fr
door fruitvlieg Sep 23, 2004 om 21:35
Auto & vervoer

Slechte aankoop, wat nu?

Beste mijnheer mevrouw,

In juli heb ik een auto gekocht bij een autohandelaar, dit bleek geen goede aankoop, want na nog geen maand was ie kapot. Alle electronica bleek kapot, met als gevolg dat de gehele bedrading vervangen moest worden. Een grote kostenpost die de auto niet meer waard was. 1500 euro aanschaf t.o.v. 300 - 400 euro reparatie. Zonder garantie dat ie niet opnieuw kapot ging. Er zit nl kortsluiting in.

Vervolgens zou ik een andere auto krijgen van de handelaar, echter dat duurt nu al meer dan 2 maaanden. Met als resultaat dat ik verzekering en wegenbelasting moest betalen voor een auto die ik niet heb...

En of ik nou daadwerkelijk een andere krijg is nog maar de vraag.

Wat kan ik doen?

496 3 Rapporteer

po
door positivo - Oct 8, 2004 om 16:37
6 Antwoorden / 3 Vragen

Geachte Mevr,

Helaas, U kunt niets doen. De wetelijke garantie waarde ligt op dit moment op € 3750,= Waneer de handelaar niets onder nemt, staat U met lege handen.

sixerdude
door sixerdude - Nov 1, 2004 om 16:54
37 Antwoorden / 13 Vragen

Eigenlijk zou ik iedereen die overweegt om particulier of via een handelaar een auto te kopen zonder garantie, het te investeren bedrag als zuiver verlies te boeken in je eigen boekhouding. Alles wat de aankoop je dan biedt aan veilig vervoer van a naar b is dan zuivere winst. Ik besef me dat ik makkelijk praten heb, omdat ik mezelf gelukkig nog wel een auto boven de Bovag-garantieprijs van 3.750,- kan veroorloven. Maar beneden die grens is het echt lopen op glad ijs met groene zeep onder je schoenen. Ik zou dan zelf proberen via kennissen en/of familie iets op de kop te tikken. Niet dat je dan geen problemen zult hebben, maar de kans op een echt wrak van de weg lijkt dan wel wat kleiner..... Maar in de autowereld geldt de gouden wet dat je niemand kunt vertrouwen, zelfs de zogenaamde gerenommeerde garagebedrijven niet! Maar gelukkig kun je die gasten bestrijden met wettelijke middelen. Helaas in uw geval dus niet. Dan is 1500 Euro toch nog veel geld... :-(

zijle027
door zijle027 - Nov 1, 2004 om 17:43
148 Antwoorden / 0 Vragen

Zo is goedkoop duurkoop.

Volgende keer de auto voor het kopen eerst laten keuren door de ANWB.

Kost een paar centen maar..................

Vr. gr.

Aldert