boy
door boy Aug 23, 2010 om 17:15
Auto & vervoer

Prijsopgave door garage

Ik heb onlangs een prijsopgave gevraagd bij een garage voor het vervangen van een koppaking. Door de garage is een offerte-bedrag genoemd, en de reparatie is uitgevoerd. Wegens tijdnood ( vacantie ed) is eea mondeling gebeurt Echter nu komt de factuur en wordt er over het genoemde offerte-bedrag btw geteld. Bij het eerder door de garage genoemde offerte-bedrag werd verder niks bij vermeld, dat dit exclusief btw zou zijn.
Als particulier mag ik er toch vanuit gaan, als verder niks over btw wordt gezegd, dat dit dan inclusief btw is.
Of zie ik iets over het hoofd.

Boy

4368 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 23, 2010 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

boy

Klopt! De prijsopgave had inclusief btw moeten zijn.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2010 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vroeg laatst een prijs op voor een autoonderdeel en ook zij gaven de prijs ex btw.
Toen heb ik zelf gevraagd wat de prijs dan was incl btw.

Voor een reparatie vind ik het vreemd dat ze het bedrag noemen zonder btw maar of het toegestaan is weet ik niet.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2010 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op grond van de wet op de Omzetbelasting moet de garagehouder aan een particulier een prijs inclusief BTW opgeven. Dat hij er later btw bij telt is dan nu zijn probleem geworden. Gewoon het afgesproken bedrag betalen dus.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2010 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels contact gehad met de garage en zij zien nu ook in dat ze zelf "fout" zaten. Het afgesproken offerte-bedrag wordt betaald zonder dat er nog eens een keer btw bovenop komt.

Bedankt voor jullie antwoorden

Boy