rp
door rps Sep 26, 2011 om 18:00
Auto & vervoer

Reparatie niet goed uitgevoerd

ik heb bij garage seref een auto ter reparatie aangeboden en daar zou de cilinderkop en koppakking vervangen zijn.
toen ik hem ophaalde hebben we er wel 5 km mee gereden en toen weer kapot.
naar de dealer gebracht en deze vond weer andere dingen.
als laatste terug naar de verkopende partij waar ik deze auto had gekocht en deze kwamen erachter dat erg geen kundige monteur aan het werk geweest is.
de koppakking is lek en de cilinder is ook niet goed.
teruggegaan naar garage seref en verhaal gehaald, het enige wat eruit kwam was (hij is bij mijn neef geweest en heeft hem goed gemaakt). de nota waar ik om moest vragen naderhand vermeld echter garage seref et maassluis.
ik weet het niet meer, blijkbaar is de consument nergens meer beschermt en kan ik waarschijnlijk weer mijn portefeuille opentrekken.ttevens hebben ze het kleppendeksel verkeerd gemonteerd waardoor er sensorproblemen zijn ontstaan.

wie weet wat

6935 8 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Sep 26, 2011 om 20:27
2308 Antwoorden / 28 Vragen

uw verhaal is voor mij onsamenhangend.
begrijpen doe ik het niet ik kan er geen garen van spinnen.

rp
door rps - Sep 27, 2011 om 00:12
3 Antwoorden / 1 Vragen

Auto aangeschaft bij verkopende party Michel vdm, deze is niet aangesloten bij de bovag.
Bij aankoop werd er wel vermeld dat de poeli vervangen moest worden, motor liep goed.
Twee dagen later begon de auto koelvloeistof te zuipen en vulde dat ook aan, direct daarna naar Garagebedrijf seref gegaan en daar zou de cilinderkop, koppakking, 2 verstuivers, kleppendekselpakking, en het raammechanisme gemaakt zijn.
Na reparatie onderweg naar mijn werk begon de motor zwart roet uit te stoten en direct garage seref gebeld, vervolgens af laten slepen.
Daar bleek dat er nog een verstuiver kapot was., gerepareerd.
Vervolgens na reparatie naar Vlaardingen gegaan en jawel de auto hield er weer meer op.
Seref gebeld en deze zei meld je maar bij van dijk mercedes te Rotterdam.
Gedaan en deze vermelde dat de drukgroep kapot was, naderhand kom er op terug niet zo.
Verder onderzoek laten uitvoeren en gezegd werd terug naar de verkopende partij, michel vdm.
Deze gebeld en de auto naar houten laten brengen, we zijn ondertussen 1.5 maand verder en 3000 euro lichter.
Vandaag 26-09-2011 belt de monteur en meld dat er onkundig is gerepareerd, de aansluitdraden van de sensoren zaten tussen de schroeven en een zeer grote twijfel aangaande de cilinderkop want er zat weer olie in mijn koelvloeistof en de koppakking is ook niet goed gemonteerd, lekt wel erg veel.
Party seref gebeld en deze melde dat het niet fout kan zijn want de auto liep toch goed bij ophalen,
De party waar deze is gerepareerd is dus niet direct seref maar zijn neef.
Aangezien de naam van seref op de nota staat is deze aansprakelijk en niet zijn neef.
Teruggegaan en keek me nog geen eens aan, dat een boze klant eerst gekalmeerd moet worden is deze man totaal vreemd, zijn laatste woorden waren ,ROT OP KLOOTZAK.

grindweg
door grindweg - Sep 27, 2011 om 20:42
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het probleem voor u is dat er teveel partijen zijn.
ik denk dat u dus daarom een probleem heeft.
de reparerende partij moet zijn werk goed doen.
maar geen bovag lid betekent problemen alom.
als u weer een auto gaat kopen neem dan een kenner mee of laten keuren door de dekra.
bedankt voor de rode duim

rp
door rps - Sep 27, 2011 om 23:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

het probleem ligt maar bij een partij, zo simpel ligt het.
de auto is verkocht met 239000 km op de teller ,later bleek dat dit 999999 km was.
de verkopende party michel vdm te hilversum heeft dus op valse voorwaarde de auto verkocht.
deze is dan ook de party waar de schade te verhaald moet worden.
echter deze wijst naar de monteur die deze praktijken naar voren toe bracht.
michel vdm wilt niet dat er slechte reviews op het net komen maar er komt nog een verrassing aan wat hij niet aan voelt komen.
er zit al een advocaat op en deze kijkt wat te doen.
wat betreft de garage te weten seref te maassluis doet aan verstoppertje maar deze heb ik bijna in de tang, kan nog leuk worden

robtien
door robtien - Sep 28, 2011 om 08:30
269 Antwoorden / 10 Vragen

een advocaat in handen nemen lijkt me de slimpste oplossing.
maar ik lees in u verhaal 3 partijen dat is dus u waar je het gekocht hebt en waar u de auto hebt lateren repareren.

echter zou ik nooit een auto kopen bij een garage die niet aangesloten is bij de bovag en de rdwtegel/plaatje in het zicht heeft hangen van zijn garage.

en zo te lezen in u verhaal is er gesmoemeld met de kilomter stand. maar dat had u toch even na kunnen vragen bij de rdw of dat wel klopte.

de
door devreemdevogel - Sep 28, 2011 om 09:19
9 Antwoorden / 0 Vragen

@ robtien Ik denk dat je met dit antwoord het probleem wel weer hebt opgelost!!

Haagees1
door Haagees1 - Sep 29, 2011 om 08:44
25 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is weer een gevalletje van goedkoop is duurkoop. Auto bij Beun de Has gekocht en ook reparatie bij de neef van beun.Ja pech.De auto wordt vaak letterlijk "nagekeken " zeker als u wegrijdt en garantie tot de hoek. Daarna kunt u voor klachten terecht bij de Bouvier van dienst Voor de toekomst even doorsparen en een betere auto kopen. Nu wordt het een bodemloze put.

rp
door rps - Sep 29, 2011 om 20:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

voor alle duidelijkheid, ik had de auto ter reparatie aangeboden bij de garage, later zei deze dat hij deze klus had uitbesteed aan een andere partij in verband met vakantie.
dat later bleek dat deze bij zijn neef was geweest kreeg ik pas bij de reparatie ophalen te horen.
ik heb hier dus niet voor gekozen aangezien er in mijn omgeving maar weinig garages zijn die mercedes diesels repareren.