ke
door keesdekees Dec 27, 2005 om 14:29
Auto & vervoer

Slechte kwaliteit onderdelen (achterlicht, zadel) Gazelle fietsen?

Ik heb in februari een Gazelle Primeur gekocht (model 2005),  het zadel van mijn fiets bleek al snel na aankoop water op te zuigen en dat vervolgens bij het rijden op de fiets weer los te laten. Gazelle zei mij contact op te nemen met mijn dealer, maar mijn fietsenmaker vertelde me dat op het
zadel geen garantie zit omdat Gazelle nooit zadels terugneemt en bij problemen altijd zegt "dat het normale slijtage is". Ik heb dit via de website van Gazelle aangkaart, Gazelle laat weten dat ik dit met mijn dealer op moet nemen.
Ik heb er zelf maar een ander zadel opgezet

Later bleek dat ook het achterlicht (zo'n futuristisch vormgegeven ufo) niet tegen vocht te kunnen: na regenbui kon het licht niet meer uit, batterijen snel leeg, geen achterlicht meer...
Het lekkende achterlicht heeft heeft mijn fietsenmaker wel vervangen en bij Gazelle gedeclareerd.

Inmiddels heeft ook dit tweede achterlicht hetzelfde probleem: het kan niet meer uit.
Ik heb er zelf maar een ander achterlicht bij laten zetten. Op de plaats waar het achterlicht zit (uiteinde bagagedrager) kan natuurlijk geen normaal, bij elke fietsenmaker verkrijgbaar achterlicht worden gemonteerd, daar past alleen het Gazelle huismerkachterlicht. Klantenbinding zullen we maar zeggen.

Er begint een patroon zichtbaar te worden: de kwaliteit van de accessoires van Gazelle fietsen laat te wensen over. Dit blijkt ook uit het gegeven dat ik elke keer als ik het voorlicht aan wil zetten, ik de bevestiging van het stroomdraadje aan de dynamo vast moet zetten: een 'handig' stekkertje dat niet goed op z'n plaats blijft zitten.

Hebben anderen ook dit soort slechte ervaringen met -onderdelen van- nieuwe fietsen (Gazelle of andere?). Ik was in de veronderstelling dat ik door een Gazelle te kopen een kwaliteitsfiets zou krijgen, het lijkt er nog niet op.

6066 2 Rapporteer

bi
door bikepro - Dec 28, 2005 om 02:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Uit mij jaren ervaring met gazelle weet ik dat ze eigenlijk nooit moeilijk doen over dergelijke problemen.

Het is echter wel zo dat een dergelijke lamp gewoon onder garantie vervangen moet worden. Gebeurt dit niet dan kunt u ze gewoon op uw rechten wijzen.

Het zadel is lastig te beoordelen zonder foto. Het is echter de laaste jaren zo dat er veel dealers zijn bijgekomen die 0,0% verstand van fietsen hebben, deze weten dan ook niet de garantie goed te claimen bij gazelle waardoor u met het probleem zit. Mocht u nog een vervolg vraag hebben dan hoor ik dit graag.

mvg,

bikepro