sk
door skidcrow Sep 8, 2009 om 02:24
Auto & vervoer

Parkeermeters

Hallo

Ik schrijf dit om het me steeds meer stoor aan die parkeermeters die overal geplaatst worden in de stad. Ik zelf woon in Zwolle. Wat me het meest stoort is als iemand op bezoek komt moet de persoon in kwestie iedere uur naar de parkeermeter rennen om een nieuw kaartje te halen, de tijd staat vast, je kunt niet 2 uurtjes nemen of iets dergelijks, nee ieder uur moet je een nieuw kaartje halen anders heb je een boete van 51 euro aan je broek. Nou ken je wel zo´n bezoekvergunning aanvragen maar dan moet je 10 minuten voor dat je bezoek komt bellen, om te zeggen dat je bezoek er is en die mag dan maximaal 4 uurtjes blijven en dan moet je ook weer bellen dat je bezoek weer weg is, dat voor 16 uur per week. Ik heb het gevoel dat ik in een bajes zit.

Je kunt wel klachten indien bij de gemeente maar die doen er niks mee, die zijn allang blij dat ze weer extra geld verdienen.

Mijn vraag

zijn er nog andere manieren dat je dit aan kunt pakken, ik heb niks tegen parkeer meters, maar ik vind het waanzin dat iemand die bij mij opbezoek kom ieder uur naar de parkeer meter te rennen om een nieuw kaartje te halen.

alvast bedankt

535 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 8, 2009 om 08:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

De antwoord op je vraag is simpel:...met de fiets komen!

Te simpel uiteraard! Mindervalide met een auto hebben dan een grote probleem. De vraag is eigentelijk: hoe druk is het met de parkeer gelegenheid in je straat? Vol???....dan zal de gemeente niks veranderen, ze verdiend geld zat. En ach!....bezoek!....We hebben een prachtige regeling voor het bezoek zullen ze als antwoord geven!

Ik wil niet met je ruilen met zo'n achterlijke parkeer regeling!

ve
door verwijderd - Sep 8, 2009 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Parkeren is echt irritant, in Bergen op Zoom ook, eerst was het auto neerzetten en dan kaartje halen en dan kon je lekker shoppen, en dan pas betalen voordat je weggaat. Maar nu is het auto neerzetten gelijk een kaartje met een max tot 2 uur geloof ik. Dus je moet nog op je tijd gaan lopen letten ook. Gelukkig zijn er ook nog onbetaalde parkeerplaatsen, je moet dan wel iets verder lopen, maar goed dat heb ik er wel voor over.

Over geld verspillen gesproken.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2009 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat betreft Drukte in de straat gaat. En ja hoor ze beiden je een bezeokregeking aan dat kost je dan 50 euroct voor het melden van je bezoek en 50 euroct om het weer af te melden. Als je praat over bloedzuigers, die weten wel hoe je ze je het geld uit de portemenneemoeten trekken. Maar het gekke is ze hebben hier toen een vragenlijst uitgedeelt om te vragen wat de mensen er van vonden als hij parkeermeters kwamen, 60 procent was er tegen en toch staan ze er, vraag ik me af warom ze dan nog gaan vragern als ze het toch doen.

goed er valt niks te veranderen, het zal wel altijd irritant blijven. Om die domme dingen in de straat te hebben

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

De enige manier om hier verandering in te brengen, is de plaatselijke politiek mobilioseren. Publiciteit kan je daarbij ondersteunen. Een gezamenlijke actie van andere bewoners ook. L'union fait la force.

Een garantie dat er iets gebeurt, is dit echter niet. En eigenlijk ben je er al een beteje laat mee. De gemeenteraadsverkiezingen zijn over enkele weken en zie daarná de gemeentelijke politici maar tot iets bereid te krijgen....

Misschien is een parkeerschijf een goede oplossing in jouw straat? Dat scheelt je een hoop getelefoneer, telefoonkosten (en wat als de telefoon het niet doet?) en er hoeven dan ook geen ambtenaren dat allemaal administreren. Simpel en goedkoop.
Stel het eens voor aan de wethouder of een gemeenteraadslid.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel dit dus al 4 maanden oud is...
Laat Uw gasten op gratis buitenwijk of industrie terrein parkeren en laat ze overstappen in Uw vergunning auto.
Dan is het gratis en geen kans op iets te laat kaartje kopen.
Ook het bijvullen is verboden, want nu staat U langer dan de maximale parkeertijd dus bent U na kopen nieuw kaartje officieel toch in overtreding.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn gemeente hebben ze in de betaalt parkeerzones voor de bewoners 2 pasjes.
De bewoners moeten daar wel voor betalen, het is niet verplicht.
Het pasje kun je simpel voor de autoruit leggen.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je dus meer tijd mag gebruiken zal het ook wel drukker worden en dan kan je geen plaats meer vinden. Als dat dan de bedoeling schiet niemand er wat mee op alleen de lang parkeerder.
Valerius