sp
door spirasmus Mar 14, 2014 om 19:58
Auto & vervoer

Ruitewissers

Mijn ruitenwissers maken vaak nogal lawaai. Volgens de dealer zijn de wissers nog goed en hoef ik ze nog niet te vervangen.
Kan ik ze ergens mee insmeren zodat ze onhoorbaar worden? Of is er een andere manier?

19053 14 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2014 om 20:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier. Ik maak de wissers en de autoruit doorgaans schoon met huishoudazijn en/of wat afwasmiddel en af en toe wat vaseline op het rubber. Dan ben je meestal wel weer even van het gepiep en zo af.

grindweg
door grindweg - Mar 14, 2014 om 20:20
2308 Antwoorden / 28 Vragen

de bibber geluiden worden veroorzaakt door verkeerd afgestelde wisserbladen.
het blad kantelt niet meer om en om.
het uitlijnen daarvan is even werk.
voorwaarden zijn dat het rubber niet hard moet zijn
de ruit niet vet is.
er geen speling of teveel speling op de bevestiging van de arm aanwezig is.

holstein
door holstein - Mar 15, 2014 om 08:43
922 Antwoorden / 16 Vragen

Komt niet alleen door het verkeerd afstellen, want zoveel kun je daar niet aan doen en tegenwoordig heb je ook vaak van die brede "slappe" bladen, ander dan die in die metalen frames.
Mijn ervaring is dat het meestal aan de kwaliteit van het rubber van de goedkopere bladen ligt.
Betaal wat meer voor bv een stel Bosch bladen en het zal zeker beter moeten zijn en natuurlijk zal een vette voorruit ook zeker invloed hebben.

pi
door pieterwolters - Mar 15, 2014 om 09:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal inderdaad een de kwaliteit van de wissers liggen. Gek dat de dealer daar niet mee kwam. Die had toch zo een nieuw setje wissers kunnen verkopen. Tenzij hij alleen B-merk kwaliteit levert natuurlijk.

sp
door spirasmus - Mar 15, 2014 om 16:22
61 Antwoorden / 28 Vragen

Dank voor jullie antwoord. De wissers zijn er een half jaar geleden door de Renault dealer opgezet, dus verwacht ik goede kwaliteit wissers, maar dat kan ik niet zien.
Toch nieuwe wissers maar kopen denk ik (maar dan niet bij mijn Renault dealer).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 15, 2014 om 18:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Die van de Action zijn prima en betaalbaar. Passen ze niet kun je enkel de rubberen-strip verwijderen, eventueel op maat knippen en terug schuiven op de huidige wissers.

Dat is voor de echte vrekken, zoals ik, onder ons :-).

sp
door spirasmus - Mar 16, 2014 om 10:43
61 Antwoorden / 28 Vragen

Het merk van de ruitenwissers is "Valeo" van de Renault dealer.
Kent een van jullie dit merk en is het goed/slecht?
Weet een van jullie ook of er ruitenwissers zijn getest en wat de beste 3 waren?
Dank voor jullie meedenken!

ro
door ron530 - Mar 16, 2014 om 11:33
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ruitenwissers die lawaai maken ben ik nog niet tegengekomen, over het algemeen is de ruit waarop ze wissen de oorzaak. Edoch het vervangen door wissers van een grootgrutter is geen optie bij de meeste Renaults zijn de wissers ongelijk van afmeting.

despuiter
door despuiter - Mar 16, 2014 om 12:32
107 Antwoorden / 2 Vragen

Valeo is een goed merk.
Koop ze gewoon bij een goeie automaterialen zaak daar zijn ze goedkoper dan bij de dealer.
Bosch, Valeo, SWF zijn goeie wissers.

grindweg
door grindweg - Mar 16, 2014 om 18:18
2308 Antwoorden / 28 Vragen

valeo is een eo merk.
dus ook voor eerste mentage
de wisserbladen afstellen integenstelling wat hier beweerd word gaat heel goed en is een secuur werkje.
wat er gebeurd is dat de bladen niet goed kantelen en dan stroperig gaan werken.
het afstellen gebeurt door o.a de wisserarmen iets teverbuigen.
of het nu normale bladen zijn of visaflex dat maakt niet uit.
als de armen niet goed zijn afgesteld blijft het met nieuwe bladen ook niet lang goed.
na 48 jaar echt wel voldoende ervaring daar mee

pinguin1
door pinguin1 - Mar 17, 2014 om 13:40
37 Antwoorden / 6 Vragen

Dat zelfde hebben we met de ruitenwisserbladen van onze Suzuki's. Nieuw erop gezet door dealer en na korte tijd maken ze een ontzettende herrie, een schrapend.geluid. De ruitenwisserbladen waren ook hard. Na veel gepraat een paar nieuwe gekregen en na korte tijd weer hetzelfde. Schijnt, dat ze van gerecyclede autobanden worden gemaakt. Dus bij dealer aangegeven, dat ze de ruitenwijzerbladen niet meer mogen vervangen. Zijn ook nog ontzettend duur. Hebben laatst voor een paar euro ruitenwisserbladen gekocht bij de Lidl. Geen problemen meer. Hoezo goedkoop os duurkoop.

holstein
door holstein - Mar 17, 2014 om 20:56
922 Antwoorden / 16 Vragen

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/sig/kampioen/tests/k11-autotest-ruitenwissers-pdf-412424.pdf

Je kunt bovenstaande pdf eens bekijken.

wi
door willem3333 - Sep 16, 2015 om 16:53
30 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=holstein schreef op zaterdag 15 mrt 2014, 08:43]Komt niet alleen door het verkeerd afstellen, want zoveel kun je daar niet aan doen en tegenwoordig heb je ook vaak van die brede "slappe" bladen, ander dan die in die metalen frames.
Mijn ervaring is dat het meestal aan de kwaliteit van het rubber van de goedkopere bladen ligt.
Betaal wat meer voor bv een stel Bosch bladen en het zal zeker beter moeten zijn en natuurlijk zal een vette voorruit ook zeker invloed hebben.

ik heb nieuwe bosch wissers gekregen (carglass aktie) ook deze begonnen meteen @$$%%^#!!! herrie te maken . wordt er doodmoe van.

ps ! geen vaseline er op ! zie je nooit meer wat door je raam !

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 16, 2015 om 16:58
16882 Antwoorden / 202 Vragen

De vraag is van 14 maart 2014. De ruitenwissers van Ts piepen vast en zeker / zeker en vast niet meer.