij niet vinden in het systeem. Na lang aandringen, konden ze mijn gegevens uiteindelijk wel vinden. Ze zouden het uitzoeken en ik zou een mailtje krijgen.
Een week later heb ik een mailtje gekregen, waar in stond dat ze mijn aanvraag hadden ontvangen en dat ik spoedig mijn OV chipkaart toegestuurd zou krijgen. Een maand later had ik nog geen kaart. Afgelopen week weer telefonisch contact opgenomen, in eerste instantie konden zij mijn gegevens niet vinden in het systeem. Na lang aandringen, zeiden ze dat ze de gegevens hadden gevonden en dat ze ervoor zouden zorgen dat ik binnen 2 weken de kaart zou ontvangen. Een dag later ontving ik een mailtje waarin stond dat ze mijn aanvraag niet hadden ontvangen en dat ik opnieuw een aanvraag moest indienen. Ik ben ten einde raad…..
Ik heb nu drie aanvragen gedaan, word van het kastje naar de muur gestuurd en heb nog steeds geen kaart ontvangen.
Graag zou ik willen weten welke stappen ik nu het beste kan ondernemen? Zou iemand mij hier misschien over kunnen adviseren?

1063 4 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Feb 11, 2010 om 22:35
827 Antwoorden / 2 Vragen

U plaatst dit bericht twee maal, dat is onnodig en niet toegestaan.

as
door asset - Feb 12, 2010 om 09:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Daar ben ik inderdaad van op de hoogte. Dit bericht wou ik ook wissen, maar volgens mij kan dat niet. Ik wist namelijk niet of dit bericht duidelijk genoeg was dat het om een studentenkaart zou gaan. In het andere bericht heb ik dit dan ook aangepast.

bo
door bolnes - Feb 14, 2010 om 18:17
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar ov-chipklacht.nl
Is van GroenLinks.
Ga naar lsvb.nl
De site van de studentenverenigingen

pi
door pietebal - Feb 14, 2010 om 19:04
14 Antwoorden / 7 Vragen

Heb je een aanvraag via de website gedaan van ov-chipkaart? Aanvragen per telefoon heeft weinig zin. Aanvragen die plaats gevonden hebben in november zijn zoek geraakt, zo is mij verteld. Vandaar ook mijn reactie, mijn dochter heeft in november haar aanvraag ingediend en in de tweede week van januari hebben we gebeld en te horen gekregen dat ook die aanvraag zoek was. Op de website opnieuw aangevraagd, formulier thuis gekregen voor pasfoto enz. en afgelopen zaterdag eindelijk de chipkaart binnen gekregen.