juupke
door juupke Sep 12, 2007 om 10:06
Auto & vervoer

Route

Hoi,

Weet iemand of er een routeplanner voor de fiets is op internet. Op bijvoorbeeld de anwb site kan ik wel een route planner vinden voor de auto. Als ik verder zoek bij route en dan fiets krijg ik fiets routes. Maar ik wil weten hie ik met de fiets an a naar b moet.

985 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 12, 2007 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

voor Amsterdam is er wel een beschikbaar, de overige zijn volgens mij alleen geschikt voor toeristische fietstochten.

Vondt wel een tip, wellicht kun je dat eens proberen;

--Routecraft-fietsplanner Amsterdam

Fietsroutenetwerk.Net: Flexibel fietsen met groot gebruiksgemak. Zelf uw fietsroute bepalen

--------- www.map24.nl die gebruik ik altijd, je kan de snelwegen vermijden.Werkt  uitstekend. Je kiest de kortste route, gebruik van snelwegen kies je vermijden. Je ziet: Vermijd: tolwegen-snelwegen-veerponten-autotreinen

Je vinkt: tolwegen-snelwegen-autotreinen aan. Klik op next, en je hebt je route.
routeplanner voor fiets

Succes,

ve
door verwijderd - Sep 12, 2007 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook hier eens, tot nu toe alleen nog provincie Utrecht volgens mij:

http://www.fietsersbond.nl/fietsrouteplanner/

ve
door verwijderd - Sep 12, 2007 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

Er is inderdaad een fietsrouteplanner. http://www.fietsersbond.nl/fietsrouteplanner/

Deze planner zelf al meerdere keren gebruikt en tot op heden geen probleem.

Wim

ve
door verwijderd - Sep 12, 2007 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op mappy.nl kan je wel kiezen voor voetganger, dat zal niet veel verschil maken met fietsen

ve
door verwijderd - Sep 12, 2007 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteren toevallig op duitse TV gevonden: www.bikemap.de

ve
door verwijderd - Sep 12, 2007 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan via google zoeken op fietsroutes TomTom. Op www.gpstracks.nl kan je bijvoorbeeld fietsroutes downloaden en inlezen in de TomTom.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2007 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

op    www.tiscali.nl      heb je een routeplanner voor brommer.

lijkt mij ook goed voor de fiets.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2007 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.zuid-holland.nl/index/overzicht_alle_themas/thema_verkeer_vervoer/content_fietsverkeer/content_fietsrouteplanner.htm

groet, ilona berkhof

ve
door verwijderd - Sep 12, 2007 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi juupke,

kijk op www.fietsen.123.nl  daar vind je alle fietsroute planners van,

nederland, belgie,duitsland,en wereldwijd.  plus nog veel meer,

routenieuws,   sucses,  franki.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2007 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een route planner voor alleen de provincie untrecht zover ik kan zien, het gaat mij om de provincie brabant

ve
door verwijderd - Sep 13, 2007 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is het beste andwoord omdat deze routeplanner ook voor mijn woonomgeving geld, en omdat de ik adres en straat kan invoeren!. Het nog niet gebropeerd het te fietsen, maar lijkt me een goede route planner.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2007 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

op www.viamichelin.nl kun je een route uitzetten, en dan bij "keuze" (onder "aankomst") klikken

daar kun je oa voorkeuren instellen waaronder fietser of voetganger.

grt

ve
door verwijderd - Sep 14, 2007 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi, even een waarschuwing, bij het aanklikken van de paarse tekst (routeplanner op fiets) krijg ik een pagina weergegeven met dezelfde berichten als de gestelde vraag, maar hierbij worden enkele emailadressen weergegeven. (niet allemaal) maar wel een enkeling teveel ')

gr Marsha

ve
door verwijderd - Sep 17, 2007 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor Zuid-Holland kun je dit adres gebruiken:

http://www.zuid-holland.nl/index/overzicht_alle_themas/thema_verkeer_vervoer/content_fietsverkeer/popup-ROUTEPLANNER

Heb je een route gepland via deze routeplanner, dan kun je
de route downloaden en opslaan. Het bestand wordt opgeslagen met de extensie
.apx. Deze kun je openen via google earth en precies de weg volgen.

Zoals vermeld heeft Utrecht ook een eigen routeplanner voor
de fiets:

http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&z=16&ll=47.86987,5.376906&spn=0.006405,0.014462&t=h&om=1

Voor Amsterdam:

http://www.routecraft.com/rlfplannernl

Voor de rest van Nederland is Google Earth een oplossing:

http://maps.google.nl/

Klik op routebeschrijving.

Typ het startadres
in en de eindbestemming.

De route wordt opgezocht: Zet dan een vinkje bij Snelwegen vermijden

en maak van het plusje vóór auto een minnetje.

ve
door verwijderd - May 27, 2009 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb goede ervaring met http://www.onroute.nl/fiets/

Ik heb de software geinstalleerd op mijn garmin quest. Echt fantastisch, systeem kiest in principe voor de leukste routes inclusief de fietspaden