Peer k
door Peer k Jan 8, 2024 om 23:09
Auto & vervoer

Probleem met Vogue-E bakfiets met garantie krijg geen reactie van Vogue na mail

Heb vorig jaar mei een elektrische bakfiets bij  Bol.com gekocht deze is geleverd door fietsenwinkel Spaarbike uit Den Haag.
Nu is de ze voor de tweede keer stuk en Spaarbike geeft als reactie op mijn telefoontje dat zij nooit iets via Bol.com hebben verkocht. Heb Vogue fabriek een maul gestuurd maar heb na zes weken nog geen reactie van hen ontvangen. Ik heb garantie maar kan nergens terecht.
Mijn longen werken nog maar voor 30% en ben zodoende afhankelijk van mijn bakfiets, ook kan ik mijn werk niet doen omdat ik geen vervoer heb. Ik ben ten einde raad en vroeg me af of jullie me zouden kunnen helpen.
 HELP
 Peter Koesen

2920 8 Rapporteer
ju
door juliomariner - Jan 8, 2024 om 23:18
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Allereerst neem ik toch aan dat u een factuur heeft waarop de naam van de leverancier staat?
 Waar hebt u de fiets de eerste keer laten repareren?.
Ik hoop toch bij Spaarbike anders heeft u kans dat u de garantie verspeeld heeft door ze de eerste reparatie geen kans te hebben gegeven.

sira
door sira - Jan 8, 2024 om 23:19
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Als u naar uw account gaat bij Bol en dan bestellingen kiest, kunt u precies aantonen wie de bakfiets heeft geleverd.
Als het goed is, moet het ook op de factuur staan.

sw
door swat1500 - Jan 9, 2024 om 00:45
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals u al uit eerdere reacties heeft kunnen lezen ,oet u bij de feitelijke verkoper van de bakfiets zijn met uw garantieclaim.
Dus niet bij de afleveraar (Spaarbike), niet bij de verkoopsite (Bol.com) of de fabrikant Vogue). Tenzij een van deze partijen als verkoper op de factuur staat.

ju
door juliomariner Jan 9, 2024 om 05:53
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Bij wie moet TS dan wel zijn nu u al de drie mogelijkheden uitsluit?

sw
door swat1500 Jan 9, 2024 om 21:00
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Als de 3 genoemde partijen niet als verkoper op de factuur staan kan je bij hen claimen wat je wilt maar zal er niets toegewezen worden.
TS vertelt niet wie nu als verkoper op de verkoop factuur staat.

Peer k
door Peer k Jan 12, 2024 om 00:27
Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk heb ik een bon.
Deze is van Bol.com.
Heb met hen contact opgenomen maar deze maken beloftes die niet worden nagekomen en contact via klantenservice wordt verbroken zodra het een beetje moeilijk voor ze gaat worden.
Ben vorig jaar ook drie maanden aan het lijntje gehouden met allerlei beloftes.
Ben bang dat het deze keer wederom het zelfde verhaal gaat worden.
Spaarbike uit Den Haag zegt gewoon dat ze nooit iets hebben verkocht via Bol.com, terwijl hun naam toch op de bon staat. Bol.com heeft Spaarbike meer dan een jaar terug van hun platform gegooid omdat het oplichters waren. Naar mijn idee is Bol.com nu verantwoordelijk want zij hebben Spaarbike de mogelijkheid gegeven via hun producten te verkopen. Ook heb ik geld op de rekening van Bol.com gestort en niet op de rekening van die oplichters van Spaarbike uit Den Haag.

tdmduc
door tdmduc - Jan 9, 2024 om 14:24
704 Antwoorden / 2 Vragen

U had beter een Urban Arrow of een Riese & Müller kunnen kopen.(bij een dealer en niet bij BOL)

Kost wat maar hebben een dijk van een service.

pino123
door pino123 - Jan 9, 2024 om 14:30
2763 Antwoorden / 14 Vragen

U kunt via de app van bol.com aanspraak doen op de garantie. U gaat hiervoor in de app naar het 'poppetje' daaronder staat klantenservice en hier kunt onder garantie en reparatie aanspraak maken!

@q
door @qwerty@ - Jan 9, 2024 om 15:32
68 Antwoorden / 1 Vragen

Je krijgt geen reactie van Vogue
Dat is niet zo verwonderlijk als ik kijk naar Trustpilot
105 reviews en scrore is gemiddeld 1.9.

Spaarbike scoort iets beter 3.4 op 178 reviews.

Dit alleen maar even om te laten zien met wie je mogelijk te maken hebt of krijgt.

Maar goed, ik denk dat je toch bij BOL moet zijn.

mo
door mof - Jan 10, 2024 om 12:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u een bakfiets bij bol.com heeft gekocht die is geleverd door fietsnewinkel Spaarbike uit Den Haag dan zult u toch wel een factuur hebben?
Degene die aan u de factuur heeft gestuurd heeft het ding geleverd. Daar moet u verhaal halen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 10, 2024 om 12:47
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Zie ook  nog dit https://www.conformiteit.nl/  Conform het gestelde in BW art 7:17 en verder is de verkoper verantwoordelijk enis een een kwestie van het in gebreke stellen van de verkoper. Zie voor diverse achtergond informatie dit:

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl