do
door do2015 Apr 9, 2013 om 17:09
Auto & vervoer

Problemen slot fiets

Drie jaar geleden kocht ik via een dealer op internet een personal bike van Batavus. Een paar weken later brak de sleutel. Na contact met de dealer kreeg ik een nieuwe sleutel. Een paar weken later gebeurde dat weer en toen liet ik sleutels bijmaken, omdat de dealer alle verantwoordelijkheid van de hand wees. Volgens de sleutelmaker draait de sleutel op het zwakste punt en breekt daarom af. Daarop heb ik contact opgenomen met Batavus en zij zeggen dat de garantietermijn van de sleutel verstreken is? Heb nu dus een fiets die ik niet op slot kan zetten, wat kan ik doen?

mvg
Do

2829 20 Rapporteer

bi
door biels - Apr 9, 2013 om 17:17
55 Antwoorden / 0 Vragen

Een slot kopen?

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2013 om 17:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een kettingslot kopen.
Of een nieuw slot (laten) plaatsen.

Met vr.gr.

rapil
door rapil - Apr 9, 2013 om 17:34
433 Antwoorden / 0 Vragen

Effe denken, dit is een probleem. Ingeving.................fiets verkopen.

dearagain
door dearagain - Apr 9, 2013 om 18:13
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*wat denk je van een kabelslot

*veilig én handig

alfatrion
door alfatrion - Apr 9, 2013 om 18:20
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Uw klacht aanhorende vermoed ik dat de sleutel te vroeg breekt als gevolg van een fabrieks- of ontwerpfout. U heeft dan recht op kosteloos een nieuwe sleutel te krijgen.

zoekster
door zoekster - Apr 9, 2013 om 19:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Begrijp het tijdsverloop niet helemaal. De fiets is 3 jaar oud. Een paar weken na koop ging de sleutel stuk, toen kreeg hij een nieuwe en na een paar weken ging die ook weer stuk. Dus laten we spreken van 6 weken na koop. Daarna sleutels bij de sleutelmaker laten bijmaken, omdat de dealer er geen zin meer in had.
Nu drie jaar later nog eens contact opgenomen met Batavus? Waarom niet eerder?

dearagain
door dearagain - Apr 9, 2013 om 19:48
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=alfatrion schreef op dinsdag 9 apr 2013, 18:20]Uw klacht aanhorende vermoed ik dat de sleutel te vroeg breekt als gevolg van een fabrieks- of ontwerpfout. U heeft dan recht op kosteloos een nieuwe sleutel te krijgen.

*je hebt alleen maar recht op het kosteloos krijgen van een nieuwe sleutel als je kunt bewijzen dat er sprake is van produkt- of ontwerpfout

ekiem
door ekiem - Apr 9, 2013 om 23:16
676 Antwoorden / 100 Vragen

Als je niet wilt dat je fiets wordt gestolen, gewoon een nieuw slot kopen.
En wie eist, bewijst.

gr. Ekiem

wimmi20
door wimmi20 - Apr 10, 2013 om 14:44
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Drie jaar geleden kocht vraagsteller een fiets.
De sleutel is meerdere keren afgebroken.
Dat is nu weer het geval.
Vraagsteller is een simpel mens, dus vraagt hij/zij om uiterst deskundig advies.
Want hij/zij weet echt niet hoe je een fiets op slot kunt zetten.
Zal Wimmi eens een razend deskundig advies geven ?
Gewoon weer een sleutel laten bijmaken.
Net als de vorige keer.

bi
door bijopathuis - Apr 10, 2013 om 14:56
14 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, zal opa dan maar een goed antwoord geven?

Koop een ander slot, waar een betere sleutel bij zit, heb je geen last meer van afbrekende sleutels. Of een cijferslot, kan ook nog

jo
door jorisw - Apr 10, 2013 om 16:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=alfatrion schreef op dinsdag 9 apr 2013, 18:20]Uw klacht aanhorende vermoed ik dat de sleutel te vroeg breekt als gevolg van een fabrieks- of ontwerpfout. U heeft dan recht op kosteloos een nieuwe sleutel te krijgen.

Dan is het wel knap dat nieuwe sleutels hetzelfde probleem vertonen.

pk49
door pk49 - Apr 10, 2013 om 16:38
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb dezelfde probleem gehad met een dure E-fiets.Een fiets van 1600 euro en een slotje van 0,50 cent waarschijnlijk.Met een messing sleuteltje dat steeds afbrak.Bij navraag bij de inporteur bleek een nieuwe sleutel onbetaalbaar. Vervolgens naar de plaatstelijke sleutelboer getogen een een stalen onbreekbare kopie laten maken.4 euro.Trouwens over het algemeen zijn dat erg handige jongens,want hij heeft wel eens meer sleutelprobleempjes opgelost.Wat dacht je van een autosleutel kopie met ingebouwde chip,die hij even voor je omzet.Helaas zijn dit soort mensen een uitstervend ras.

do
door do2015 - Apr 10, 2013 om 16:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem is niet hoe ik mijn fiets op slot kan zetten. Het is een geïntegreerd slot met een kabel in het frame, dus dat haal je er niet zomaar even vanaf. Niet op slot zetten is ook geen optie, dan doet iemand anders dat wel en je krijgt m niet meer open. Was benieuwd of iemand ervaring heeft met fabrieksfouten die na de garantietermijn pas blijken. Ik dacht dat de sleutels gewoon zwak waren, een onbreekbare sleutel is helaas niet te vinden.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 10, 2013 om 17:03
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dat iemand anders uw fiets met een afgebroken sleutel in het slot kan afsluiten lijkt mij sterk.
Bij de betere sloten moet je eerst de sleutel een stukje draaien voor je het slot kunt dichtdrukken.
Dit is een veiligheid voor als er iemand achterop zit.
Dan kan het slot niet per ongeluk worden dichtgedrukt.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=======

=do2015 schreef op woensdag 10 apr 2013, 16:41: Niet op slot zetten is ook geen optie, dan doet iemand anders dat wel en je krijgt m niet meer open.

do
door do2015 - Apr 10, 2013 om 17:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

helaas kun je dat wel, omdat er nog een stukje sleutel in het slot zit

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 10, 2013 om 19:49
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Broekzak.....
zowel mobieltjes als sleutels sneuvelen door het gaan zitten.
Dus bewaar ze op een andere plek in borstzak of zo.
Sleutels zijn voor sloten, niet om op te zitten.

Verder zou het merk en type slot vermelden wel slim zijn.
Er zijn diverse merken dus welk merk slot is er zo breekbaar????

valerius-2
door valerius-2 - Apr 10, 2013 om 22:55
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Een kabel slot nemen zijn er in alle maten te koop.

labren
door labren - Apr 11, 2013 om 14:07
862 Antwoorden / 0 Vragen

hahahahah weer zon slimme vraag ga ik even een slim antwoordt op geven , koop een ander slot

edrick3
door edrick3 - Apr 11, 2013 om 14:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius-2 en labren,

OT
Die antwoorden zijn al gegeven.
Daar heeft TS dus weinig aan!

wimmi20
door wimmi20 - Apr 11, 2013 om 14:35
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb al mijn halve leven een bos sleutels in mijn broekzak.
Nog nooit 1 gebroken.
Ik heb meerdere motorongelukken gehad, buiten mijn schuld, met flinke valpartijen.
Nog nooit 1 sleutel gebroken.
Ik begin het verhaal steeds vreemder te vinden.
Als bij TS de sleutel steeds breekt dan moet dat bij anderen toch ook zijn gebeurd ?
Raar verhaal.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++======

=tot15karakters schreef op woensdag 10 apr 2013, 19:49: Broekzak.....
zowel mobieltjes als sleutels sneuvelen door het gaan zitten.
Dus bewaar ze op een andere plek in borstzak of zo.
Sleutels zijn voor sloten, niet om op te zitten.

Verder zou het merk en type slot vermelden wel slim zijn.
Er zijn diverse merken dus welk merk slot is er zo breekbaar????