moederkloek
door moederkloek May 8, 2009 om 19:39
Auto & vervoer

Rekening achteraf niet vlg afspraak

Vraagje.Ik heb een toyota station. Hier zijn de remblokken van vervangen door een bevriende klusser.. Echter is er een  bout losgetrild. Ik ben naar de dichtsbijzijnde Toyota dealer garage gegaan om een nieuwe  c.q. gebruikte bout te kopen. Hierbij heb ik heel duidelijk vermeld dat de remblokken niet door hun eronder gezet. Ja, ze hadden een bout. kosten  1,74. Ik zei direct dat ik hem zelf eronder zou zetten.Ze zouden hem wel eronder zettendat was veiliger.Nee dat koste niets, service, 10 minuten werk.Ik heb tientallen keren dankjewel gezegd tegen die monteur. Groot was mijn verbazing toen ik een rekening binnenkreeg van € 40,- voor het gebruik van de werkplaats. Hierop heb ik direct gebeld dat ik het hier niet mee eens was, dan had ik hem zelf wel eronder gezet en was geen 40,- kwijt. Hierop is gebeld met de directeur van het dealerschap/garage. Die is van mening dat de huur van de werkplaats betaald moest worden die was gebruikt. Er was een misverstand opgetreden waarvoor ik excuses kreeg voor de gang van zaken . de monteur was van mening dat de remblokken bij hun eronder waren gezet vandaar de service. terwijl ik dit toch heel duidelijk van tevoren duidelijk heb gemaakt dat dit niet zo was.Maar ik moet de rekening betalen . Hoe pak ik dit aan en moet ik echt betalen?

1454 17 Rapporteer

grindweg
door grindweg - May 9, 2009 om 09:41
2308 Antwoorden / 28 Vragen

afspraken maken doet men bij de receptie. niet via een monteur om dat zoals nu ook weer blijkt er zeer gemakkelijk een misverstand kan ontstaan. ik vrees dat u gewoon moet betalen. en u remt toch weer veilig . u zou de rekening nog bij uw bevriende klusser neer kunnen leggen die is tenslotte de oorzaak.

moederkloek
door moederkloek - May 9, 2009 om 14:50
6 Antwoorden / 6 Vragen

dat is wel heel kort door de bocht.1) ik heb alleen om een nieuwe bout gevraagd kosten € 1,74.

2) de monteur zette hem uit eigen beweging eronder, service en dat was veiliger, zelfs toen ik mijn portemonnaie trok wuifde hij dat weg met service

3) ik heb niet gevraagd om een afspraak , kwam zuiver voor het afhalen van de bout .

4) Daarom blijf ik nog steeds met een naar mijn gevoel onterechte rekening van € 40,- zitten voor huur van de garage van 10 minuten, wat nogmaals volgens de monteur service was.

Na nogmaals gebeld te hebben kwam nu het verhaal dat ze bij checken van de gegevens erachter kwamen dat mijn Toyota niet bij hun in onderhoud stond, vandaar de kosten voor de werkvloer, waar ik niet om gevraagd had, De monteur had - eer dat hij aanbood om kostenloos de bout eronder te zetten dit ook kunnen nagaan. Blijft het feit dat ik dit heel duidelijk kenbaar heb gemaakt ik wilde de bout van € 1,74 er zelf onder zetten.

Graag een weder antwoord

Lsk520
door Lsk520 - May 9, 2009 om 17:12
827 Antwoorden / 2 Vragen

Simpel: niet betalen! U heeft géén officiële afspraak gemaakt, auto is bij de garage niet bekend en daar niet in onderhoud.

Het blijft hun woord tegen het Uwe. Ieder garage kan wel rekeningen gaan versturen, laten ze eerst maar eens bewijzen dat U gebruik heeft gemaakt van de werkvloer. Heeft U trouwens een factuur ontvangen van die bout? Als U die niet heeft is het bewijs ook niet geleverd en gaat de garagehouder op zijn b*k als hij gaat procederen.

grindweg
door grindweg - May 9, 2009 om 18:16
2308 Antwoorden / 28 Vragen

ik begrijp uw redene wel maar een monteur is niet beslissings bevoegd.helaas. de monteur kan bv zeggen dat hij dacht dat u bij hem moest betalen.

ge
door gerland - May 10, 2009 om 14:04
127 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet meer dan fair om de rekening te betalen.

Of neer te leggen bij de "bevriende klusser", zoals grindweg suggereert.

Er kan sprake zijn van miscommunicatie, maar ook daarin draagt u een even grote verantwoordelijkheid als de ander.

Overigens: als u van plan was om alleen een bout te kopen, om die er vervolgens zelf onder te zetten (hetgeen u "tig keer" hebt benadrukt), begrijp ik niet waarom u toch door een ander aan uw auto laat sleutelen.

Lsk520
door Lsk520 - May 10, 2009 om 22:19
827 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat het verstandig is dit probleem te melden bij Toyota Nederland. Ik denk niet dat ze daar zitten te wachten op een dealer die een nietsvermoedende klant €40,- uit zijn zak wil kloppen. Ik mag toch aannemen dat hij even teruggefloten wordt!

henson
door henson - May 10, 2009 om 23:25
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,

Ik ga altijd uit van het principe: "afspraak is afspraak"!

Als voor een reparatie een prijsopgaaf vraag dan betaal ik nooit iets meer dan afgesproken; het risico dat een reparatie langer duurt dan normaal is een bedrijfsrisico, soms gaat het ook sneller en dan betaal ik ook het afgesproken bedrag.

Indien u met de monteur heeft afgesproken dat hij dit gratis zou doen onder het motto: service van de zaak, dan mag u ervan uitgaan dat dit ook inderdaad gratis is en dat degene die die toezegging doet ook handelingsbevoegd is. Anders had hij dit niet met u mogen overeenkomen!

Men kan niet van u verwachten dat u de monteur niet op z'n woord mag geloven en dat u telkens navraag gaat doen bij de locatiemanager of zijn werknemer wel bevoegd is een dergelijke toezegging te doen.

Kortom; ik zou de rekening niet betalen en eens een hartig gesprekje met de locatiemanager gaan voeren: u houdt zijn werknemer aan de afspraak (service van de zaak) en wat hij daarmee doet is verder zijn zaak, hij moet zijn personeel maar betere instructies geven en niet moeilijk doen over 10 minuten werk meer of minder. Gooit u het maar op slechte reclame voor deze zaak als het in de openbaarheid komt, dat gaat ze waarschijnlijk veel meer geld kosten..:)

Succes, Henson

kroonmeester
door kroonmeester - May 11, 2009 om 01:14
457 Antwoorden / 45 Vragen

Mijn garage rekent geen huur voor het gebruik van de garage.

Neen, de rekening hoeft m.i. niet te worden betaald, daarvoor is geen schriftelijke noch mondelinge overeenkomst aangegaan met de garagist, men had u van te voren de algemene leveringsvoorwaarden moeten voorleggen, dat is dus niet gebeurd en u kon niet weten van de huur van het gebruik. Tenslotte is het initiatief, tegen uw wil, door de monteur genomen.

Dit lijkt mij iets voor de Belbus, neem contact op met de redactie van Kassa. Misverstand wordt dan mogelijk teruggedraaid?

kroonmeester
door kroonmeester - May 11, 2009 om 10:21
457 Antwoorden / 45 Vragen

Mijn garage rekent geen huur voor het gebruik van de garage.

Neen, de rekening hoeft m.i. niet te worden betaald, daarvoor is geen schriftelijke noch mondelinge overeenkomst aangegaan met de garagist, men had u van te voren de algemene leveringsvoorwaarden moeten voorleggen, dat is dus niet gebeurd en u kon niet weten van de huur van het gebruik. Tenslotte is het iniatief, tegen uw wil, door de monteur genomen.

Dit lijkt mij iets voor de Belbus, neem contact op met de redactie van Kassa. Misverstand wordt dan mogelijk teruggedraaid?

moederkloek
door moederkloek - May 11, 2009 om 10:23
6 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vind dit zo'n krom antwoord.

Stel je koopt een cadeau, geeft aan dat je dit zelf inpakt maar de verkoopster biedt aan uit service om dit voor u in te pakken, dit is niet alleen mooier maar kost u niets.

Zegt u dan ook nee dank u wel, laat maar. dacht het niet.

U bent blij met die service en neemt het aan.

moederkloek
door moederkloek - May 11, 2009 om 10:25
6 Antwoorden / 6 Vragen

dit antwoord was voor "Gerland"De monteur bood aan om de bout er onder te zetten.Dit was voor de veiligheid, koste niets, was service.

moederkloek
door moederkloek - May 11, 2009 om 10:31
6 Antwoorden / 6 Vragen

Dank u wel "Meesterbever"Ik deel deze mening ook,Het gesprek heb ik gevoerd met de eigenaar van deze Toyotagarage en botste op een muur, jammer genoeg.Niets mee te maken wat een monteur had gezegd, deze auto is niet in onderhoud dus dokken was de strekking, losstaand van het feit dat ik geen afspraak had gemaakt hiervoor.Ook niet de intentie had om meer dan de prijs van de bout die ik besteld had te betalen, dat is mij letterlijk nu in mijn maag gesplitst.

Tot nu toe blijft de Toyota garagehouder onwrikbaar bij zijn standpunt, dus dokken.

kenwel2
door kenwel2 - May 11, 2009 om 10:49
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Beste, helemaal geen rekening betalen! Als daar een monteur rondloopt, die zo maar klakkeloos, zonder enige verdere (schriftelijke!) opdracht iets gaat uitvoeren, en roept dan ook nog eens 'service' dan laat deze monteur zijn eigen tijd maar verantwoorden aan de chef, €1,74 betalen, verder er niet meer over in discussie gaan. De monteur van deze garage gaat de fout in, niet u! Vertel ze dat maar. Normaliter krijgt een monteur een bon, waarop staat wat er uitgevoerd moet worden, deze opdrachtbon wordt in de meeste gevallen gemaakt direct bij de receptie, waar u uw auto aanmeld voor een (eventuele) reparatie, dit alles heeft niet plaatsgevonden, dus u bent geheel vrijgepleit, da's duidelijk toch?

Niets verder te betalen dus! (alleen die €1,74)

Succes, Gr. Henri

kroonmeester
door kroonmeester - May 11, 2009 om 22:46
457 Antwoorden / 45 Vragen

Hoe kwam de garagist aan uw gegevens?

Zelfs een kantonrechter zal de eventuele vordering onredelijk vinden en derhalve de vordering dan afwijzen.

Word u gedagvaard? Dan is het zaak zo goed mogelijke verweerschrift op te stellen en naar de kantonrechter te sturen, verweer doen op alle argumenten het geen in de dagvaarding wordt weergelegd.

moederkloek
door moederkloek - May 15, 2009 om 09:11
6 Antwoorden / 6 Vragen

Allemaal heel hartelijk bedankt voor de adviezen.

Ik heb er enorm veel aan gehad

macwouter
door macwouter - Sep 23, 2009 om 01:57
825 Antwoorden / 9 Vragen

Als ik de garage (officiële dealer) niet meer kan betalen ga ik fietsen. Als je beunhazen aan je remmen laat klooien is het wel zielig met je gesteld .Uiteindelijk is goedkoop duurkoop. De garagemedewerker was eigenlijk te klantvriendelijk voor een klant die er de rotzooi van een ander wilde laten oplossen maar de dealer trapte er gelukkig niet in.

sl
door slegtenhorst_1 - Oct 10, 2009 om 18:19
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Hallo,

Waar gaat deze hele discussie nu eigelijk over.

Je laat door een beun remblokken vervangen. Vervolgens blijkt dat die Beun de bouten niet op de goede manier heeft vastgezet.

Hierdoor reed je in een auto die pertinent onveilig was,

Nu heeft een dealer dit in orde gemaakt. Of wilde je die Beun die bout ook laten monteren?

Tot slot reageer je deze domme situatie af op een bedrijf wat wel verstand van zaken heeft.

Beetje jammer dat je niet denkt dat het allemaal gelukkig goed is afgelopen en dat het je maar 40 euro heeft gekost.

Ik kan ook een situatie bedenken waarbij je met die auto op de snelweg een noodstop moet maken en je remmen hebben het begeven. Wees blij dat dit zo is afgelopen.

Groet Peter Sl.