Remblokjes en -schijven stukgereden binnen 3055 km
Onze auto was voor de kleine beurt naar de garage (Kwikfit) geweest. Na 3055 km. bleken de remblokjes en zelfs de remschijven te moeten worden vernieuwd. Kunnen die binnen die 3055 km zó versleten zijn? Of heeft Kwikfit de remmen niet goed gecontroleerd?
Dag Bernadette,
ik heb (ook) een keer de fout begaan om (vanwege tijdgebrek) naar Kwitfit te gaan en de remmen te laten controleren. Ik dacht alleen de remblokjes te moeten laten vervangen.
Komt die zogenaamde 'monteur' mij vertellen dat de remschijven OOK moesten worden vervangen. En dat had hij mij nou niet moeten zeggen, want dat maakt mij direct achterdochtig. Op mijn verzoek om toch alleen maar de blokjes te vervangen, kreeg ik als antwoord, dat hij dit niet mocht doen. Dat zou gevaarlijk zijn.
Hierop heb ik hem droogjes verteld dat ik dan toch maar eerst met mijn auto naar mijn dealer zou rijden. Dus weg gereden en de andere dag naar mijn dealer.
Mijn verhaal aangehoord en de schijven bekeken, moest hij lachen. Er mankeerde totaal niets aan mijn schijven en die behoefden ook nog lang niet vervangen te worden. En laat ik dit (uw) verhaal nu vaker gehoord hebben (over KWIKFIT), met ongeveer dezelfde uitkomst als van mij.
Ook met APK's zou ik NOOIT naar KWIKFIT gaan. 10 tegen 1 dat er ALTIJD wel wat gevonden wordt, om te repareren, ook al is het helemaal onnodig
Moraal van dit verhaal: ga voor dergelijke zaken NOOIT naar KWIKFIT. Je wordt bedonderd en belazerd waar je bij staat!!!!
Wees dus gewaarschuwd.... zegt het voort, zegt het voort!!
Gr. Hutch
PS: ik hoop dat je niet toegestemd hebt. En anders laten zij die zogenaamde 'afgekeurde' remschijven eens meegeven. Die laten controleren door een betrouwbaar autobedrijf...... Maar ja, die schijven zijn natuurlijk (!!) al lang weg gegooid, of bij iemand thuis liggen.............
Bernadette,
type eens 'kwikfit' in de zoekfunctie ('zoeken binnen Vraag & Beantwoord').
Daarna nog eens, maar dan bij 'discussies'.
Schrik niet wat u allemaal kunt lezen over dit 'bedrijf'.
Gr. Hutch
[quote=grindweg schreef op vrijdag 30 jul 2010, 22:03]binnen 3000 km kan normaal gesproken niet dus.
Auto dus voor een kleine beurt naar Kwikfit gebracht. Remmen controleren hoort bij de kleine beurt. Maar na 3055 km hebben wij de Citroen C3 (bouwjaar 2002) naar de Citroengarage moeten brengen omdat bij remmen metaal op metaal hoorbaar was en hij doorgleed. Het was in de tijd dat het zo glad was, eind december 2009, dus eerst dacht ik dat het aan de gladheid op het wegdek lag.
Bij de Citroëngarage bleek dus dat de remblokjes helemaal op waren er dat zelfs de remschijven vernieuwd moesten worden.
Zijn 3055 km daarvóór de remmen niet goed gecontroleerd???
Ik begrijp dat je een occasion hebt gekocht uit 2002, waarmee jezelf 3000 km hebt gereden en achteraf blijkt dat de remschijven en blokken zijn versleten. Uh, ja, dat kan.... want ik neem aan de kilometerstand van de auto iets geheel anders aangeeft dan de 3000, waar wij allemaal vanuit gegaan zijn.....
Tja kan dat, bij Kwikfit kan alles.... Dus ook gewoon niet je remmen nakijken....
Als remmen controleren een onderdeel is van de controle kan je daarmee even terug gaan naar de kwikfit, zowieso zal het geheel vervangen moeten worden en dat zou ik zeker niet bij de kwikfit laten doen, hoeft ook niet bij de dealer, maar ga gewoon naar een goede garage....
@ Hutch:
Aan het einde van onze niet al te lange straat is een Kwik-Fit vestiging. Op de helft van die straat woon ik.
APK laat ik 's ochtends vroeg bij K-F doen en blijf er zelf bij. Ze adverteren immers met "klaar terwijl u wacht"? Steeds moet ik een aktie prijs betalen, ook al is er op dat moment géén aktie. Laatste jaren was dat steeds €29,-.
Omdat ik de wagen vooraf inspecteer volgens de APK eisen welke op internet staan, kom ik daar meestal met mijn nu 15 jaar oude Opel Vectra, >300 Mm, zonder problemen door.
Een enkele keer ontdekt men wat, zoals een iets zwetende benzine leiding, één kant van een handremkabel waar een draadje uit steekt en vorig jaar een draagarmrubber dat 1/3 van de ronding gescheurd is. Dat rubber heb ik 14 dagen geleden bij mooi weer zelf vervangen. De handremkabel en de benzineleidingen verving ik dezelfde dagen nog waarna steeds prompte goedkeuring volgde.
Waarmee ik maar wil aangeven dat niet iedere K-F vestiging een waardeloze APK keuring uitvoert. De defecten die gevonden werden en die ik zelf vooraf niet zag, bedreigen mijn veiligheid, zeker op termijn. Als techneut en vader van een HVK-er (Hoger VeiligheidsKundige) kan ik met hun ( 2 APK-gecertificeerden) nauwkeurige manier van inspecteren alleen maar gelukkig zijn.
Binnenkort moet ie weer voor APK, dus met een volgende mooie dag wordt de auto weer vóórgeïnspecteerd. De remblokken en - schijven zitten er al 150 Mm op en hebben nog 5 tot 6 blokdikte. Remmen is het allerlaatste dat ik met een auto doe. Kost alleen maar energie en onderhoudsgeld.
Hardware ERror MAN.
Best eMensen,
Zal nog duidelijk moeten zijn, want er is nu verwarring ontstaan.
Wij kochten de Citroën C3 in maart 2004. Bouwjaar 2002.
In september 2009 washij voor een kleine beurt dus bij Kwikfit. Tijdens zo'n beurt worden de remmen gecontroleerd.
Km-stand: 98129. Na 3055 km (km stand dus 90184) waren de remblokjes helemaal versleten en zelfs de remschijven moesten vernieuwd worden. Dat hebben wij bij de Citroëndealer laten doen.
Maar nu vraag ik mij af: Kunnen de remblokjes en -schijven in die 3055 km zó versleten zijn?
[quote=]Maar nu vraag ik mij af: Kunnen de remblokjes en -schijven in die 3055 km zó versleten zijn?
Wellicht de volgende mogelijkheid:
Op het moment van de beurt waren de remblokjes en -schijven nog niet echt aan vervanging toe. Indien er tijdens die 3055 km. alleen stadswerk is gereden, zou het dus heel goed mogelijk kunnen zijn dat deze heel hard achteruit zijn gegaan.
Ben jij de enige berijdstster van de auto, wordt er "wild" mee gereden: snel optrekken en dus meteen weer met de voet op de rem . . . .etc.
Er kunnen vele factoren mee spelen die de slijtage bevorderen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Succes!
G.
Kwikfit heeft een kleine beurt gedaan houdt in, olie plus filter vernieuwen en verder eigenlijk niets anders dan een optische controle. Remmen worden globaal gecontroleerd. 1Bernadette geeft niet aan dat blokken zijn vervangen. In tegenstelling met wat kwikfit normaal doet ( verkopen zonder noodzaak ) hebben ze gewoon gedaan wat bij een kleine beurt hoort.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer