sloterdijk
door sloterdijk Apr 22, 2013 om 18:51
Auto & vervoer

Speld gebruik bij Kaarten

Bij gebruik van kaarten om een route te plannen staat de speld niet op de straatnaam van vertrek. De speld staat midden in de voor mijn flat liggende rivier.De route wordt aangegeven met als start de straatnaam van de aan de overzijde liggende buurt! Het resultaat is de te plannen veel kilometers langer is dan vanaf het vertrek vanuit mijn straat

3961 21 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 22, 2013 om 19:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij mij staat de speld op bet huis van mijn buurman, maar bij Google maps staat hij precies goed.

diumenge
door diumenge - Apr 22, 2013 om 19:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tsja, Maps van Apple staat nou eenmaal niet bekend om zijn betrouwbaarheid.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 22, 2013 om 19:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen

En wat is nu de vraag of moeilijheid als u het weet dan kan u daar toch rekening mee houden..

freya
door freya - Apr 22, 2013 om 20:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo sloterdijk,

Alles valt en staat met de nauwkeurigheid van de gebruikte GPS methode en bij de iPad wordt gebruik gemaakt van A-GPS (Assisted GPS). Hierbij wordt gebruik gemaakt van informatie die (ook) afkomstig is van zendmasten in de buurt. Die methode is minder nauwkeurig dan de échte GPS ontvangers, zoals je die in échte navigatie apparatuur tegenkomt.

Kortom, alles heeft zo zijn voordelen. een écht navigatie apparaat is nauwkeuriger, maar daarop kun je weer niet de dingen doen, die je op een iPad wel kunt doen.... ;-)

m.vr.gr. Freya

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 23, 2013 om 14:23
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Gelukkig ken je de weg in je eigen omgeving, zodat je zelf weet welke kant je op moet..

natuurmens
door natuurmens - Apr 24, 2013 om 11:52
158 Antwoorden / 4 Vragen

Dat kan kloppen er zitten wel eens fouten in de kaarten, maak ik ook wel eens mee dat het postcode me naar een andere straat stuur. Of via een verkeerde weg. Maar meestal is dat weer na een Update verholpen er zullen altijd fouten in de kaarten blijven zitten. Je kan deze melden bij de kaarten leverancier

de
door dewollf - Apr 24, 2013 om 11:57
54 Antwoorden / 0 Vragen

Als over een paar jaar het nieuwe Galileo in de lucht is, dan heeft dit systeem een nauwkeurigheid van een enkele cm.
het zal wel inhouden dat wij ook nieuwe apparatuur moeten aanschaffen om dit signaal te kunnen ontvangen, maar we zijn dan niet meer afhankelijk van het Amerikaanse (leger) systeem, dat zondermeer igv dreiging uit de lucht gehaald wordt voor particulier gebruik.

maar alles valt en staat op de nauwkeurigheid van de kaartenmaker en natuurlijk de updates.
Apple staat idd niet bekent als de meest nauwkeurige.

simon55
door simon55 - Apr 24, 2013 om 12:00
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik mijn route plan staat er altijd na 60 meter linksaf weleens geprobeerd maar dan knal ik tegen n blok huizen aan na 200 meter rechts en ga de snelweg op maar de snelweg ligt links van mij of zou ik achteruit moeten rijden

wimmi20
door wimmi20 - Apr 24, 2013 om 12:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Vraagsteller,
de nauwkeurigheid van GSM telefoons met GPS en tablets kan minder zijn, afhankelijk van het gebruikte navigatie programma.
Wel nav programma gebruikt u ?
Wat vreemd is in de vraag : de nav start in een straat dichtbij, en TS verklaart dat hij/zij daardoor kilometers moet omrijden.
Dat kan niet.
Als de nav zoveel zou afwijken bij het starten van de route dan doet hij dat ook onder het rijden, en kom je nooit bij je bestemming
Dewolf's verhaal klopt niet, GPS kan tot op de meter nauwkeurig zijn.
Als de VS niet verzeild is in een ernstig gewapend conflict dan wordt de foutmarge vanaf de grond veranderd naar ongeveer 20 meter.
Dit is om privacy gevoelige reden, men zou anders precies kunnen controleren waar iemand, of een voertuig zich bevindt.
Wanneer er een zwaar gewapend conflict is, zoals de golfoorlog, dan wordt de foutmarge vanaf de grond ingesteld op nihil.
Dat is vanwege het gidsen van projectielen die aangestuurd worden via GPS.
Als TS het nav prog van Google gebruikt dan is alles verklaard, dat is waardeloos !
TS, als dat zo is dan zou ik Navigon downloaden.
Dat is gratis voor I phone en I pad.

curious
door curious - Apr 24, 2013 om 13:15
45 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=sloterdijk schreef op maandag 22 apr 2013, 18:51]Bij gebruik van kaarten om een route te plannen staat de speld niet op de straatnaam van vertrek. De speld staat midden in de voor mijn flat liggende rivier.De route wordt aangegeven met als start de straatnaam van de aan de overzijde liggende buurt! Het resultaat is de te plannen veel kilometers langer is dan vanaf het vertrek vanuit mijn straat

Volgens mij is een routeplanner een hulpmiddel bij het zelf nadenken over een te volgen route.
Schakel je het eerste uit, gebruik dan het tweede niet.

freya
door freya - Apr 24, 2013 om 14:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 24 apr 2013, 12:52]....
Wat vreemd is in de vraag : de nav start in een straat dichtbij, en TS verklaart dat hij/zij daardoor kilometers moet omrijden.
Dat kan niet.
....
Dan heb je de vraag toch niet goed gelezen. De TS schrijft: "De speld staat midden in de voor mijn flat liggende rivier.De route wordt aangegeven met als start de straatnaam van de aan de overzijde liggende buurt!".
Kortom, als de navigatie begint, aan de overkant van de rivier en de eerstvolgende brug ligt b.v. op 1 km van de TS zijn flat, dan moet hij dus eerst 2 km rijden om bij het startpunt van de navigatie te komen.

Freya

eclipse
door eclipse - Apr 24, 2013 om 14:59
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Mijn tom tom rider is zo precies, dat als ik in huis een route intik, zeg st Malo Fr. en ik klik op GA, en ik sta met mijn ttr naar de kant van de tuin, dan zegt eva al dat ik moet omdraaien, en dat klopt ook anders rijdt ik door de muur het park in. dus snap dat van @ wimmi20 niet helemaal, maar dit gaat uiteraard over de satelliet. maar mijn galaxy s3 routemaps zegt ook excact waar ik woon . en die gebruikt wel gps. eventueel samen met gps, maar die gebruik ik alleen op mijn camera. maar waar hebben we het over ? toen ik nog klein , lief en knuffelbaar was had ik alleen een telraam en een dinkietoytje die jezelf moest duwen :-) gaat Ts maar stukkie zwemmen... prettige dag nog.

eclipse
door eclipse - Apr 24, 2013 om 15:00
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 24 apr 2013, 14:44][quote=wimmi20 schreef op woensdag 24 apr 2013, 12:52]....
Wat vreemd is in de vraag : de nav start in een straat dichtbij, en TS verklaart dat hij/zij daardoor kilometers moet omrijden.
Dat kan niet.
....
Dan heb je de vraag toch niet goed gelezen. De TS schrijft: "De speld staat midden in de voor mijn flat liggende rivier.De route wordt aangegeven met als start de straatnaam van de aan de overzijde liggende buurt!".
Kortom, als de navigatie begint, aan de overkant van de rivier en de eerstvolgende brug ligt b.v. op 1 km van de TS zijn flat, dan moet hij dus eerst 2 km rijden om bij het startpunt van de navigatie te komen.

Freya

@ hoi Freya, zeker te weten dat het zegt keerom als je dat gedaan hebt :-)

pino123
door pino123 - Apr 25, 2013 om 07:42
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@Wimmi,

Nog steeds niet goed gelezen! Er staat namelijk nergens dat TS al rijdt. Er staat namelijk:

Het resultaat is de te plannen veel kilometers langer is dan vanaf het vertrek vanuit mijn straat

Dat is wat er staat!

Wat vreemd is in de vraag : de nav start in een straat dichtbij, en TS verklaart dat hij/zij daardoor kilometers moet omrijden.

Ook dit geeft TS niet aan! Er staat dat de te plannen kilometers veel langer is!

jo
door jorisw - Apr 25, 2013 om 09:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 22 apr 2013, 19:19]Tsja, Maps van Apple staat nou eenmaal niet bekend om zijn betrouwbaarheid.

Dit heeft niets met de Maps app te maken, maar dit komt omdat de huidige locatie bij benadering wordt bepaald. De locatie bepaald aan de hand van het IP adres en andere beschikbare informatie (bijvoorbeeld 2G/3G cell id en SSID's; er zijn bedrijven die niets anders doen dan databases bijhouden met deze informatie) en dat is niet nauwkeurig tot op huisadres.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 25, 2013 om 13:01
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Pino,
daar heeft u helemaal gelijk in.
Maar als de pijl een stuk verderop staat hoe weet TS dan hoe hij moet wegrijden, en in welke richting ?
En wat ik al voorspelde : van TS hoor je verder niets meer, en worden vragen niet beantwoord.
Ik vind het ook steeds meer een wonderlijke vraag, van zo een grote GPS fout heb ik nog nooit gehoord.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===================

=pino123 schreef op donderdag 25 apr 2013, 07:42: @Wimmi,

Ook dit geeft TS niet aan! Er staat dat de te plannen kilometers veel langer is!

wimmi20
door wimmi20 - Apr 25, 2013 om 16:48
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Freya,
[edit redactie - off topic]
Dus volgens u, Freya, en TS, rijdt TS eerst veel kilometer de verkeerde kant op naar de plaats waar het pjjltje op het scherm staat, en naar de genoemde straat waar de start van de navigatie begint
En nu de hamvraag Freya : blijft tijdens het aanrijden naar het pijltje plekje het pijltje stilstaan op het scherm om op TS te wachten ?
Of staat na het rijden van de auto het pijltje constant op een totaal verkeerde plek ?
TS, u verklaart dat het pijltje in de rivier staat, heeft u niet toevallig navigatie voor de binnenvaart gedownload ?
En nu de 2e hamvraag aan TS : als u op een andere plaats staat met uw auto klopt dan het pijltje en de straatnaam ook niet ?
Ik heb TS al eerder vragen gesteld, maar zoals gebruikelijk hoor je dan niets meer.

En voor Eclipse : de software van de nav apparaten is zo ontworpen dat de sat fout door de software wordt gecorrigeerd.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=======

=freya schreef op woensdag 24 apr 2013, 14:44:
=wimmi20 schreef op woensdag 24 apr 2013, 12:52: ....
Wat vreemd is in de vraag : de nav start in een straat dichtbij, en TS verklaart dat hij/zij daardoor kilometers moet omrijden.
Dat kan niet.
....

Dan heb je de vraag toch niet goed gelezen. De TS schrijft: "De speld staat midden in de voor mijn flat liggende rivier.De route wordt aangegeven met als start de straatnaam van de aan de overzijde liggende buurt!".
Kortom, als de navigatie begint, aan de overkant van de rivier en de eerstvolgende brug ligt b.v. op 1 km van de TS zijn flat, dan moet hij dus eerst 2 km rijden om bij het startpunt van de navigatie te komen.

Freya

diumenge
door diumenge - Apr 25, 2013 om 18:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=jorisw schreef op donderdag 25 apr 2013, 09:06]

Dit heeft niets met de Maps app te maken, maar dit komt omdat de huidige locatie bij benadering wordt bepaald. De locatie bepaald aan de hand van het IP adres en andere beschikbare informatie (bijvoorbeeld 2G/3G cell id en SSID's; er zijn bedrijven die niets anders doen dan databases bijhouden met deze informatie) en dat is niet nauwkeurig tot op huisadres.

Dus het is niet Maps van Apple maar de hele iPad die onbetrouwbaar is? Mag toch aannemen dat dat ding een GPS-ontvanger aan boord heeft?

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2013 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kaarten op mijn I-pad geeft hooguit een afwijking van 15 meter. Speld staat in huis buren. Dus betrouwbaar genoeg.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 26, 2013 om 01:51
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik moest naar America in Limburg.
Verdomd, de pijl stond in de oceaan !
Was dat ff omrije.
En wat ik al voorspelde : TS stelt een rare vraag, en beantwoordt verder geen duidelijke, hier gestelde vragen.
JAJA.

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Apr 26, 2013 om 01:57
132 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 26 apr 2013, 01:51]Ik moest naar America in Limburg.
Verdomd, de pijl stond in de oceaan !
Was dat ff omrije.
En wat ik al voorspelde : TS stelt een rare vraag, en beantwoordt verder geen duidelijke, hier gestelde vragen.
JAJA.

Haha. En? Heb je de USA bereikt?