Ko
door Koenijntje Mar 27, 2016 om 21:24
Auto & vervoer

Parkeerfraude naheffingsaanslag Tobias Fiscaal

Vandaag kregen we een brief thuis gestuurd van Tobias Fiscaal waarop een bekeuringsbedrag staat a 60 euro voor niet betalen van parkeerkosten in Amersfoort. Datum dat dit zou zijn geweest Is 13-3. Ik ben echter nog nooit in Amersfoort geweest en al helemaal niet op die dag. Een uur daarvoor zelfs nog via internetbankieren gezien dat ik een uur vooraf aan de bekeuring in Helmond nog boodschappen heb gedaan. Er wordt daarnaast zoals gebruikelijk bij bijv. Cjib gedreigd met verhoging van de aanslag. Wat is hiertegen te doen? Zijn er meerdere gedupeerden met een soortgelijk geval?
Vriendelijke groeten

K van Knegsel

42978 14 Rapporteer

Tijger2
door Tijger2 - Mar 27, 2016 om 21:43
302 Antwoorden / 1 Vragen

Dan maar per omgaande bezwaar maken. Op de site staat ern formulier daarvoor.

Cookies
door Cookies - Mar 27, 2016 om 22:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vandaag post ontvangen???

akkerdistel
door akkerdistel Mar 28, 2016 om 16:07
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Helmond hè, daar wonen alleen maar echte harde werkers.

emcede
door emcede - Mar 27, 2016 om 22:16
960 Antwoorden / 4 Vragen

Als u in Helmond bent kan uw auto wel in Amersfoort staan. Dat zegt dus niets. Hou hier rekenng mee bij uw bezwaar!

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 27, 2016 om 22:35
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Leuke paasverrassing, maar zoals al geopperd een bezwaar indienen en dat zo goed mogelijk onderbouwen. Het gaat dan vooral om het feit waar uw auto was op het tijdstip van de bekeuring.
Getuigen zijn heel belangrijk, kijk of er mensen zijn die kunnen vertellen waar de auto wel was op dat moment.
Diewilik

ja
door jackyh - Mar 27, 2016 om 23:09
953 Antwoorden / 4 Vragen

Lijkt me niet zo gemakkelijk want u zou uw pasje ook uitgeleend kunnen hebben en dat geldt ook voor uw auto.  Mijn bekeuringen zijn  altijd terecht dus dat is duidelijk. Sterkte maar ik heb er een hard hoofd in. Ze zijn bij u wel snel n.l. plaats delict 13 maart en nu al een bekeuring.

Ba
door Bahida - Apr 1, 2016 om 16:39
2 Antwoorden / Vragen

Op 12 maart jl. kreeg ik ook een soort gelijke brief in de bus van Tobias Fiscaal. Zei dreigde ook met het CJIB. Volgens hun was ik in Hilversum terwijl ik op dat tijdstip in Den Haag was met mijn auto inclusief kids, bij het zwembad. Ik zou moeten hebben geparkeerd aan de S'gravelandseweg in Hilversum. De brief ziet er erg verdacht uit. Er staan 3 adressen op, wanneer je ze belt verwijzen ze naar de website van de gemeente volgens hun staat er dat ze samenwerken....... Sterk verhaal. Het enige wat je volgens de telefoniste kon doen is in bezwaar. Ik krijg iedere keer als ik bel een zekere mevrouw Hartman aan de lijn. Ik krijg geen antwoord op al mijn vragen omdat zij aangeeft dat ze daar niet zolang werkt, dus niet op de hoogte is van zaken.

Ik weet ook niet zo goed meer wat ik wij moeten doen. In ieder geval niet betalen!

Bahida

Ba
door Bahida - Apr 1, 2016 om 16:52
2 Antwoorden / Vragen

wat je kunt doen is de gemeente Amersfoort bellen op 14-035.Spreek gemeente Amersfoort in, leg de situatie uit. Zij geven aan dat je de brief inclusief je verhaal naar publiekszaken@hilversum.nl moet toezenden (in ons geval). Ze gaan de zaak verder uitzoeken. Wellicht een Tip omdat ook te doen. in jouw geval Amersfoort.

pe
door pebk - Apr 4, 2016 om 11:54
583 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site van Tobias Fiscaal staat hoe er bezwaar gemaakt kan worden. (link)

wi
door wil0206 - Oct 31, 2016 om 12:45
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik heb een naheffingsaanslag gekregen van Tobias Fiscaal. Ook ik ben hier niet geweest.Deze firma heeft duistere praktijken. Politie wilde aangifte niet opnemen.Even ter info zie link  https://burgelijkongehoorzaam.wordpress.com/2016/05/21/de-criminaliteit-inz-parkeer-belasting-gemeente/

Met vriendelijke groet,

William Brand

Lo
door Lolke01 - Mar 12, 2017 om 22:12
1 Antwoorden / Vragen

Afgelopen vrijdag kregen wij een Duplicaat naheffingsaanslag van Tobias Fiscaal. MAW een parkeerboete. Wij zouden op 18-02-2017 in Woerden hebben geparkeerd en niet betaald.
We moeten 63,- betalen. Wij zijn nog nooit in Woerden geweest!! Laat staan op 18-02. Snap helemaal niet hoe dit kan.

Verder klopt alles, kenteken, merk enz.

Er zijn nogal wat meer gedupeerden lees ik maar wat kunnen we nu het beste doen??

Lolke de Jong.

marita5
door marita5 Mar 13, 2017 om 07:33
11534 Antwoorden / 15 Vragen

edit

sw
door swat1500 - Mar 13, 2017 om 01:50
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen vraagt maar wat zij moeten doen. Heel simpel. Niet eens met de aanslag dan in bezwaar gaan. Hou de bezwaar termijn goed in de gaten. Als die verlopen is dan houdt het op en moet u betalen.

marita5
door marita5 Mar 13, 2017 om 07:39
11534 Antwoorden / 15 Vragen

edit

Cookies
door Cookies - Mar 13, 2017 om 07:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoe kom je er bij dat dit bedrog is? Geloof niet blind alles wat je leest op het web! En kijk eens naar de naam van de site waar je naar verwijst.

DOOR MARITA5 13 MRT. 2017 OM 07:39
3194 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

marita5
door marita5 - Mar 13, 2017 om 08:12
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Carola.83 ,

Is heb mijn reactie verwijderd , @Lolke01 lees hier ,

Indien u bezwaar wilt maken, kunt u gebruik maken van het volgende invulformulier: Bezwaar formulier tegen naheffingsaanslag (pdf)
.

Ik heb daar niet geparkeerd
Wanneer u aanvoert dat u niet met het betreffende voertuig heeft geparkeerd op die plaats en op dat moment, moet u dit te onderbouwen met bewijzen. Een parkeercontroleur gaat secuur te werk en bij het invoeren van een naheffingsaanslag moeten ter controle verschillende kenmerken worden ingevoerd, zoals kenteken, kleur en merk. Wanneer al deze kenmerken overeen komen met de gegevens van uw voertuig is het aannemelijk dat de parkeercontroleur het over uw voertuig heeft. Het bewijzen van het tegendeel is moeilijk. Zeker gezien het feit dat u wanneer u bewijst zelf niet ter plaatste geweest te zijn, u nog niet heeft bewezen dat uw voertuig, dat misschien was uitgeleend aan een ander persoon, ook niet ter plaatste was. Het overleggen van kassabonnen, vliegtickets of intekenlijsten is daarom onvoldoende bewijs.

Bron : tobias-beheer.nl

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 13, 2017 om 08:33
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Voordat je bezwaar maakt, ga eerst even aangifte doen bij de politie dat je kenteken misbruikt wordt.