Rekening achteraf niet vlg afspraak
Vraagje.Ik heb een toyota station. Hier zijn de remblokken van vervangen door een bevriende klusser.. Echter is er een bout losgetrild. Ik ben naar de dichtsbijzijnde Toyota dealer garage gegaan om een nieuwe c.q. gebruikte bout te kopen. Hierbij heb ik heel duidelijk vermeld dat de remblokken niet door hun eronder gezet. Ja, ze hadden een bout. kosten 1,74. Ik zei direct dat ik hem zelf eronder zou zetten.Ze zouden hem wel eronder zettendat was veiliger.Nee dat koste niets, service, 10 minuten werk.Ik heb tientallen keren dankjewel gezegd tegen die monteur. Groot was mijn verbazing toen ik een rekening binnenkreeg van € 40,- voor het gebruik van de werkplaats. Hierop heb ik direct gebeld dat ik het hier niet mee eens was, dan had ik hem zelf wel eronder gezet en was geen 40,- kwijt. Hierop is gebeld met de directeur van het dealerschap/garage. Die is van mening dat de huur van de werkplaats betaald moest worden die was gebruikt. Er was een misverstand opgetreden waarvoor ik excuses kreeg voor de gang van zaken . de monteur was van mening dat de remblokken bij hun eronder waren gezet vandaar de service. terwijl ik dit toch heel duidelijk van tevoren duidelijk heb gemaakt dat dit niet zo was.Maar ik moet de rekening betalen . Hoe pak ik dit aan en moet ik echt betalen?
afspraken maken doet men bij de receptie. niet via een monteur om dat zoals nu ook weer blijkt er zeer gemakkelijk een misverstand kan ontstaan. ik vrees dat u gewoon moet betalen. en u remt toch weer veilig . u zou de rekening nog bij uw bevriende klusser neer kunnen leggen die is tenslotte de oorzaak.
dat is wel heel kort door de bocht.1) ik heb alleen om een nieuwe bout gevraagd kosten € 1,74.
2) de monteur zette hem uit eigen beweging eronder, service en dat was veiliger, zelfs toen ik mijn portemonnaie trok wuifde hij dat weg met service
3) ik heb niet gevraagd om een afspraak , kwam zuiver voor het afhalen van de bout .
4) Daarom blijf ik nog steeds met een naar mijn gevoel onterechte rekening van € 40,- zitten voor huur van de garage van 10 minuten, wat nogmaals volgens de monteur service was.
Na nogmaals gebeld te hebben kwam nu het verhaal dat ze bij checken van de gegevens erachter kwamen dat mijn Toyota niet bij hun in onderhoud stond, vandaar de kosten voor de werkvloer, waar ik niet om gevraagd had, De monteur had - eer dat hij aanbood om kostenloos de bout eronder te zetten dit ook kunnen nagaan. Blijft het feit dat ik dit heel duidelijk kenbaar heb gemaakt ik wilde de bout van € 1,74 er zelf onder zetten.
Graag een weder antwoord
Simpel: niet betalen! U heeft géén officiële afspraak gemaakt, auto is bij de garage niet bekend en daar niet in onderhoud.
Het blijft hun woord tegen het Uwe. Ieder garage kan wel rekeningen gaan versturen, laten ze eerst maar eens bewijzen dat U gebruik heeft gemaakt van de werkvloer. Heeft U trouwens een factuur ontvangen van die bout? Als U die niet heeft is het bewijs ook niet geleverd en gaat de garagehouder op zijn b*k als hij gaat procederen.
ik begrijp uw redene wel maar een monteur is niet beslissings bevoegd.helaas. de monteur kan bv zeggen dat hij dacht dat u bij hem moest betalen.
Het is niet meer dan fair om de rekening te betalen.
Of neer te leggen bij de "bevriende klusser", zoals grindweg suggereert.
Er kan sprake zijn van miscommunicatie, maar ook daarin draagt u een even grote verantwoordelijkheid als de ander.
Overigens: als u van plan was om alleen een bout te kopen, om die er vervolgens zelf onder te zetten (hetgeen u "tig keer" hebt benadrukt), begrijp ik niet waarom u toch door een ander aan uw auto laat sleutelen.
Ik denk dat het verstandig is dit probleem te melden bij Toyota Nederland. Ik denk niet dat ze daar zitten te wachten op een dealer die een nietsvermoedende klant €40,- uit zijn zak wil kloppen. Ik mag toch aannemen dat hij even teruggefloten wordt!
Hallo,
Ik ga altijd uit van het principe: "afspraak is afspraak"!
Als voor een reparatie een prijsopgaaf vraag dan betaal ik nooit iets meer dan afgesproken; het risico dat een reparatie langer duurt dan normaal is een bedrijfsrisico, soms gaat het ook sneller en dan betaal ik ook het afgesproken bedrag.
Indien u met de monteur heeft afgesproken dat hij dit gratis zou doen onder het motto: service van de zaak, dan mag u ervan uitgaan dat dit ook inderdaad gratis is en dat degene die die toezegging doet ook handelingsbevoegd is. Anders had hij dit niet met u mogen overeenkomen!
Men kan niet van u verwachten dat u de monteur niet op z'n woord mag geloven en dat u telkens navraag gaat doen bij de locatiemanager of zijn werknemer wel bevoegd is een dergelijke toezegging te doen.
Kortom; ik zou de rekening niet betalen en eens een hartig gesprekje met de locatiemanager gaan voeren: u houdt zijn werknemer aan de afspraak (service van de zaak) en wat hij daarmee doet is verder zijn zaak, hij moet zijn personeel maar betere instructies geven en niet moeilijk doen over 10 minuten werk meer of minder. Gooit u het maar op slechte reclame voor deze zaak als het in de openbaarheid komt, dat gaat ze waarschijnlijk veel meer geld kosten..:)
Succes, Henson
Mijn garage rekent geen huur voor het gebruik van de garage.
Neen, de rekening hoeft m.i. niet te worden betaald, daarvoor is geen schriftelijke noch mondelinge overeenkomst aangegaan met de garagist, men had u van te voren de algemene leveringsvoorwaarden moeten voorleggen, dat is dus niet gebeurd en u kon niet weten van de huur van het gebruik. Tenslotte is het initiatief, tegen uw wil, door de monteur genomen.
Dit lijkt mij iets voor de Belbus, neem contact op met de redactie van Kassa. Misverstand wordt dan mogelijk teruggedraaid?
Mijn garage rekent geen huur voor het gebruik van de garage.
Neen, de rekening hoeft m.i. niet te worden betaald, daarvoor is geen schriftelijke noch mondelinge overeenkomst aangegaan met de garagist, men had u van te voren de algemene leveringsvoorwaarden moeten voorleggen, dat is dus niet gebeurd en u kon niet weten van de huur van het gebruik. Tenslotte is het iniatief, tegen uw wil, door de monteur genomen.
Dit lijkt mij iets voor de Belbus, neem contact op met de redactie van Kassa. Misverstand wordt dan mogelijk teruggedraaid?
Ik vind dit zo'n krom antwoord.
Stel je koopt een cadeau, geeft aan dat je dit zelf inpakt maar de verkoopster biedt aan uit service om dit voor u in te pakken, dit is niet alleen mooier maar kost u niets.
Zegt u dan ook nee dank u wel, laat maar. dacht het niet.
U bent blij met die service en neemt het aan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer