li
door liesbethmal Nov 21, 2012 om 13:53
Auto & vervoer

Schoon camperdak

Dag Iedereen,
Wie weet een goede oplossing voor het schoonmaken van het dak van mijn, pas aangeschafte, Renault camper.
Nee, niet op een trapje, een borstel met sop en tuinslang, dat kan ik zelf verzinnen!

Bedankt voor het meedenken, Liesbeth.

17774 32 Rapporteer

poltol
door poltol - Nov 21, 2012 om 14:12
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Is simpel.
Dak nat maken.
Inspuiten met DASTY schoonmaakmiddel / ontvetter van WYBRA

even lezen en dan vlug naar de winkel

In laten weken, mimuutje of vijf, dan borstelen.
Afspoelen en schoon is uw ....................!!!

Daarna lekker in de was zetten.

Succes, poltol

ro
door ron530 - Nov 21, 2012 om 14:47
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als het dak van de camper verweerd/erg vuil is dan zou ik een poetsbedrijf adviseren. U wilt niet op een trap staan met een sopje en een wasborstel.

dearagain
door dearagain - Nov 21, 2012 om 14:54
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*informeer eens bij een camperbedrijf

poltol
door poltol - Nov 21, 2012 om 14:59
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 21 nov 2012, 14:30]@poltol

Ts wilde juist geen advies over sop, borstel en water. U hebt het niet over het trapje wat Ts ook niet wilt. Armen uitrekken dus?

@ Tijger1,
TS wil volgens mij weten hoe ze het dak schoon kan krijgen.
Dasty is echt heel goed spul en kost bijna niets.
Afijn, misschien zien we hier nog of en hoe het gelukt is.

Vr.gr. poltol

tijger1
door tijger1 - Nov 21, 2012 om 15:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@poltol

Inderdaad Dasty van de Wibra is superspul. Gebruik het voor heel veel dingen. Maar je hebt er echt wel water en een trapje bij nodig bovenop een camper.

Mijn antwoord was ironisch bedoeld, Ts wil niet aan de slag met water, sop en een trapje. Dus iemand anders laten doen en je knip trekken.

hutch
door hutch - Nov 21, 2012 om 15:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wasstraat.... en als de camper te hoog is, naar een wasstraat voor vrachtwagens.

tenormin
door tenormin - Nov 21, 2012 om 15:21
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Als u dit allemaal niet zelf wilt (of kunt) en er wat centen voor over heeft, trouwens, wel een boel eurootjes maar dan heb je ook wat: komt bij u aan huis en uw pas aangeschafte nieuwe camper blijft als nieuw bij www.autostomerij.nl
U hoeft dan geen slang, geen trapje geen sopje of ook maar iets te doen, alleen uw portemonnee open te trekken. Maar dat hij schoon word: gegarandeerd!!

li
door liesbethmal - Nov 21, 2012 om 15:47
45 Antwoorden / 55 Vragen

Dag,

Bedankt voor alle reacties tot nu toe, vooral die van de vrachtwagen wasstraat, hier had ik niet aan gedacht.
Verder hoeft de binnenkant niet, die heb ik, met hulp zelf flink "onder handen genomen".
Mijn salaris in de zorg reikt niet zo ver dat een dure behandeling gaat lukken, mijn leeftijd, bijna 60, maakt dat ik niet zo'n klimgeit meer ben en vanaf de 8 ste etage met water schiet ook niet echt op.

Fijne dag, Liesbeth.

audb
door audb - Nov 23, 2012 om 12:30
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Let wel op als u het spul van Wibra gebruikt dat u wel een veiligheidsbril op doet en de dak goed na spoelt met warm water.
Het spul werkt heel erg goed maar als het te lang kan in weken denk aan een uur dan brand dit de verf van de dak af,
Na het afspoelen is het dus ook nog eens nodig om het in een vuil afstotende laag te zetten maar dat is zo en zo een goed idee,

le
door leoklinkers - Nov 23, 2012 om 12:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

heel simpel,
het dak licht insmeren met driehoek groene zeep, een uur laten intrekken
en dan met borstel of schrobber schoonmalen.
het dak is dan superschoon, en kost alleen een pot groene zeep.
totaal onschadelijk.
groet leo

janfreak
door janfreak - Nov 23, 2012 om 12:44
58 Antwoorden / 10 Vragen

Laten doen, spaart je veel werk.

eefvanbaal
door eefvanbaal - Nov 23, 2012 om 13:57
9 Antwoorden / 0 Vragen

stel de vraag hier ook eens: klik hier

ik persoonlijk doe het dus wel op een trap, met borstel en water en zeep, Dasty.

li
door lielie56 - Nov 23, 2012 om 14:00
8 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn tip is ook Dasty van Wibra.
Niet teveel ineens spuiten want dan kan verkleuring optreden.
Stukje voor stukje en goed naspoelen. Eventueel daarna in de autowas zetten.

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2012 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ Audb @lielie56

Dasty is compleet veilig, niks inbranden van verfof verkleuren. Eerst natmaken dan Dasty erop en het vuil vliegt eraf.

an
door anneke50 - Nov 23, 2012 om 14:18
14 Antwoorden / 2 Vragen

hoi mijn tip,ook dasty van de wibra,en ook de Balbo power pad(ideaal)sponsjes,verkrijgbaar bij blokker/marskramer.gewoon nat maken,en poetsen maar vliegt ervanaf.
zonder problemen,
veel sucses gr anneke

hutch
door hutch - Nov 23, 2012 om 17:24
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=liesbethmal schreef op woensdag 21 nov 2012, 13:53]Nee, niet op een trapje, een borstel met sop en tuinslang, dat kan ik zelf verzinnen!

"mijn leeftijd, bijna 60, maakt dat ik niet zo'n klimgeit meer ben en vanaf de 8 ste etage met water schiet ook niet echt op."

"het dak licht insmeren met driehoek groene zeep, een uur laten intrekken
en dan met borstel of schrobber schoonmalen
."

"Mijn tip is ook Dasty van Wibra. Niet teveel ineens spuiten want dan kan verkleuring optreden. Stukje voor stukje en goed naspoelen. Eventueel daarna in de autowas zetten."

"mijn tip,ook dasty van de wibra,en ook de Balbo power pad(ideaal)sponsjes,verkrijgbaar bij blokker/marskramer.gewoon nat maken,en poetsen maar vliegt ervanaf."

Enz.......

Wordt de vraag en bijbehorende opmerkingen nog wel gelezen, voordat men reageert?????

ba
door bakkersjors - Nov 23, 2012 om 17:28
48 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een wasstraat opzoeken met "etagetrappen"?
Is een platform van een meter of 2 à 3 hoog, zet u de camper naast, gooit een paar eurootjes in de machine, en voila wassen,soppen, inweken, poetsen maar.
Heb zelf een hooooooge Peugeot Boxer van 3,40 mtr. en daar gaat het prima bij.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 24, 2012 om 02:55
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het is te zielig voor woorden !
7 keer het Dasty advies.
6 mensen die alleen maar na-apen en Dasty roepen.
Kunnen jullie niet lezen ?
Vraagsteller wil niet op een trappetje en niet spoelen met een slang.
Hoe komt die Dasty dan op het dak ?
Onder een viaduct gaan staan en het erop gooien ?

di
door digioma - Nov 24, 2012 om 11:29
646 Antwoorden / 29 Vragen

Is er geen broer, neefje, zoon van vrienden, handige buurman of buurjongen die dat voor je wil doen als je hem bijv. een bepaald bedrag (per uur) toezegt? Een scholier van een middelbare school kan altijd wel een zakcentje gebruiken. Zeker als die niet in een flat woont kan de camper daar voor de deur staan zodat wel een tuinslang kan worden gebruikt.
Terzijde: bij de aanschafkosten voor een camper plus stalling, verzekering en brandstofgebruik etc. moet er toch wel een bedragje af kunnen voor een schoonmaakbeurt.

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2012 om 11:46
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 24 nov 2012, 02:55]Het is te zielig voor woorden !
7 keer het Dasty advies.
6 mensen die alleen maar na-apen en Dasty roepen.
Kunnen jullie niet lezen ?
Vraagsteller wil niet op een trappetje en niet spoelen met een slang.
Hoe komt die Dasty dan op het dak ?
Onder een viaduct gaan staan en het erop gooien ?

Dan is dit immers ook voor uzelf van toepassing, het "kunnen jullie niet lezen"? Dat heeft Dutch ook opgemerkt en geschreven, dus hoort u ook bij de na-apers. Jammer voor Wimmi20, bij mijn weten deelde de TS mee dat ze o.a. een vrachtwagen wasserrete wel zag zitten.

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2012 om 11:48
16836 Antwoorden / 108 Vragen

En dutch moet natuurlijk HUTCH zijn.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 24, 2012 om 12:34
2154 Antwoorden / 7 Vragen

En uitgerekend u geeft commentaar !
U kunt niet eens 1 woord goed lezen !

=tenormin schreef op zaterdag 24 nov 2012, 11:48: En dutch moet natuurlijk HUTCH zijn.

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2012 om 12:38
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, dat zat er dik in dat een tikfout gauw afgestraft ging worden door onze criticus.

strongaccount
door strongaccount - Nov 24, 2012 om 18:21
4 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf uitgevonden en werkt zeer goed; Vul een plantenspuit met wasmiddel en warm water en spray het op het dak. Vuil weekt snel los (net als in kleding) en dan vervolgens met water en een spons afspoelen. Kost vrijwel niets en is totaal niet agressief.

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2012 om 18:41
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@strongaccount, hoe krijgt liesbeth mal uw advies dan voor elkaar, denkt U? Geen, sopje, geen tuinslang, geen trapje.....

hutch
door hutch - Nov 24, 2012 om 22:27
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=strongaccount schreef op zaterdag 24 nov 2012, 18:21]Zelf uitgevonden en werkt zeer goed; Vul een plantenspuit met wasmiddel en warm water en spray het op het dak. Vuil weekt snel los (net als in kleding) en dan vervolgens met water en een spons afspoelen. Kost vrijwel niets en is totaal niet agressief.
............. dat bedoel ik nou...... (zie mijn vorige reactie)

ti
door titiaabma - Nov 24, 2012 om 23:13
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dusty ontvetter maar doe het niet in de zon!! En inderdaad snel er af halen. je kunt er zelfs de moter van je auto mee doen maar afspoelen is erg belangrijk.
Ik heb iemand gehoord die haar deuren in huis er mee gedaan had, kon gelijk de deuren weer oivernoieuw schilderen..

strongaccount
door strongaccount - Nov 27, 2012 om 07:11
4 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja... als je dat dak wil schoonmaken zonder weet ik veel wat dan moet je naar een vrachtwagen wasplaats. Beetje raar om te denken dat het vanzelf oplost. Je kan het jezelf wel makkelijk maken met mijn tip, maar als je geen 10 minuten op een trapje kan staan houdt het natuurlijk wel op. Die straal water kan je er van onderaf wel opspuiten. Je stelt een vraag waar redelijkerwijs geen antwoord op mogelijk is. Dat bedoel ik nou..

ew
door ew - Nov 27, 2012 om 09:28
116 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=liesbethmal schreef op woensdag 21 nov 2012, 15:47] en vanaf de 8 ste etage met water schiet ook niet echt op.

Dat zegt u nu wel,maar misschien heeft u een buur op de 1ste etage. Dan staat u al weer 50mtr dichter bij uw camperdak.. Kan bv ook vanaf de gallery. Paar emmers water en een (zachte) bezem doen dan wonderen. Kosten zijn €0

ew
door ew - Nov 27, 2012 om 09:29
116 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=liesbethmal schreef op woensdag 21 nov 2012, 15:47]Dag,

Bedankt voor alle reacties tot nu toe, vooral die van de vrachtwagen wasstraat, hier had ik niet aan gedacht.
Verder hoeft de binnenkant niet, die heb ik, met hulp zelf flink "onder handen genomen".
Mijn salaris in de zorg reikt niet zo ver dat een dure behandeling gaat lukken, mijn leeftijd, bijna 60, maakt dat ik niet zo'n klimgeit meer ben en vanaf de 8 ste etage met water schiet ook niet echt op.

Fijne dag, Liesbeth.

li
door liesbethmal - Dec 3, 2012 om 00:29
45 Antwoorden / 55 Vragen

Bedankt voor de tips waar ik wat mee kan, ik heb wel gelachen over de suggestie vanaf een viaduct, in Den Bosch is pas een nieuw viaduct over het water, dus wat let mij.
De tips over het soort sop, er zijn er wel 100, er hadden ook nog heel veel tips over het soort borstel kunnen zijn.
Zo ook om fam. en of vrienden in te schakelen, mensen hebben het druk, druk druk en dan mag de dag nog samen uitkomen met deze tips kom je niet zo veel, evengoed bedankt.

Veel groetjes, Liesbeth.