ma
door marvinng Jan 25, 2013 om 14:35
Auto & vervoer

Schande van OV

Gisteren was mijn OV-chipkaart defect gegaan in mijn jaszak. Ik weet nog steeds niet hoe, maar hij deed het niet meer. Dus ik was zo vriendelijk om de klantenservice te bellen en dit te vertellen. Ik reis als student en op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek. Dit doe ik in Gouda en ik woon in Den Haag. Dus was mijn vraag wat ik kan doen in deze tussentijd. Dan krijg je als antwoord kijk op www.studentenreisproduct.nl, daar staat dood leuk dat je een aanvraag moet doen en dat dit twee weken zal duren. Ik moet 5 dagen in de week naar Gouda met de trein. Een kaartje kost 6,40. Dit keer 10 werkdagen is 64 euro. Dan moet ik ook nog met de tram en de bus. Dit is per dag ook ongeveer 6 euro. Dit keer 10 werkdagen is 60 euro. En het erge is dat als je de kwestie uitlegt aan een conducteur, hij je uitlacht en net doet alsof ik gek ben en lieg. Dan krijg je een boete die bijna altijd betaald moet worden. Dus ik stuurde een mail naar OV en kreeg antwoord, werkelijk een schandalig antwoord en dat meen ik echt. Dus ik stuurde een mail terug. Lees het even en graag reacties, dit is geen vraag maar ik wil even laten zien aan Nederland, dat we zo afhankelijk zijn van deze organisaties dat zij dus gewoon de macht hebben om zo met klanten om te gaan.

Beste Ajay,

Volgens mij moet jij het mailtje nog een keer lezen, ik heb het niet over de reiskosten.
Nee ik heb het over wat voor schandalige oplossing er wordt gesteld wanneer een OV Chipkaart defect is.
Deze OV-Chipkaart wordt geleverd door jullie organisatie en wordt gebruikt bij de openbaarvervoerbedrijven.
Dit betekent dan inderdaad dat de kosten hun bepalen. Maar wat is de aanleiding daarvoor?
Goed geraden de defecte kaart. En wat moet je dan doen, je kaart opsturen.
Dus wat zeg ik. Laat de klant de defecte kaart houden. Laat hem kunnen aantonen dat er een aanvraag is voor een vervangende kaart, zodat de klant gewoon kan reizen in deze periode en geen frustratie of stress krijgt van kosten waarvan een spaarpot leeg gaat of een salaris. Snap je het? Jullie zijn de aanleiding tot dit.
Het is logisch dat die kosten worden gerekend omdat er niets kan worden aangetoond, want misschien lieg ik wel.
En wie kunnen ervoor zorgen dat die kosten niet gerekend hoeven te worden. Inderdaad jullie.
Schandalige reactie en toont weer niet van klantgerichtheid. Ik ga mijn mail dan ook naar Kassa sturen met de reactie erop van jou.

Met vriendelijke groet,

Marvin Gerritsen

From: info@ov-chipkaart.nl
To: marvingerritsen@live.nl
Date: Fri, 25 Jan 2013 11:54:47 +0000
Subject: RE: Defecte kaart [#1343881]

Geachte heer Gerritsen,


Op 25-1-2013 heeft u ons een e-mail gestuurd. Daarin geeft u aan dat u het niet eens bent met de reiskosten die worden berekend door de OV-bedrijven.

Helaas kunnen wij u niet verder helpen met deze vraag, aangezien wij niet over de reis noch de reiskosten gaan. Wij adviseren u contact op te nemen met uw OV-bedrijf. Zij kunnen u van dienst zijn. Tevens kunnen zij u meer vertellen over (reis)kosten, acties, zones en zonenummers, in en uitcheckapparatuur, ophaal en oplaadpunten, claims in verband met reizen, boetes, transacties, (kortings)abonnementen en (leeftijds)korting.
Hieronder vindt u informatie over deze vervoerders:
Arriva Klantenservice
Telefoon: 0900 - 202 20 22 (€ 0,10 p.m.)
Website: www.arriva.nl
Connexxion Klantenservice
Telefoon: 0900 - 266 63 99 (lokaal tarief)
Website: www.connexxion.nl
NS Klantenservice
Telefoon: 0900 - 202 11 63 (€ 0,10 p.m.)

549 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Feb 24, 2013 om 16:40
132 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat is nu je vraag????

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

anita555
anita555 - Sep 29, 2024 om 19:46
Vrije tijd & tuin
Kan je een bloeiende Coleus plant overpotten?

Kan je een bloeiende Coleus plant overpotten?

Ik heb op mijn balkon een prachtige coleuspant in een pot die steeds meer bloemetjes krijgt. De plant is een siernetel. Zo langzamerhand word de pot een beetje te klein, en vraag ik me af of het geen kwaad kan om een bloeiende plant over te potten 

Lees meer

Jo
Johnni73 - Feb 25, 2024 om 14:11
Geldzaken & recht

Verplicht verhuizen na grondige renovatie

Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer