ri
door riho Sep 5, 2011 om 12:19
Auto & vervoer

Persoonlijke ov-chipkaart in prijs verlaagd

in de provincie utrecht wordt de strippenkaart m.i.v. 3 november afgeschaft. nu is er een reclame-actie met folders in de brievenbus en borden langs de weg om mensen er op te wijzen dat de persoonlijke ov-chipkaart tijdelijk 1.50 euro kost, echter de anonieme kaart kost nog steeds 7.50 euro.
ik vraag mij dan dus af wie er belang bij heeft dat er meer persoonlijke kaarten verkocht worden.

959 5 Rapporteer

michaelm
door michaelm - Sep 5, 2011 om 22:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

het zou zo kunnen zijn dat in de voorwaarden van de persoonlijke ov chipkaart staat dat de reisinformatie die wordt opgeslagen gedeeld kan worden met andere aanbieders van soortgelijke diensten. Privacy gegevens zijn hoe onbenullig ook, vaak veel waard voor bedrijven. Dus ik denk dat het in die hoek moet zitten.

Wat ik me dan afvroeg is of bestaande klanten van de persoonlijke ov-chipkaart (lees o.a. mezelf) dan ook in aanmerking komen voor een restitutie van €6,- ??

nb
door nbw - Sep 6, 2011 om 02:43
521 Antwoorden / 24 Vragen

Riho bedenk nu eens zelf waarom je deze discussie start?

eva369
door eva369 - Sep 6, 2011 om 08:37
308 Antwoorden / 2 Vragen

als je boven de 65 bent, is een persoonlijke aantrekkelijker en als je onder de 12 bent ook. want dan kun je met korting in de bus of trein reizen. tevens als je persoonlijke ov chipkaart gejat wordt, kun je hem als het goed is blokeren.

wy
door wynannd - Sep 6, 2011 om 17:58
6 Antwoorden / 0 Vragen

De overheid wilt ons graag kunnen controleren, ze willen overzichtelijk zien waar iedereen zich bevind. Vandaar dat iedereen gelegitimeerd moet reizen.

di
door diemenees - Sep 27, 2011 om 14:23
196 Antwoorden / 15 Vragen

bijna iedereen heeft er belang bij, zowel reiziger als bedrijf-behalve de privacybewakers. Waarom? Dat kan je toch makkelijk zelf bedenken-enkele redenen staan al boven. En denk eens aan de mogelijkheid tot invorderen bij gekonstateerde malversatie en schade. En zo heel veel wordt er dus echt niet met 7,50 aan verdient-de produktiekosten liggen al boven de 5 euro, en dan nog de verkoopautomaat etc.
Het kan nog erger: in Frankrijk worden vbb die kaarten vaak gewoon door de stad waar je woont uitgegeven, dienen tevens als ID, en bvb maandkaarten voor de stadsbus kunnen enkel op die kaart geladen worden.