kl
door klaasj38 Jun 7, 2013 om 12:11
Auto & vervoer

Remmen

hallo,ik wil de remmen van mijn corca vervangen waar kan ik dat het beste doen,bij de dailer of anders.dus schijven en rem blokken compleet.

795 9 Rapporteer

hutch
door hutch - Jun 7, 2013 om 12:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Bij de dealer is het (bijna) altijd duurder.

Ga eens rondbellen en laat u dan wel goed voorlichten. Niet dat er achteraf allerlei zaken bijkomen. Het beste is zelfs om dat vooraf op papier te laten zetten, dus inclusief ALLE kosten, zoals remschijven, remblokjes, remolie, uurloon, BTW enz. enz.

Er zijn (helaas) bedrijven die heel goed weten wat de totale kosten zijn, maar die met smoesjes proberen te drukken en vervolgens aan het eind wel noemen, maar dan onder de noemer: 'tja, dat kan gebeuren bij een oude auto' of 'dat konden wij ook niet voorzien' enz.

edrick3
door edrick3 - Jun 7, 2013 om 12:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo klaasj38,

Kijk eens op de site van mijngarage.nl
Dan weet je meteen waar je aan toe bent met de prijs.
Is zeker goedkoper dan bij de dealer.

Suc6

me
door mein33 - Jun 7, 2013 om 12:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kijk een op www.opel-forum.nl

Een dealer heeft voor deze reparaties vaak vaste prijzen en is meestal duurder vanwege het arbeidsloon en het gebruik van originele onderdelen.

Andere garage's zijn iets goedkoper als een dealer maar het is verstandig vooraf een prijsopgaaf te vragen. Vaak worden geen originele onderdelen geleverd maar die zijn op zich niet slechter.

De grote bandenboeren zou ik zeker uitsluiten.

dearagain
door dearagain - Jun 7, 2013 om 13:26
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*vaak is goedkoop, duurkoop!

valerius-2
door valerius-2 - Jun 7, 2013 om 13:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=dearagain schreef op vrijdag 7 jun 2013, 13:26]*vaak is goedkoop, duurkoop!

Maar duur is ook niet altijd goed, daar is ook vaak niet altijd het beste.

edrick3
door edrick3 - Jun 7, 2013 om 14:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=dearagain schreef op vrijdag 7 jun 2013, 13:26]*vaak is goedkoop, duurkoop!

Klopt, maar bij mijngarage.nl staan ook Bovagbedrijven met de bijbehorende garantie! Heb er goede ervaringen mee.

ro
door ron530 - Jun 7, 2013 om 14:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Bij het vervangen van remschijven en blokken kan weinig verkeerd gaan, elke universele garage kan het werk uitvoeren. vaak zijn de prijzen nog iets lager dan bij een grootgaaier zoals Kwikfit die toch al niet bekend staat om zijn vakmanschap. Wat de materialen betreft lopen de prijzen niet echt uiteen besparen kun je wel op de arbeid.

me
door mein33 - Jun 8, 2013 om 10:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 7 jun 2013, 14:24]Bij het vervangen van remschijven en blokken kan weinig verkeerd gaan, elke universele garage kan het werk uitvoeren. vaak zijn de prijzen nog iets lager dan bij een grootgaaier zoals Kwikfit die toch al niet bekend staat om zijn vakmanschap. Wat de materialen betreft lopen de prijzen niet echt uiteen besparen kun je wel op de arbeid.

Dat er weinig verkeerd kan gaan met het vervangen van remschijven en blokken heb ik hellaas anders ondervonden.
Bij mijn vorige auto heb ik ze laten vervangen bij een grote bandenboer. Binnen 10000 km waren de schijven kromgetrokken, waardoor onbalans bij het remmen, en moesten ze afgedraaid worden. Toen na ongv. 6000 km de ellende weer begon heb ik ze bij de dealer wederom laten vervangen en daarna nooit meer, net als met het eerste set, problemen gehad.
Dus goedkoper bleek uiteindelijk behoorlijk duurder.

ro
door ron530 - Jun 8, 2013 om 12:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Bij een bandenboer vraag je natuurlijk om problemen, de materialen zijn niet origineel dus de grootste winstpakkers en de montage wordt door tweederangs monteurs uitgevoerd. De universele garage heeft eigen inkoop kanalen voor de materialen die aan kwaliteit niet onder doen van de originele.