He
door HenkRuigrok Nov 16, 2019 om 17:27
Auto & vervoer

Stopzetten voordeelurenkaart NS

NS stopt eenzijdig met aanbieden van dit produkt. Mag dat zomaar?
Honderdduizenden gebruikers raken het voordeel kwijt.

4774 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2019 om 17:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen
aurora1
door aurora1 - Nov 16, 2019 om 17:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja dat mag “zomaar”.

Donuts
door Donuts - Nov 16, 2019 om 17:42
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft u het over de voordeelurenkaart? Die is in 2011 al afgeschaft.

panter22
door panter22 Nov 16, 2019 om 18:06
6599 Antwoorden / Vragen

Hij bestaat nog steeds,

Donuts
door Donuts Nov 16, 2019 om 19:56
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zucht... Sinds 2011 was hij niet meer verkrijgbaar!

diumenge
door diumenge - Nov 16, 2019 om 17:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard mag dat, jij mocht 'm toch ook elk jaar eenzijdig opzeggen.

Magnum007
door Magnum007 - Nov 16, 2019 om 17:59
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Henk,

Het antwoord is : ja

Met 2 personen is een auto vaak voordeliger.
Met 3 personen kun je ook een taxi nemen.;-)

panter22
door panter22 Nov 16, 2019 om 18:05
6599 Antwoorden / Vragen

Van Groningen naar Amsterdam met de taxi voordeliger dan met de trein? En dan ook nog terug?
Je kunt wel voordelig met de Flixbus,

Magnum007
door Magnum007 Nov 17, 2019 om 01:01
594 Antwoorden / 2 Vragen

Als je 3 retour kaartjes koopt , ben je ook veel geld kwijt .
En met de taxi reis je van deur tot deur.

Het voordeligste is om even de auto te lenen van je buurman;-)

omehenk
door omehenk Nov 18, 2019 om 14:30
10 Antwoorden / 1 Vragen

weet je wat een taxi kost naar maasstrich retour ????

Magnum007
door Magnum007 Nov 18, 2019 om 19:25
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Ome Henk,

Het is duur,maar met meerdere personen valt het mee.

Als je met 8 personen in een Mercedes taxi busje gaat,ben je waarschijnlijk nog voordeliger uit.;-)

De trein is belachelijk duur vergeleken met je privé auto.

panter22
door panter22 - Nov 16, 2019 om 18:03
6599 Antwoorden / Vragen

Als je nog een voordeelurenabonnement hebt, dan kun je die gewoon houden.
Je mag vanaf 2021 niet meer in de middagspits reizen met 40% korting.
De keuzedagen kun je dan ook niet meer gebruiken in de middagspits.
In het weekend kun je de hele dag wel met korting reizen,
Niemand raakt iets kwijt, Het voordeelurenabonnement werd al niet meer aangeboden,

edrick3
door edrick3 - Nov 16, 2019 om 18:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

NS stopt eenzijdig met aanbieden van dit produkt. Mag dat zomaar?

Uiteraard mag dat.

Wat info: https://www.ovshop.nl/shop/ns-voordeelurenabonnement/

jo
door jorisw - Nov 16, 2019 om 19:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou wat zijn als een bedrijf nooit meer mag stoppen met producten. Dan zouden ze bij jou op het werk ook nog steeds dezelfde dingen moeten doen als tig jaar geleden....

ne
door neodutchio - Nov 16, 2019 om 20:10
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Ik las onlangs op het forum dat NS ook eenzijdig de stroomtrein heeft afgeschaft. Waarom mogen zij dat niet doen in uw ogen?

gerbera
door gerbera Nov 16, 2019 om 22:21
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Maar gelukkig heb ik de foto's nog;-))☺

tijger1
door tijger1 Nov 16, 2019 om 22:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik las elders dat die weer gaat rijden.

ne
door neodutchio Nov 16, 2019 om 22:47
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Reed er vandaag nog een door de stad waar ik woon, maar die scheen uit Spanje te komen. Wel vreemd dat die uit de richting van Duitsland kwam en dat Spanje en ander maat spoor heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 17, 2019 om 11:12
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Nog 'erger' NS heeft eenzijdig poortjes geplaatst etc.

En n.a.v. @Neodutchio: in een klein dorp ten zuid zuid westen van de stad die @NEODUTCHIO noemt staan een groot aantal eenzijdig afgeschafte treinen. Wel is waar zijn de daar aanwezige stoomlocomotieven niet afkomstig van NS (die staan bij het Spoorwegmuseum) maar er staan wel door NS afgedankte diesellocs en ook wagons. Men rijdt er ook mee, voor zover geheel gerenoveerd door vrijwilligers over het nog betaande deel van de Koningslijn.

mo
door mof - Nov 18, 2019 om 13:01
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dit mag.

besseldekker
door besseldekker - Nov 18, 2019 om 13:54
123 Antwoorden / 0 Vragen

De voordeelurenkaart is natuurlijk helemaal niet afgeschaft. Inderaad bestaat hij nog steeds. Hij is niet verkrijgbaar voor nieuwe reizigers, maar dat heeft met deze discussie niets te maken.

Nu worden de voorwaarden van deze kaart veranderd, voor wie hem al heeft. Daarmee kunt u akkoord gaan, of ook niet. In het laatste geval kunt u van de kaart geen gebruik meer maken, lijkt me.

Zie het zo: voorwaarden kunnen veranderen (dat geldt voor allerlei kosten, zoals huur, abonnementstarieven). Het is aan u om daar „ja" of „nee" op te zeggen. Als u „nee" zegt, betekent dat dat de kaart voor u niet langer nuttig is, en uw gebruik van die kaart houdt dan op. Natuurlijk is dat jammer, maar er is weinig keus.

Donuts
door Donuts Nov 18, 2019 om 15:30
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Logisch dat deze nog bestaat, anders zouden er geen klachten over kunnen zijn in de (online) media. Dat hij niet meer verkrijgbaar is, had ik voor de niet-begrijpende lezers al gemeld.

Th
door Thijs124 - Nov 18, 2019 om 14:08
289 Antwoorden / Vragen

Ze hadden jou eerst moeten vragen?

Pi
door PimJoris - Nov 20, 2019 om 01:28
78 Antwoorden / Vragen

Ja, dat mag, maar als de voorwaarden winzigingen (in dit geval de uren waarin u met korting mag reizen), dan heeft u het recht het abonnement te beëindigen.