Jo
door Johan Poel Apr 7, 2023 om 18:34
Auto & vervoer
Parkeerkaart zichtbaar

beboet omdat de parkeerkaarten niet tegen de ruit aan lag maar goed zichtbaar op de kunststof van de kilometerteller. Parkeerwachter ter plekke aangesproken en laten zien dat de kaart daar ligt. Werd afgedaan met een bot 'maar dat is niet tegen de ruit'. Nu boete €119. Terecht?

16184 14 Rapporteer

me
door mein33 - Apr 7, 2023 om 19:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Volgens de spelregels moet de parkeerkaart " zichtbaar achter de voorruit" geplaatst worden.
Nergens staat dat de kaart tegen de voorruit moet worden geplaatst.

Bezwaar maken bij de Gemeente.

tenormin
door tenormin - Apr 7, 2023 om 19:13
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Mij lijkt het onterecht, maar ja, ik ben geen parkeerwachter. Voor mij ligt de kaart duidelijk zichtbaar achter de voorruit.

atlas1302
door atlas1302 - Apr 7, 2023 om 19:41
341 Antwoorden / 13 Vragen

De indeling op de parkeerschijf gebeurt in stappen van een half uur. Plaats de pijl van de parkeerschijf op het streepje dat volgt op het tijdstip van aankomst. Komt men bijvoorbeeld om 12.06 uur aan, dan schuift men de pijl op 12.30 uur.

Leg de parkeerschijf tot slot duidelijk zichtbaar achter de voorruit van de wagen. Dus niet tegen de ruit!

Uw schijf ligt duidelijk zichtbaar.

Bron politie:  lokale politie.

mahadma
door mahadma - Apr 7, 2023 om 20:08
11546 Antwoorden / 51 Vragen

Onterecht, Ga in bezwaar met deze foto als bewijs. Aan de norm "duidelijk zichtbaar" wordt volledig voldaan, tenzij de parkeerwachter eerst even een bril met goede glazen moet kopen.

@H
door @HENK@ Apr 12, 2023 om 18:39
159 Antwoorden / 1 Vragen

@ MAHADMA

Helemaal mee eens dat de kaart op de foto correct is geplaatst, maar....

NIET mee eens dat deze foto zo zonder meer als bewijs kan dienen!

Er is aan de foto niet te zien waar of wanneer deze genomen is !

Helaas.....

Analoog
door Analoog Apr 13, 2023 om 14:21
137 Antwoorden / Vragen

@Henk@, daar heb je wel een punt, want hij ligt er nu op de foto duidelijk, maar ze zullen er vast mee komen dat parkeerwachter zegt dat hij er toen niet lag en dan zal het niet makkelijk zijn om gelijk te krijgen...

sj
door sjaakhartman - Apr 12, 2023 om 12:58
6 Antwoorden / 1 Vragen

Zal een echte dienst klopper zijn geweest

jewee
door jewee - Apr 12, 2023 om 13:07
61 Antwoorden / Vragen

Duidelijk neergelegd....bezwaar aantekenen en met foto evt voor laten komen.

Gr
door Grunn1 Apr 12, 2023 om 13:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En hoe kan je aan de foto zien dat die gemaakt is voordat de bekeuring is uitgeschreven?

ga
door gastonf Apr 12, 2023 om 14:04
20 Antwoorden / 6 Vragen

Als het goed is moet die parkeerwachter een foto van die betreffende situatie gemaakt hebben om zijn proces verbaal kracht te kunnen bij zetten.

adriaan2
door adriaan2 - Apr 12, 2023 om 14:33
105 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vaak gezien dat parkeerwachters foto's maken van de situatie om discussies te voorkomen. Vraag het eens na. Mijn parkeerkaart ligt ook in het zich achter de voorruit.

kapoety
door kapoety - Apr 12, 2023 om 14:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb hetzelfde meegemaakt in mijn stad Tilburg,bij zwembad stappegoor ,mijn parkeer kaartje was van het dasboard afgewaaid met de deur dicht doen,het lag zichtbaar op de grond,de parkeerwachter liep nog rond en heb hem aangesproken,maar hij gaf niet  toe,dus heb ik toch nog  een boete gekregen,dit was de laatste keer dat ik mijn auto daar neer gezet heb.Fijne stad TILBURG ?

me
door mein33 Apr 12, 2023 om 14:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Doe een grote paperclip aan de blauwe parkeerkaart (altijd bij de hand) en doe uw parkeerkaartje aan de achterzijde van de parkeerkaart onder de paperclip en leg dat zichtbaar achter de voorruit en dat kaartje waait nooit meer weg.

rj
door rjw Apr 12, 2023 om 16:03
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kan me nog wel voorstellen dat een controleur niet alle tijd heeft om te gaan zoeken waar het bonnetje ligt, als het niet achter de voorruit zit.

lo
door lovewinnie - Apr 12, 2023 om 17:27
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Vind het wel terecht. Het moet voor de raam . Duidelijk zichtbaar. Bewust neergelegd dus.
Deze kaart lijkt niet bewust neergelegd maar gewoon daar te liggen.

pi
door piet limburg Apr 12, 2023 om 18:40
232 Antwoorden / 15 Vragen

In goed Nederlands ,,voor het raam"

Zichtbaar achter de voorruit....
Volkomen belachelijk en onterecht

1paul
door 1paul - Apr 13, 2023 om 08:33
3156 Antwoorden / 0 Vragen

nee dat is onterecht, er staat nergens in de wet dat de kaart perse tegen de ruit aan moet liggen, er staat duidelijk achter de ruit en goed zichtbaar en daar ligt ie!!

https://www.pelsterautomotive.nl/blog/de-regelgeving-rondom-parkeerschijven#:~:text=Zo%20moet%20de%20blauwe%20kaart,worden%2C%20is%20een%20parkeerschijf%20geldig.

j.
door j.rigtering - Apr 13, 2023 om 11:23
6 Antwoorden / Vragen

Laten voorkomen, waarschijnlijk meld de parkeerwachter zich die dag ziek, is mij ook overkomen terwijl de betreffende parkeerwachter 's middags weer beter was. Hij liep tenminste vrolijk door de wijk bonnen uit te schrijven.

Be
door BennyK - Apr 13, 2023 om 11:25
3 Antwoorden / Vragen

Even een e-mailtje naar "Onterechte bekeuringen.nl" die helpen je wel verder met bezwaar maken.

Ed312
door Ed312 - Apr 15, 2023 om 10:26
1 Antwoorden / Vragen

Mijn inziens onterecht, duidelijk zichtbaar is een rekbaar begrip, blijkbaar.
Bezwaar maken bij de gemeente, zou ik zeggen.

Wel kans dat het niet gegrond wordt, omdat het geen Europese parkeerschijf is, welke in 3 talen te lezen zou moeten zijn.

Succes!

An
door AndreGr - Apr 15, 2023 om 11:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ruit is zo schuin dat het niet eens gaat.
Hij was duidelijk zichtbaar op het dashboard. Dus zeker bezwaar maken.

Succes
Andre