sp
door spookiegroen Apr 2, 2009 om 14:27
Auto & vervoer

Peugeot 307 sw

Kan iemand mij vertellen wat je moet doen als je je distributieriem hebt laten vervangen en deze gaat na 40.000 km al weer defect. de vervanging is bij de merkdealer gebeurd. Hun beweren nu dat ze de oorzaak niet kunnen vinden.

zijn er mensen die ook deze ervaring hebben en of met andere onderdelen van dit type auto??

8488 13 Rapporteer

holstein
door holstein - Apr 2, 2009 om 14:37
922 Antwoorden / 16 Vragen

Dat is wel rap, maar je kunt eens vragen of ze naast alleen de riem ook de looprol / spanrol wel hebben vervangen, want wil je het goed doen moeten die namelijk gelijk met de riem worden vervangen.
Misschien hebben ze dat niet gedaan, tenminste als ze dat willen toegeven en anders een vrije dealer er naar laten kijken en laten vernieuwen, doen het net zo goed en je weet misschien wat er de vorige keer fout is gegaan....

sp
door spookiegroen - Apr 2, 2009 om 15:29
5 Antwoorden / 3 Vragen

dat is nu net het probleem ze willen niet toegeven dat ze een fout gemaakt hebben en op de rekening staat een distributieset dus geen specificatie

dirck
door dirck - Apr 2, 2009 om 18:48
3201 Antwoorden / 3 Vragen

40.000 is veel te vroeg voor een Peugeot.

Welk type heb je, want er zijn nogal wat verschillen.

Wat staat er in het boekje wanneer de distributieriem moet worden vervangen?
Ik kom namelijk verschillende kilometerstanden tegen:
120.000, 160.000 en 240.000 km.

Hij had dus minimaal 3x zolang mee moeten gaan, mijn oordeel is dan ook dat de garage alle kosten moet vergoeden.

Groet, Dirck

grindweg
door grindweg - Apr 3, 2009 om 07:50
2308 Antwoorden / 28 Vragen

een db set bij peugeot is een riem span en loop rol maar meestal is later de waterpomp de schuldige. of een montage fout te hoge spanning of verkeerd gemonteerde spanrol.

sp
door spookiegroen - Apr 3, 2009 om 07:51
5 Antwoorden / 3 Vragen

de waterpomp is ook gelijktijdig vervangen dus die heeft geen schuld hieraan.

sp
door spookiegroen - Apr 3, 2009 om 07:51
5 Antwoorden / 3 Vragen

het is een 307 sw 2.0 diesel - ik denk ook dat er een fout is gemaakt bij de garage maar ze willen het vooralsnog niet toegeven.

dirck
door dirck - Apr 3, 2009 om 09:52
3201 Antwoorden / 3 Vragen

En bij welke kilometerstand had de riem weer moeten worden vervangen?

Oftewel, hoeveel kilometer had je na die 40.000 km nog kunnen doorrijden tot de volgende riemwissel?

Staat er ook op de facuur welke monteur de riem heeft vervangen?
Als dit een leerling monteur geweest is, dan heeft de chef monteur verzuimd om de zaak na te controleren.

Maar nogmaals, als die riem bij 40.000 km al knapt en hij had pas 120.000 km later hoeven worden te vervangen, dan moet de garage gewoon opdraaien voor alle schade.

Leg je klacht ook bij de Bovag en bij Peugeot Nederland neer.

Groet, Dirck

sp
door spookiegroen - Apr 3, 2009 om 11:52
5 Antwoorden / 3 Vragen

de riem had dus nog tot 160.000 km mee moeten gaan dan dus pas vervangen moeten worden - en ik heb de zaak al in handen gegeven van de rechtsbijstandverzekering omdat ze gewoon zeggen dat ze zelf niks kunnen vinden voor de oorzaak- ik denk dus gewoon dat ze de boel willen verdoezelen.

hp
door hpvantiel - Apr 3, 2009 om 12:48
14 Antwoorden / 1 Vragen

aantal jaren is zo belangrijk maar maximaal 5 jaar is gebruikelijk voor de meesten.bij deze diesels is 100.000 heel gebruikelijk.

om daarna het risico te ontlopen vernieuw je m.kost maximaal tot ongeveer € 300,kijk ook eens op mijn garage.nl zeer schappelijke prijzen en garantie erop.s6 ermee

ma
door matoe - Apr 4, 2009 om 19:54
8 Antwoorden / 1 Vragen

is op uw auto misschien een riem voor benzinemotor gemonteerd?

grindweg
door grindweg - Apr 5, 2009 om 09:22
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het is een zaak voor de bovag geschillen commisie. want er zijn types bij  van 120 en 160  d km. zoals ik al schreef ligt de oorzaak echt wel

sp
door spacees - Apr 6, 2009 om 08:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het aantal jaren dat de riem gemonteerd is geweest is ook van toepassing. Vraag bij je garage wanneer de riem exact vervangen had moeten worden...

Als de riem inderdaad veel te vroeg gebroken is, dan kan de garage dit gewoon bij de fabrikant (lees: Peugeot Importeur) claimen. Althans, zo werkt het bij Opel. (partsclaim en gevolgschade, noemen ze dat).

Misschien hebben ze de riem toendertijd niet eens echt vervangen... :-(

dirck
door dirck - Apr 6, 2009 om 09:45
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Het aantal jaren dat de riem gemonteerd is geweest is ook van
toepassing. Vraag bij je garage wanneer de riem exact vervangen had
moeten worden...

Voor een Peugeot is dit 6 jaar, maar ik denk dat je niet een diesel neemt als je maar 6000 km per jaar rijdt.

En wanneer de riem vervangen is en bij welke kilometerstand hij weer moet worden vervangen, hoort altijd op een sticker te staan onder de motorruimte en/of in het onderhoudsboekje.