ha
door hakkihugo Mar 9, 2005 om 12:18
Auto & vervoer

Temperatuur

Hoi, ik heb een VW Polo Shopper uit 1987 en heb problemen met de temperatuurmeter. (zit genoeg koelvloeistof in!). Hij loopt na zo'n 15 km al behoorlijk op en moet ik met meer kilometers de kachel hoog zetten dan loopt ie weer iets terug. Er is door iemand een nieuwe zender en thermostaat geplaatst(particulier) en de garage nog een stekkertje maar helaas de temperatuurmeter blijft hoog. Volgens de ANWB zou het kunnen liggen aan de temp.meter zelf. Maar ik heb er nu al veel kosten aan gehad en hoop dat iemand mij via dit forum iets meer kan vertellen.

Groetjes Anita

510 4 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Mar 9, 2005 om 19:14
2308 Antwoorden / 28 Vragen

controleer de door stroming van de radiateur. een redelijk simpele manier is als de motor op temp is controleren of de radiator boven aanwarm is en onderin minder warm is. want wat u schetst komen wij dagelijks tegen. denk altijd aan uw handen veiligheid voor alles.laat aub even weten hoe of wat. dan ik indien nodig verder helpen. want in dit geval denk ik absoluut niet aan een koppakking. succes

ha
door hakkihugo - Mar 10, 2005 om 08:18
7 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo, ik kom er vandaag even niet uit wegens bronchitis maar ik zal  morgen even een stuk met de auto rijden en dan kontroleren, maar ik ben blij met je reaktie. Morgen laat ik het je wel even weten. Groetjes

ha
door hakkihugo - Mar 13, 2005 om 19:25
7 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi nog even met mij, helaas de griep heeft me nog steeds in de greep. Heb wel even gereden vandaag maar het was moeilijk te controleren, behoorlijk heet en de vin zit er ook nog voor (ik heb soms het idee dat deze ook niet draait). Dus het schiet niet op zo maar toch wilde ik dit nog even laten weten.

grindweg
door grindweg - Mar 13, 2005 om 19:59
2308 Antwoorden / 28 Vragen

als de onderste water slang steen koud blijft of te louw dan zit de radiateur dicht of het schoepen wieltje van de water pomp zit los, maar daar kijk je wel als laatste naar laat maar even weten.succes