ja
door jack2 Nov 26, 2003 om 13:50
Auto & vervoer

Plantaardige olie

Af en toe hoort men dat het rijden op gewone plantaardige olie voor sommige types
dieselmotoren een reële mogelijkheid is. Zelf heb ik een 10 jaar oude golf 55 kw
diesel, kan ik zonder risico plantaardige olie in mijn tank gieten? Heeft dit geen
gevolgen voor de brandstofpomp, de verstuivers, of de katalysator?
Graag advies, Jack.

452 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u geld genoeg heeft en toch het plan had om een nieuwe auto aan te schaffen dan kunt u dit gerust proberen. Anders niet proberen! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee voor het rijden op plantaardige olie (biodiesel) is een kleine aanpassing nodig in de motor.. op www.biodiesel.de kan je een overzicht krijgen van welke motoren geschikt zijn voor het rijden op biodiesel.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een kennis van mij rijdt in een Audi A6 2.5tdi van 1996. Hij rijdt nu al vier jaar zonder numenswaardige probleem op plantaardige olie. Je kunt alleen wel problemen krijgen met de garantie van de auto. Mocht er iets aan het motormanagement van de auto makeren valt dit vaak niet onder de garantie. Alleen een 10 jaar oude golf valt toch niet meer onder de fabrieksgarantie dus dat is niet van toepassing op uw auto. Kijk op het internet of uw auto ook geschikt is, dat weet ik niet. Maar het moet mogelijk zijn met een diesel van het VAG concern en ik raad het u aan. Het is een stuk goedkoper, alleen kunt u dan niet meer op zondag tanken.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn al veel experimenten geweest met het rijden op bijvoorbeeld zonnebloemolie. Vrijwel alle tests verliepen probleemloos.Raadpleeg voor verder advies WWW.AUTOWEEK.NL

ve
door verwijderd - Oct 21, 2004 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, niet doen! VW heeft hele slechte pakkingen in het systeem die allemaal vervangen moeten worden. Dit komt bovenop de aanpassingen die je toch al moet doen. Gezien de leeftijd (mits je het zelf kunt doen) raad ik het sterk af vanwege de kosten. In Duitsland zijn hiermee al heel wat VW-tjes gestrand. Ga liever kijken naar een boeren diesel als Peugeot, Citroen of Fiat. Deze kunnen bij mijn weten met de kleine aanpassing (Verwarmd brandstoffilter)  zo op plantaardige brandstoffen rijden.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2006 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

je moet je pomp een ander pakking setje geven die beter tegen plantaardige olie bestand is, als er voor die pomp al een setje beschikbaar is