boy
door boy Aug 23, 2010 om 17:15
Auto & vervoer

Prijsopgave door garage

Ik heb onlangs een prijsopgave gevraagd bij een garage voor het vervangen van een koppaking. Door de garage is een offerte-bedrag genoemd, en de reparatie is uitgevoerd. Wegens tijdnood ( vacantie ed) is eea mondeling gebeurt Echter nu komt de factuur en wordt er over het genoemde offerte-bedrag btw geteld. Bij het eerder door de garage genoemde offerte-bedrag werd verder niks bij vermeld, dat dit exclusief btw zou zijn.
Als particulier mag ik er toch vanuit gaan, als verder niks over btw wordt gezegd, dat dit dan inclusief btw is.
Of zie ik iets over het hoofd.

Boy

4368 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2010 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

boy

Klopt! De prijsopgave had inclusief btw moeten zijn.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2010 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik vroeg laatst een prijs op voor een autoonderdeel en ook zij gaven de prijs ex btw.
Toen heb ik zelf gevraagd wat de prijs dan was incl btw.

Voor een reparatie vind ik het vreemd dat ze het bedrag noemen zonder btw maar of het toegestaan is weet ik niet.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2010 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Op grond van de wet op de Omzetbelasting moet de garagehouder aan een particulier een prijs inclusief BTW opgeven. Dat hij er later btw bij telt is dan nu zijn probleem geworden. Gewoon het afgesproken bedrag betalen dus.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2010 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb inmiddels contact gehad met de garage en zij zien nu ook in dat ze zelf "fout" zaten. Het afgesproken offerte-bedrag wordt betaald zonder dat er nog eens een keer btw bovenop komt.

Bedankt voor jullie antwoorden

Boy

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer