do
door donja_1 Jul 17, 2005 om 20:24
Auto & vervoer

SHELL en ESSO

Geen benzine meer tanken bij twee van de grootste benzinemaatschappijen: Als beiden veel minder benzine verkopen, (en minder in de shop) worden ze gedwongen om met de prijs naar beneden te gaan om het voor de klanten weer aanlokkelijk te maken om bij hen

Om met dit systeem succesvol te zijn moeten zoveel mogelijk mensen hiervan op de hoogte zijn. Stuur naar zoveel mogelijk mensen deze e-mail. Als iedereen die deze mail krijgt dit echt doet en dit ook naar alle bekenden stuurt dan wordt Nederland binnen no-time overspoeld met deze mail en kunnen we iets doen aan de abnormaal hoge benzineprijzen. Het werkt echt.

2831 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 17, 2005 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het zou helpen om de prijs te drukken, ja... maar ik denk het niet en wat denk je dat ik moet betalen. Vroeger, en niet alweer vroeger hé, koste een litertje benzine fl 0.50 en nu. En éh... dit monstertje heeft ook dorst.

Doe in ieder geval je best. groet WillemG

ve
door verwijderd - Jul 17, 2005 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

He Australische Parkiet, welk nut denk je nou echt dat dit heeft?

78% van de benzineprijs is accijns en andere heffingen (BTW), je moet
dus bij de overheid zijn. 22 % gaat naar de shell, die als benzine
verkoper aan de pomp 1,7 % marge pakt, als producent pakken ze 4%. De
marge aan de pomp daalt als de verkoopprijs stijgt. de productiemarge
blijft gelijk.

Ze verdienen dus meer aan de productie inderdaad waar.

Maar nu gaan we boycotten dus. In Nederland is het alleen anders dan in
Engeland waar deze actie vandaan komt. in de UK zijn bijn alle pompen
tegenwoordig van de olieconcerns, in nederland slechts 20%. De rest
zijn franchisenemers, die dus onder de vlag van Shell of Esso moeten
rondkomen van 1,7% of minder.

U gaat boycotten, en gaat vervolgens naar de witte pomp, die de olie
van shell tegen de zelfde prijs koopt, maar geen overhead heeft en de
bezine met methanol aanlengt, vanwaar ook de ANWB eigenaren van een
nieuwe moderne auto met inspuitiong afraad om bij witte pompen te
tanken.. De shell wordt er geen haar minder van, maar de kleine
ondernemer, met zijn franchise gaat kapot.

Kortom, voor de hoge prijs, moet u zijn bij deze regering, en niet bij de pompen.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2005 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

en de witteponphouder is geen kleine zelfsatndigge?? en hij lenkt zijn benzine aan??  Ik ben het eens dat een boycot van Shell niet helpt, maar een andere beroepsgroep zwart maken ook niet!!

ve
door verwijderd - Jul 17, 2005 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Donja, Dit is een consumenten rubriek en geen huis aan huis blad waar u waarschijnlijk uw geraniums en slootkantiaas probeert te slijten .Fred

ve
door verwijderd - Jul 17, 2005 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

sommige witte pomphouders zijn zelfstanden, de meesten zoals tango en gulf etc.. zijn grote ondernemeningen.

en uit steekproefen van de ANWB bleek dat het ocataangehalte te laag
was, wat komt omdat ze meer dan 10% methanol in de benzine doen.

een laag octaangehalte op zich is niet heel erg, veel methanol ook
niet, inmmers in zweden en noorwegen wordt ook 10% methanol toegevoegd
vanwege het gunstige effect op het milieu.

Maar een te laag octaangehalte bij nieuwere auto's is echt funest. hij
rijdt op zich prima, maar wacht maar tot je de rekeing krijgt voor een
nieuwe katalysator, die gem zo'n 1500 euro nieuw kost!!!

Dan maar geen 7 % korting.

dus resume, tango en gulf (de grootste witte pompen) zijn geen kleine zelfstandigen zoals de esso bij mij in het dorp.

de ANWB heeft geconcludeerd uit een steekproef dat het octaan gehalte van euro vaak lager dan 95 is.

een te laag octaangehalte is slecht voor de kat.

een boycot van shell en esso (waarom deze uberhaupt) heeft geen enkele zin.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

chong,

 Je zegt: een te laag octaangehalte is slecht voor de kat.

Wij hebben onze katten nooit benzine gegeven.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

DIT IS EEN VRAGENRUBRIEK EN GEEN FORUM OF ZO IETS!!

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier http://www.shell-tankstelle.de/stationsfinder/station_details.asp?site_id=D01139 is euro 95 (super bleifrei) € 125,00 dit was vorige week ook al voordat Shell NL de prijs met 0,04 cent verhoogde.

Hebben ze in Duitsland misschien een andere olieprijs?

In Nederland is gebrek aan echte concurrentie Tango en kornuiten volgen de Shell/Esso prijs alleen op iets lager niveau.

Dus is beter om in het buitenland te tanken heb je ze allemaal, inclusief de absurde belastingen.

Chon, ANWB is belanghebbende dus heeft er belang bij om de concurrentie neer te halen.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Foutje moet zijn 1,25 is anders wel heeel erg kostbaar.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me wel grappig, niet meer tanken bij Shell en Esso.....

Deze maatschappijen gaan vervolgens hun prijs omhoog gooien, en iedereen volgt de grote spelers, dus moet je meer gaan betalen i.p.v. minder....

Daarnaast zullen een flink aantal franchisenemers failliet gaan, waardoor er minder pompen komen, waardoor u weer een extra litertje benzine moet verbruiken om te kunnen tanken :s

Het grootste gedeelte van de prijs bestaat uit belasting, de olieprijs wordt ook al niet door Shell of Esso bepaald, maar door vraag en aanbod....

Volgens mij is de beste boycot om je auto te verkopen, goed voor het millieu ook nog eens

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tanken moeten we toch en het kan al een stuk schelen wanneer je dat NIET doet aan de snelwegen, want daar hanteren ze vaak de landelijke bruto prijzen en die zijn vaak vele centen de liter hoger dan de pompen elders.
Hier in het noorden zitten we zo rond de 7 - 8 cent onder de landelijke bruto prijs.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is idd veel accijns maar ook veel pomphouders slaan er een slaatje uit.

hier zitten 3 totall pompen een paar km van elkaar af

de 1ste twee schommelen tussen de 1,34,6 en 1,35,1

de laatste ligt langs een drukke doorgaande weg en heeft grote borden buitenhangen wij zijn 6 cent goedkoper dan de concurent.

nou schrik niet de prijs is daar maar liefst 1,46,8 voor dezelfde euro 95

en ook nog dezelfde grote organisatie dus hoezo wordt men niet opgelicht

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch wel merkwaardig dat Tango verschillende prijzen hanteert, afhankelijk van de plaatselijke omstandigheden.

Almelo € 1,285 Zoetermeer €1,325 Maastricht € 1,309 Oss € 1,329 Rotterdam € 1,309 Wassenaar € 1,324.

Hoe bedoelt u afhankelijk van de olieprijs, toch wel merkwaardig de pomp die het verst van de raffinaderij gevestigd is het voordeligst is.

Hieruit blijkt ook dat de prijs nog best omlaag kan.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

moet A.H. trouwens ook dezelfde prijzen gaan hanteren voor de boodschappen dan de Aldi?????????

Een ieder is volgens mij vrij om te tanken waar hij/zij wil....

P.s.: Ik neem aan dat Mijnheer/ mevrouw Groen ook niet dezelfde prijs voor een vergelijkbaar huis in Maastricht betaald als in Amsterdam?????

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

goed idee hielp bij ah ook en kijk in amerika etc.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

kat = katalysator, en die kunnen niet tegen de te lage octanaten. Omdat
het platina membraan van oa zwaveloxide omzet, de toevoer nodig heeft
om te kunnen functioneren. bij een te laag octaangehalte, wordt het
membraam niet heet genoeg en koeken de dampen vast.

ANWB is niet de enige die dit zegt, ook de TUV en alle autofabrikanten
geven u advies om met een genoeg =95 octaangehalte te tanken

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoffie, ik had het niet over 2 verschillende ketens maar over TANGO!!!!!!!!!

De prijs van een product is bij elk filiaal van AH/Hema/V&D is in principe gelijk, in welke plaats je ook komt!

En wat denk je Hoffie van de transportkosten vanuit de Botlek naar Almelo (gratis?) terwijl Tango in Rotterdam onder de (stinkende) rook van de Botlek ligt.

En ik tank al zoveel mogelijk in het buitenland, al jaren heb er ook extra tankjes voor!

En vaak bij de Shell uit bovenstaande link. (in het eerste bericht)

Dat was niet zo hoffelijk Hoffie, ff goed lezen!

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een beetje krom om te denken dat Tango in Rotterdam goedkoper zou moeten zijn dan Tango in Almelo. Voorbeeld: Tango koopt gewoon een flinke plas benzine in voor alle Tango-pompen in Nederland en berekent vervolgens de totale prijs voor die plas en dat gedeeld door het aantal liters en dan hebben we de kostprijs per liter. Beetje (?) winst en vervolgens gaat Tango naar de concurrent in de buurt van haar pompen zitten loeren. En wat blijkt ? Omdat de duitse (of belgische) grens wel akelig dicht in de buurt ligt berekent de concurrent (noodgedwongen) daar een lagere prijs dan de concurrent in Rotterdam. Daar past Tango zijn prijzen op aan en komt zo aan de gewenste winst: Rotterdam een beetje meer en Almelo een beetje minder. Een raffinaderij op de stoep is dus geen enkele garantie voor een lagere prijs. Het gaat gewoon om de totaalomzet. Helaas voor de mensen in Pernis en Hoogvliet. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan nog krommer Encarta Tango Venlo € 1,324 ca. 3 kilometer van de Shell € 1,229 pomp uit bovenstaande link. Ik zie net dat deze vandaag maar liefs 2 cent voordeliger geworden is. Toch een rare markt die olie, hier maar even 4 cent erbij in Duitsland 2 cent minder. Zullen wel betere termijnhandelaren hebben.

Ik zal van de week weer even zwaaien als ik met mijn volle tankjes langs deze Tango komt :-)

ve
door verwijderd - Aug 8, 2005 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

gelooft u dit zelf echt,daar ben ik benieuwd naar

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je een vrije dag of wil je wat gaan toeren, ga eens een keertje richting Maasvlakte achter Rotterdam.

Daar zie je vele raffinaarderijen. Kijk maar eens hoeveel tankwagens er af en aan rijden en niet alleen van het merk wat daar staat. Vele wagens met voor ons aparte namen gaan de voorraad halen bij de grote merken.

De reden is dat zo'n silo tank ia afgehuurd door oa firma A of B. Die hun wagens daar vullen. Maar ook voor ons minder bekende firma's halen bij de zelfde hun tank op. Later voor de silo weer word bijgevuld komen bv firma C en D hun tank vullen. Dat zou wel eens een wat we noemen een witte pomp kunnen zijn.

In ons gereguleerde land word zeker oa de brandstof goed gecontroleerd, dus ook bij die witte pomp is de brandstof goed.Deze verkopen zeker geen mindere brandstof als anderen.

Wel kan bij het totaal leeghalen van een silotank dat bij controle blijkt dat er meer vuil of drab inzit, maar dan zal de betreffende firma dit eerder affakkelen ( is dus verbranden door hun afbrand installatie) dan zijn naam te grabbel gooien door slecht product. De controle in dit land hierop is groot, en om later met claims van diverse automobilisten te maken te hebben gaat men uit de weg.

In onze tijd van installatie van die raffinaarderijen leerden we dat hoe groter de flair ( vlam boven einde affakkel pijp) hoe meer afvalproduct er door werd gestuurd. Als je ook nog weet hoevele keren en op welke wijze de eindproducten gecheckt worden, begrijp je amper dat ze zoveel kunnen leveren.

En denk niet dat al die grote maatschappijen elkaar bijten; Die hebben elkaar en hun mensen hard nodig. In onze werktijd daar toen kon je zonder poespas bij einde werk naar de andere overgaan, en de volgende dag beginnen. Daar is weinig of geen concurrentie tussen die mensen want ze hebben elkaar nodig.